Автор
Лужецька Ірина Миколаївна, Комунальний заклад
“Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №38 “Червона квіточка” Кропивницької міської ради”
Вікова категорія
Дошкільний вік
Актуальність проєкту
Сьогодні формування соціально – громадянської компетентності дитини – дошкільника набуло особливого значення. Важливим було і є виховання ціннісного ставлення до самого себе, до довкілля, місця, де живеш, до своєї країни України. Необхідно надавати дітям можливість проявляти ініціативу, брати на себе відповідальність за певні завдання.
Стислий опис проєкту
Під час проєкту діти долучаються до розв'язання проблемної ситуації – занедбана набережна річки Інгул, необхідно її реконструювати. Діти конструюють, досліджують об’єкти, експериментують з різними матеріалами тощо. Виховується бажання зробити своє місто кращим, піклуватися про його естетичний та екологічний стан.
Очікувані результати проекту
У дошкільників виникне сталий інтерес до міста, в якому вони живуть, почуття патріотизму та громадянської свідомості. Створення макету оновленої набережної, оздоблення вирощеними рослинами.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина має уявлення про країну і місто, в якому вона живе з родиною. Формує ціннісне ставлення до своєї домівки, рідного міста, української культури, традицій, всього українського. Усвідомлює, що довколишній предметний світ ― рукотворний, створений для задоволення потреб людини та завдяки людській праці. Дитина усвідомлено ставиться до природного довкілля, необхідності його чистоти, має розуміння еколого доцільної поведінки. | ||||||||
T (технології) | Дошкільник вміє знаходити відповідні зображення, фото через пошукувач, виконує елементарні тестові завдання. Підбирає картинки, де зображені різні види парково – садових об’єктів, інструменти та техніка, необхідні для будівництва та трудових дій людей будівничих професій. | ||||||||
R (читання+письмо) | Дитина прагне до комунікації з іншими учасниками проєкту, вільно висловлює свою думку, приймає участь у полілозі, відповідає на запитання, сама ставить запитання під час інтерв’ю, придумує назви різним об’єктам. Розуміє призначення матеріалів, споруд та деталей для реконструкції набережної, знає деякі їх назви. Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми, епітети, метафори, багатозначні слова; фразеологічні звороти; знає прислів’я, приказки, вірші, загадки, скоромовки. | ||||||||
E (інжиніринг) | вчиться колективній співпраці та взаєморозуміння під час конструкторської діяльності, розподілу роботи, прийняття іншої думки, розуміє важливість власної відповідальності за кінцевий результат. Має уявлення про професію ландшафтного дизайнера, елементарну структуру та властивості матеріалів, необхідних для створення споруд і об’єктів. | ||||||||
A (мистецтво) | Дитина проявляє творчі здібності та уяву, прагне виразити свої враження від споглядання та милування об’єктів довкілля, помічати декоративні елементи. Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації. Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками. Проявляє емоційне задоволення від отриманого результату. | ||||||||
M (математика) | Дитина має уявлення про сенсорні еталони (колір, форму та розмір предметів), орієнтується у просторі і на площині, співвідносить об’єкт із зображенням, силуетом, відтворює за зразком чи схемою візерунок, споруду, конструює з різних матеріалів; моделює, експериментує у довкіллі за допомогою дорослого і самостійно, використовуючи умовно-символічні зображення. Розрізняє на дотик фактуру, форму, розмір та інші властивості предметів (теплий–холодний, м’який–жорсткий, круглий–квадратний, великий–маленький). Співвідносить площинну форму з об’ємними аналогами. Складає геометричну форму з частин, інших форм. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Тематичні картинки, енциклопедії, макети будинків, набори різноманітних конструкторів, конструктор LEGO, папір, картон, ножиці, клей, дерев’яні палички, коктельні трубочки, картонні втулки, синельний дріт, рослини та пророщене зерно, тактильні картки, умовна мірка, площинні та об’ємні геометричні фігури.
Діяльність після виконання проєкту
- Заохочувати дітей до подальшого пізнання та дослідження предметного довкілля, проявляти інтерес до праці людей, прагнути самим виконувати посильні дії.
- Використовувати виготовлені поробки під час ігор-драматизацій, театральних та сюжетно-рольових ігор, самостійної ігрової діяльності.
- Продовжувати формувати навички конструювання за допомогою конструктора LEGO.
Коментарі
Дописати коментар