Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт «У пошуках веселки»

   


Автор

Артеменко Наталія Іванівна, вихователь комунального закладу «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №35 «Малятко» Кропивницької міської ради»

Вікова категорія

Дошкільний вік

Актуальність проєкту

Поєднання природничого пізнання, емоційно-естетичного розвитку, виховання ціннісного ставлення до природи, формування соціальних і комунікативних компетентностей є актуальним у навчанні та вихованні дошкільнят. А природне явище веселка є доступним і водночас загадковим явищем природи, яке дозволяє пояснювати дошкільникам базові поняття про світло, кольори у простій ігровій формі. Проєкт мотивує дошкільнят ставити запитання «чому?» і «як?», що є основою для розвитку критичного мислення та пізнавальної самостійності у майбутньому.

Стислий опис проєкту

Дітям пропонується дізнатися про красиве природне явище – веселку, про те, чому ж веселка з’являється тільки тоді, коли зустрічаються разом дощик і сонце, а  щоб побачити веселку, необхідно обов’язково знаходитися між сонцем і дощем. Причому сонце повинне бути позаду, а дощ – попереду. Ціла серія дослідів та експериментів зацікавить дітей у тому, як самостійно можна утворити веселку.


Очікувані результати проекту

Діти розширили знання про природнє явище – веселка, дослідили, як у лабораторних умовах можна утворювати веселку. Спостереження за веселкою та пов’язані з цим творчі завдання знижують рівень тривожності, сприяють формуванню позитивного емоційного досвіду, допомагають закріплювати уявлення про красу світу та гармонію кольорів.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Ознайомлення з навколишнім світом. Природа.
Старші дошкільники на рівні базових знань розуміють, що веселка — це природне явище, яке з’являється після дощу, коли світить сонце. А також мають уявлення, що веселка складається з різнокольорових смуг.

T (технології)Комп'ютерна грамота. Дослідницька діяльність. Художня праця.
Виконання практичних та розумових навантажень, а саме проведення досліду з паперовою веселкою та досліджень з допомогою води, сонця, люстерка, призми та СД –дисків.

R (читання+письмо)

Розвиток мовлення. Художня література. Основи грамоти.
Діти відгадують загадку, вивчають дитячу промовку на закріплення кольорів, вживають слова різної складності, виконують мовні вправи «Додай слово», «Розкажи про веселку»

E (інжиніринг)

Художня праця. Конструювання.
Діти мають сформовані навички роботи з різними матеріалами, тому викладають зображення за допомогою ґудзиків, кольорових паличок, цеглинок Лего, стрічок, працюючи в підгрупах та парах.




A (мистецтво)

Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр.
Знайомі з деякими творами мистецтв, де зображена веселка. Діти володіють технічними прийомами роботи з різноманітними матеріалами, уміють доводити справу до завершення.



M (математика)
Математика. Конструювання.
Діти мають навички рахунку  в межах 10. Володіють навичками критичного та логічного мислення. Розрізняють предмети за формою (круг, квадрат, трикутник, прямокутник),а також їх параметри - величина, товщина та колір.


Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Демонстраційна веселка, пісня Н. Антоник «Веселка», відео сюжет «Як з’являється веселка?» , картинки для гри «Що спочатку?»,  склянки з водою для досліду; одноразові стаканчики з водою, серветки; трубочки, контейнери з мильною водою;  прозора миска з водою, люстерко, білий папір; призма, фонарик; СD – диски; фото-слайди незвичайних веселок; фото- картини «Художники про веселку»;  блоки Дьєнеша; картка «Веселкова доріжка»;  кольорова манка, посуд, кольорові стрічки, планшети, піпетки, кольорова фарба, вологі серветки, кольорові кульки, пінцети, планшети.

Діяльність після виконання проєкту

Продовжувати розширювати знання про веселку, мотивувати їх до подальшого спостереження за живою природою та визначати взаємозв’язок між неживою природою; розвивати логічне та інженерне мислення. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...