Перейти до основного вмісту

STREAM-ПРОЄКТ «Таємниці води – чарівниці»

                  

Автор

Рихліцька Альона Андріївна, вихователь Комунального закладу дошкільної освіти №5 «Ружечка» Долинської міської ради

Вікова категорія

Дошкільний вік

Актуальність проєкту

У дошкільному віці закладаються основи особистості та позитивне ставлення до природи, навколишнього середовища. Одним з перших природних матеріалів, з якими діти зустрічаються в повсякденному житті, це вода! Тому формування базових знань про важливість води для життя та розвиток екологічної свідомості починається вже з раннього віку. Через цікаві досліди та ігри дошкільники пізнають властивості води, її роль у природі та житті людини, формуючи повагу та дбайливе ставлення до цього цінного ресурсу, який є необхідним до всього живого на Землі.

Стислий опис проєкту

Створюється проблемна ситуація(сторітелінг), яка мотивує дітей до проведення дослідів з водою, її фарбування, набування форми посудини, забруднення і очищення.

Очікувані результати проекту

Розширення у дітей уявлення про воду, проведення простих дослідів, які показують властивості води та формування стійкого пізнавального інтересу до експериментування. Підвищення інтересу до ігор з водою. Виховання бережливого ставлення до води.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Знають, що вода знаходиться скрізь. Водою заповнені колодязі, ставки, річки, моря. Вода буває теплою, холодною, чистою, брудною, вона хлюпає, крапає, ллється, тече. Діти знають, що вода необхідна всім живим істотам. А також розуміють, що використовувати її необхідно ощадливо.

T (технології)Діти добирають – кому в природі потрібна вода, аналізують де і як людина використовує воду.

R (читання+письмо)

Діти відгадують загадки, вчать скоромовки, заклички , вірші про воду. Добирають синоніми, вживають слова різної складності, поповнюють словниковий запас, вживають в мовленні прикметників: Вода – яка?, а також слова що означають дію: ллється, тече…

E (інжиніринг)Діти планують прості дії, пробують експериментувати і роблять перші елементарні висновки. Вчаться домовлятися та співпрацювати з іншими.





A (мистецтво)

Дитина вміє передавати у малюнку колір і форму предмета, зафарбовує зображення широкими мазками. Ознайомлення з нетрадиційною технікою малювання крапельок води пальчиками, а також зім’ятим папером. Під час аплікації вміє користуватися клеєм та викладати готові форми на папері. Дитина має уявлення про властивості пластичних матеріалів та самостійно володіє прийомами ліплення: «скачування», «сплющування», вміє передавати форму в процесі ліплення.




M (математика)
Орієнтується в сенсорних еталонах(колір, форма, величина), вміє виділяти кількість предметів(багато, мало, а також один, два, три),  вправляти у порівнянні контрастних за кількістю множин, вміє рахувати у межах трьох у прямому порядку, вміє порівнювати однакові та різні за розміром предмети. Діти вміють практикувати у виконанні дій спрямованих на вилучення рідини, і розуміють запитання «Скільки стало?».


Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Тематичні картинки, проектор, пластикові баночки, склянки, посудина для дослідів, камінчики, фарби, серветки, клей, папір, вірш Надії Красоткіної https://www.youtube.com/watch?v=JeooPioh2UI;
відео про властивості води https://www.youtube.com/watch?v=BEUpUE6wIlE;
українська казка «Вода»  https://www.youtube.com/watch?v=TUKAAsQh7TY

Діяльність після виконання проєкту

Продовжувати формувати у дітей навички дослідницької діяльності, пізнавальну активність, спостережливість через проведення цікавих дослідів та спостережень на різну тематику.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...