Автор
Вікова категорія
Дошкільний вік
Актуальність проєкту
Діти є природженими дослідниками, які активно пізнають навколишній світ шляхом проб і помилок, а винагородою за активність та допитливість малюків є їхні самостійні «відкриття». Город на підвіконні в дитячому садку сприяє розширенню знань про культурні рослини; про рослини, як живі організми, про умови, необхідні для росту і розвитку. За допомогою дослідницької роботи діти отримають необхідні знання для вирощування рослин, визначать різноманітність посівного матеріалу; у дітей буде формуватись бережливе відношення до рослинного світу; вміння радіти красі вирощуваних рослин і результатом своєї праці.
Стислий опис проєкту
Дітям пропонується розглянути різноманітне насіння та запропонувати поміркувати, які чинники необхідні для того, щоб насіння проросло. А також поміркувати, куди можна посадити насіння.
Очікувані результати проекту
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. Дати уявлення про насіння та черешки; вчити послідовності під час висівання рослин. З’ясувати: що потрібно рослинам для їх росту та цвітіння. Узагальнювати уявлення дітей про необхідність світла, тепла, вологи грунту для росту рослин. Продовжувати формувати вміння дітей доглядати за рослинами в кімнатних умовах. Розширити уявлення дітей про город, його значення в житті людини, умови розташування городу і рослин на ньому; познайомити з видами робіт на городі і потрібним для цього інвентарем. | ||||||||
T (технології) | Комп'ютерна грамота. Дослідницька діяльність. Художня праця. Підбирає картинки, де зображено різноманітне насіння та відповідно добирає дорослу рослину ( насіння сояшника – соняшник, гарбузове насіння – гарбуз, пшеничне зернятко – пшениця…). Добирає картинки предметів, що потрібно для росту насіння (горщик, старий чобіток, лійка, темна шафа, стара зламана чашка…). | ||||||||
R (читання+письмо) | Розвиток мовлення. Художня література. Основи грамоти. Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми; фразеологізми; виконує вправу: «Закінчи речення». Знає вірші, прислів’я, приказки, загадки, казки, скоромовки, цікаві факти про насіння та які страви можна приготувати з них. | ||||||||
E (інжиніринг) | Художня праця. Конструювання. Дитина усвідомлює, щоб бути здоровим необхідно правильно харчуватися. Розуміє причинно-наслідковість, тобто одним з головних джерел вітамінів є рослини, а для того, щоб їх споживати, спочатку необхідно виростити. Важливо бути працьовитим, щоб мати гарний результат. Має елементарні знання стосовно вирощування рослин (де та при яких умовах росте). Діти орієнтуються в садовому інвентарі, готують все необхідне для посадки насіння, саджають, доглядають та отримують результат. | ||||||||
A (мистецтво) | Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Дитина володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Виконує прикрашання вазончика - городика для висиджування насіння. | ||||||||
M (математика) | Математика. Конструювання. Орієнтується в сенсорних еталонах (колір, форма, величина), вміє виділяти кількість предметів (багато, мало, а також один, два, три), вміє рахувати у межах десяти у прямому та зворотньому порядку, вміє порівнювати однакові та різні за розміром предмети. Розвиває дрібну моторику, логічне мислення, закріплює навички рахунку, знання основних об’ємних геометричних фігур. Вміє будувати за допомогою вихователя будинок та парканчик з цеглинок LEGO. Підбирає матеріал (насіння, ємності, ґрунт, паличку для розпушування землі, поливалку з водою тощо). |
Коментарі
Дописати коментар