Автор
Заставна Галина Анатоліївна, вихователь Аджамського закладу дошкільної освіти «Білочка».
Вікова категорія
Дошкільний вік
Актуальність проєкту
Сучасний світ стрімко змінюється, і разом з ним змінюється уявлення про житло. Діти дедалі частіше стикаються з поняттями «розумний будинок», «екологічні матеріали», «альтернативна енергія». Формування у дошкільників уявлень про будинок майбутнього допоможе розвивати інтерес до науки і техніки, творчість, уміння мислити нестандартно, а також виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Проєкт актуальний, адже:
знайомить дітей з новітніми технологіями та інноваціями;
розвиває пізнавальну активність, дослідницькі здібності;
сприяє формуванню цінностей безпечного, здорового та екологічного способу життя;
допомагає інтегрувати знання з різних освітніх галузей (математика, мова, мистецтво, технології).
Стислий опис проєкту
У межах проєкту вихованці старшої групи знайомляться з різними видами будинків: традиційними та сучасними, дерев’яними, кам’яними, скляними, енергоефективними. Діти дізнаються, як працюють «розумні» технології: датчики руху, сонячні батареї, автоматичне освітлення.
Вони беруть участь у дослідженнях («Що краще утримує тепло?», «Які матеріали легші?»), у художньо-творчій діяльності (малюнки, аплікації, ліплення «будинків мрії»), а також у колективному проєкті – створенні макета «Будинку майбутнього»
Очікувані результати проекту
Пізнавальні: діти розуміють, що таке будинок, знають його частини, види та функції, знайомляться з сучасними та майбутніми технологіями.
Розвивальні: розвиток уяви, мислення, мовлення, дрібної моторики, просторового орієнтування.
Соціальні: формування вміння працювати в команді, домовлятися, слухати одне одного, презентувати результати роботи.
Творчі: створення власних проєктів будинків у вигляді малюнків, аплікацій, моделей, конструкторів.
Виховні: усвідомлення цінності сімейного затишку, виховання відповідальності за природу та ресурси.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Ознайомлення з природними матеріалами: дерево, глина, камінь, скло.
Досліди з водою, теплом, світлом («Що гріє краще – сонце чи лампа?», «Що легше: дерево чи камінь?»).
Спостереження за навколишнім середовищем: які будинки у нашому місті/селі.
Ознайомлення з поняттями «альтернативна енергія», «екологічний будинок» | ||||||||
T (технології) | Використання мультимедійних матеріалів (фото, відео, презентації про будинки світу). Знайомство з «розумними технологіями» (датчики світла, енергозберігаючі лампи). Створення макета будинку з використанням різних технік і матеріалів. Практична робота з конструктором LEGO («Будинок з сонячними батареями»). | ||||||||
R (читання+письмо) | Читання казок, віршів та оповідань про будинки («Три поросята», «Теремок»). Обговорення приказок і прислів’їв про дім («Дім – фортеця людини»). Складання усних розповідей «Мій дім мрії». Вправи з розвитку мовлення: описати кімнату, предмети, інтер’єр. | ||||||||
E (інжиніринг) | Конструювання будинків з різних матеріалів (LEGO, дерев’яні кубики, папір, картон). Проєктування макета «Будинку майбутнього» у команді. Винахідницькі завдання: «Що нового можна додати у будинок?» | ||||||||
A (мистецтво) | Малювання «Будинок у майбутньому» (з фантастичними елементами). Аплікації «Місто майбутнього». Ліплення будиночків із пластиліну, глини. Театралізована гра «В гостях у новому домі». Музичний супровід: пісні про дім, сім’ю. | ||||||||
M (математика) | Лічба поверхів, вікон, дверей. Геометричні вправи: які фігури потрібні для побудови будинку? Порівняння розмірів будинків (високий – низький, широкий – вузький). Прості завдання на вимірювання (довший/коротший дах, вікно). |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Конструктори (LEGO, кубики), картон, папір, клей, ножиці, пластилін, фарби, мультимедійні засоби: комп’ютер, ілюстрації будинків світу.
Діяльність після виконання проєкту
- Виставка дитячих малюнків і аплікацій «Будинок майбутнього».
- Презентація макета «Будинок майбутнього» для батьків.
- Обговорення з дітьми: «У якому будинку я хотів би жити?»
- Створення міні-фотоальбому з матеріалами проєкту.
Коментарі
Дописати коментар