Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт «Казкова набережна Інгулу»

             


Автор

Лужецька Ірина Миколаївна, Комунальний заклад “Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №38 “Червона квіточка” Кропивницької міської ради”

Вікова категорія

Дошкільний вік

Актуальність проєкту

Сьогодні формування соціально – громадянської компетентності дитини – дошкільника набуло особливого значення. Важливим було і є виховання ціннісного ставлення до самого себе, до довкілля, місця, де живеш, до своєї країни України. Необхідно надавати дітям можливість проявляти ініціативу, брати на себе відповідальність за певні завдання.

Стислий опис проєкту

Під час проєкту діти долучаються до розв'язання проблемної ситуації – занедбана набережна річки Інгул, необхідно її реконструювати. Діти конструюють, досліджують об’єкти, експериментують з різними матеріалами тощо. Виховується бажання зробити своє місто кращим, піклуватися про його естетичний та екологічний стан.

Очікувані результати проекту

У дошкільників виникне сталий інтерес до міста, в якому вони живуть, почуття патріотизму та громадянської свідомості. Створення макету оновленої набережної, оздоблення вирощеними рослинами.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Дитина має уявлення про країну і місто, в якому вона живе з родиною. Формує ціннісне ставлення до своєї домівки, рідного міста, української культури, традицій, всього українського. Усвідомлює, що довколишній предметний світ ― рукотворний, створений для задоволення потреб людини та завдяки людській праці. Дитина усвідомлено ставиться до природного довкілля, необхідності його чистоти, має розуміння еколого доцільної поведінки.

T (технології)Дошкільник вміє знаходити відповідні зображення, фото через пошукувач, виконує елементарні тестові завдання. Підбирає картинки, де зображені різні види парково – садових об’єктів, інструменти та техніка, необхідні для будівництва та трудових дій людей будівничих професій.

R (читання+письмо)

Дитина прагне до комунікації з іншими учасниками проєкту, вільно висловлює свою думку, приймає участь у полілозі, відповідає на запитання, сама ставить запитання під час інтерв’ю, придумує назви різним об’єктам. Розуміє призначення матеріалів, споруд та деталей для реконструкції набережної, знає деякі їх назви. Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми, епітети, метафори, багатозначні слова; фразеологічні звороти; знає прислів’я, приказки, вірші, загадки, скоромовки.

E (інжиніринг)

вчиться колективній співпраці та взаєморозуміння під час конструкторської діяльності, розподілу роботи, прийняття іншої думки, розуміє важливість власної відповідальності за кінцевий результат. Має уявлення про професію ландшафтного дизайнера, елементарну структуру та властивості матеріалів, необхідних для створення споруд і об’єктів.




A (мистецтво)

Дитина проявляє творчі здібності та уяву, прагне виразити свої враження від споглядання та милування об’єктів довкілля, помічати декоративні елементи. Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації. Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками. Проявляє емоційне задоволення від отриманого результату.





M (математика)
Дитина має уявлення про сенсорні еталони (колір, форму та розмір предметів), орієнтується у просторі і на площині, співвідносить об’єкт із зображенням, силуетом, відтворює за зразком чи схемою візерунок, споруду, конструює з різних матеріалів; моделює, експериментує у довкіллі за допомогою дорослого і самостійно, використовуючи умовно-символічні зображення. Розрізняє на дотик фактуру, форму, розмір та інші властивості предметів (теплий–холодний, м’який–жорсткий, круглий–квадратний, великий–маленький). Співвідносить площинну форму з об’ємними аналогами. Складає геометричну форму з частин, інших форм. 


Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Тематичні картинки, енциклопедії, макети будинків, набори різноманітних конструкторів, конструктор LEGO, папір, картон, ножиці, клей, дерев’яні палички, коктельні трубочки,  картонні втулки, синельний дріт, рослини та пророщене зерно, тактильні картки, умовна мірка, площинні та об’ємні геометричні фігури.

Діяльність після виконання проєкту

  • Заохочувати дітей до подальшого пізнання та дослідження предметного довкілля, проявляти інтерес до праці людей, прагнути самим виконувати посильні дії. 
  • Використовувати виготовлені поробки під час ігор-драматизацій, театральних та сюжетно-рольових ігор, самостійної ігрової діяльності.
  • Продовжувати формувати навички конструювання за допомогою конструктора LEGO.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...