Автор
Герц Ольга Олексіївна, вихователь комунального закладу «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №27 «Ягідка»
Вікова категорія
Дошкільний вік
Актуальність проєкту
Хліб — один із найважливіших продуктів у житті людини. Діти щодня бачать його на столі, але не завжди замислюються, який довгий шлях проходить зерно, перш ніж перетворитися на запашну булку чи буханець. Проєкт спрямований на формування уявлення про працю хлібороба, процес вирощування та переробки зерна, значення хліба в культурі та традиціях українців. Він інтегрує науку, технології, мистецтво, математику та мовлення, розвиває дослідницькі навички, виховує працелюбність, повагу до праці та бережливе ставлення до хліба.
Стислий опис проєкту
Протягом тижня діти досліджують шлях хліба: від зернини до готового виробу. Вони знайомляться з етапами вирощування пшениці, роблять прості досліди із зерном, знайомляться з машинами й обладнанням, спостерігають за процесом випікання (у спрощеному вигляді), читають казки та прислів’я про хліб, створюють макети та вироби з тіста, малюють і співають пісні про хліб. Кінцевим результатом буде колективна виставка «Дорога хліба» та свято «Хліб усьому голова».
Очікувані результати проекту
Діти знайомляться з основними етапи шляху хліба: зерно – поле – млин – пекарня – стіл. Розуміють значення хліба в житті людини та необхідність його берегти. Можуть проводити прості досліди (пророщування зерна, порівняння борошна). Поповнять словник словами «зерно, колос, борошно, тісто, млин, пекар». Вміють будувати зв’язні розповіді, переказувати прочитане, складати казки. Розвивають творчість у малюванні, ліпленні, аплікації та театралізації. Формують математичні навички (рахунок зернят, порівняння за кількістю, вимірювання). Розвивають досвід командної роботи та створення колективного продукту (виставка, свято).
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Вирощування та пророщування зерна, знайомство з колосом, досліди з борошном і тістом. | ||||||||
T (технології) | Перегляд відео «Від зерна до хліба», фото пекарні, використання мультимедійних матеріалів. | ||||||||
R (читання+письмо) | Казки й легенди про хліб, прислів’я та приказки, дитячі оповідання. | ||||||||
E (інжиніринг) | Створення макета «Шлях зерна до хліба» (поле, млин, пекарня), будівництво моделей з конструктора. | ||||||||
A (мистецтво) | Малювання «Хліб на столі», аплікації з колосків, ліплення хлібних виробів із солоного тіста, театралізація казки «Колосок». | ||||||||
M (математика) | Рахунок зернят, порівняння колосків за довжиною, вимірювання висоти «пшеничного поля» (з намальованих чи аплікаційних колосків). |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
- зерно (пшениця, жито) для дослідів;
- прозорі ємності, вата, вода (для пророщування зерна);
- макети колосків, муляжі сільськогосподарської техніки (трактор, комбайн);
- млин (іграшкова або саморобна модель);
- зразки борошна, ємність для замішування тіста;
- кухонне приладдя для випікання (миска, ложка, форми);
- матеріали для художньої праці: фарби, папір, кольоровий картон, клей, пластилін, солоне тісто;
- конструктори (Lego, дерев’яні кубики);
- мультимедійні матеріали (фото, відео «від зерна до хліба»);
- музичний супровід (пісні про хліб, українські народні мелодії).
Діяльність після виконання проєкту
- Виставка дитячих робіт «Дорога хліба»(малюнки, аплікації, макети, вироби з тіста).
- Свято «Хліб усьому голова» з театралізацією казки «Колосок», співами та таночками.
- Презентація фото/відео з дослідів та творчої діяльності для батьків.
- Колективне обговорення з дітьми: «Чого ми навчилися? Чому потрібно берегти хліб?».
- Створення «Книги про хліб» (малюнки дітей + короткі тексти вихователя й висловлювання дітей).
Коментарі
Дописати коментар