Перейти до основного вмісту

STREAM-ПРОЄКТ «БУДИНОК МАЙБУТНЬОГО»

                


Автор

Заставна Галина Анатоліївна, вихователь Аджамського закладу дошкільної освіти «Білочка».

Вікова категорія

Дошкільний вік

Актуальність проєкту

Сучасний світ стрімко змінюється, і разом з ним змінюється уявлення про житло. Діти дедалі частіше стикаються з поняттями «розумний будинок», «екологічні матеріали», «альтернативна енергія». Формування у дошкільників уявлень про будинок майбутнього допоможе розвивати інтерес до науки і техніки, творчість, уміння мислити нестандартно, а також виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Проєкт актуальний, адже:
знайомить дітей з новітніми технологіями та інноваціями;
розвиває пізнавальну активність, дослідницькі здібності;
сприяє формуванню цінностей безпечного, здорового та екологічного способу життя;
допомагає інтегрувати знання з різних освітніх галузей (математика, мова, мистецтво, технології).

Стислий опис проєкту

У межах проєкту вихованці старшої групи знайомляться з різними видами будинків: традиційними та сучасними, дерев’яними, кам’яними, скляними, енергоефективними. Діти дізнаються, як працюють «розумні» технології: датчики руху, сонячні батареї, автоматичне освітлення.
Вони беруть участь у дослідженнях («Що краще утримує тепло?», «Які матеріали легші?»), у художньо-творчій діяльності (малюнки, аплікації, ліплення «будинків мрії»), а також у колективному проєкті – створенні макета «Будинку майбутнього»

Очікувані результати проекту

Пізнавальні: діти розуміють, що таке будинок, знають його частини, види та функції, знайомляться з сучасними та майбутніми технологіями.
Розвивальні: розвиток уяви, мислення, мовлення, дрібної моторики, просторового орієнтування.
Соціальні: формування вміння працювати в команді, домовлятися, слухати одне одного, презентувати результати роботи.
Творчі: створення власних проєктів будинків у вигляді малюнків, аплікацій, моделей, конструкторів.
Виховні: усвідомлення цінності сімейного затишку, виховання відповідальності за природу та ресурси.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Ознайомлення з природними матеріалами: дерево, глина, камінь, скло. Досліди з водою, теплом, світлом («Що гріє краще – сонце чи лампа?», «Що легше: дерево чи камінь?»). Спостереження за навколишнім середовищем: які будинки у нашому місті/селі. Ознайомлення з поняттями «альтернативна енергія», «екологічний будинок»

T (технології)Використання мультимедійних матеріалів (фото, відео, презентації про будинки світу). Знайомство з «розумними технологіями» (датчики світла, енергозберігаючі лампи). Створення макета будинку з використанням різних технік і матеріалів. Практична робота з конструктором LEGO («Будинок з сонячними батареями»).

R (читання+письмо)

Читання казок, віршів та оповідань про будинки («Три поросята», «Теремок»).
Обговорення приказок і прислів’їв про дім («Дім – фортеця людини»).
Складання усних розповідей «Мій дім мрії».
Вправи з розвитку мовлення: описати кімнату, предмети, інтер’єр.

E (інжиніринг)

Конструювання будинків з різних матеріалів (LEGO, дерев’яні кубики, папір, картон).
Проєктування макета «Будинку майбутнього» у команді.
Винахідницькі завдання: «Що нового можна додати у будинок?»




A (мистецтво)

Малювання «Будинок у майбутньому» (з фантастичними елементами). Аплікації «Місто майбутнього». Ліплення будиночків із пластиліну, глини. Театралізована гра «В гостях у новому домі». Музичний супровід: пісні про дім, сім’ю.




M (математика)
Лічба поверхів, вікон, дверей.
Геометричні вправи: які фігури потрібні для побудови будинку?
Порівняння розмірів будинків (високий – низький, широкий – вузький).
Прості завдання на вимірювання (довший/коротший дах, вікно).


Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Конструктори (LEGO, кубики), картон, папір, клей, ножиці, пластилін, фарби, мультимедійні засоби: комп’ютер, ілюстрації будинків світу.

Діяльність після виконання проєкту

  • Виставка дитячих малюнків і аплікацій «Будинок майбутнього».
  • Презентація макета «Будинок майбутнього» для батьків.
  • Обговорення з дітьми: «У якому будинку я хотів би жити?»
  • Створення міні-фотоальбому з матеріалами проєкту.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...