Автор
Рихліцька Альона Андріївна, вихователь Комунального закладу дошкільної освіти №5 «Ружечка» Долинської міської ради
Вікова категорія
Дошкільний вік
Актуальність проєкту
У дошкільному віці закладаються основи особистості та позитивне ставлення до природи, навколишнього середовища. Одним з перших природних матеріалів, з якими діти зустрічаються в повсякденному житті, це вода! Тому формування базових знань про важливість води для життя та розвиток екологічної свідомості починається вже з раннього віку. Через цікаві досліди та ігри дошкільники пізнають властивості води, її роль у природі та житті людини, формуючи повагу та дбайливе ставлення до цього цінного ресурсу, який є необхідним до всього живого на Землі.
Стислий опис проєкту
Створюється проблемна ситуація(сторітелінг), яка мотивує дітей до проведення дослідів з водою, її фарбування, набування форми посудини, забруднення і очищення.
Очікувані результати проекту
Розширення у дітей уявлення про воду, проведення простих дослідів, які показують властивості води та формування стійкого пізнавального інтересу до експериментування. Підвищення інтересу до ігор з водою. Виховання бережливого ставлення до води.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Знають, що вода знаходиться скрізь. Водою заповнені колодязі, ставки, річки, моря. Вода буває теплою, холодною, чистою, брудною, вона хлюпає, крапає, ллється, тече. Діти знають, що вода необхідна всім живим істотам. А також розуміють, що використовувати її необхідно ощадливо. | |||||||||
T (технології) | Діти добирають – кому в природі потрібна вода, аналізують де і як людина використовує воду. | |||||||||
R (читання+письмо) | Діти відгадують загадки, вчать скоромовки, заклички , вірші про воду. Добирають синоніми, вживають слова різної складності, поповнюють словниковий запас, вживають в мовленні прикметників: Вода – яка?, а також слова що означають дію: ллється, тече… | |||||||||
E (інжиніринг) | Діти планують прості дії, пробують експериментувати і роблять перші елементарні висновки. Вчаться домовлятися та співпрацювати з іншими. | |||||||||
A (мистецтво) | Дитина вміє передавати у малюнку колір і форму предмета, зафарбовує зображення широкими мазками. Ознайомлення з нетрадиційною технікою малювання крапельок води пальчиками, а також зім’ятим папером. Під час аплікації вміє користуватися клеєм та викладати готові форми на папері. Дитина має уявлення про властивості пластичних матеріалів та самостійно володіє прийомами ліплення: «скачування», «сплющування», вміє передавати форму в процесі ліплення. | |||||||||
M (математика) | Орієнтується в сенсорних еталонах(колір, форма, величина), вміє виділяти кількість предметів(багато, мало, а також один, два, три), вправляти у порівнянні контрастних за кількістю множин, вміє рахувати у межах трьох у прямому порядку, вміє порівнювати однакові та різні за розміром предмети. Діти вміють практикувати у виконанні дій спрямованих на вилучення рідини, і розуміють запитання «Скільки стало?». |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Тематичні картинки, проектор, пластикові баночки, склянки, посудина для дослідів, камінчики, фарби, серветки, клей, папір, вірш Надії Красоткіної https://www.youtube.com/watch?v=JeooPioh2UI;
відео про властивості води https://www.youtube.com/watch?v=BEUpUE6wIlE;
українська казка «Вода» https://www.youtube.com/watch?v=TUKAAsQh7TY
відео про властивості води https://www.youtube.com/watch?v=BEUpUE6wIlE;
українська казка «Вода» https://www.youtube.com/watch?v=TUKAAsQh7TY
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати формувати у дітей навички дослідницької діяльності, пізнавальну активність, спостережливість через проведення цікавих дослідів та спостережень на різну тематику.
Коментарі
Дописати коментар