Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт «Від зернини до хлібини»

         

Автор

Герц Ольга Олексіївна, вихователь комунального закладу «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №27 «Ягідка» 

Вікова категорія

Дошкільний вік

Актуальність проєкту

Хліб — один із найважливіших продуктів у житті людини. Діти щодня бачать його на столі, але не завжди замислюються, який довгий шлях проходить зерно, перш ніж перетворитися на запашну булку чи буханець. Проєкт спрямований на формування уявлення про працю хлібороба, процес вирощування та переробки зерна, значення хліба в культурі та традиціях українців. Він інтегрує науку, технології, мистецтво, математику та мовлення, розвиває дослідницькі навички, виховує працелюбність, повагу до праці та бережливе ставлення до хліба.

Стислий опис проєкту

Протягом тижня діти досліджують шлях хліба: від зернини до готового виробу. Вони знайомляться з етапами вирощування пшениці, роблять прості досліди із зерном, знайомляться з машинами й обладнанням, спостерігають за процесом випікання (у спрощеному вигляді), читають казки та прислів’я про хліб, створюють макети та вироби з тіста, малюють і співають пісні про хліб. Кінцевим результатом буде колективна виставка «Дорога хліба» та свято «Хліб усьому голова».

Очікувані результати проекту

Діти знайомляться з основними етапи шляху хліба: зерно – поле – млин – пекарня – стіл. Розуміють значення хліба в житті людини та необхідність його берегти. Можуть проводити прості досліди (пророщування зерна, порівняння борошна). Поповнять словник словами «зерно, колос, борошно, тісто, млин, пекар». Вміють будувати зв’язні розповіді, переказувати прочитане, складати казки. Розвивають творчість у малюванні, ліпленні, аплікації та театралізації. Формують математичні навички (рахунок зернят, порівняння за кількістю, вимірювання). Розвивають досвід командної роботи та створення колективного продукту (виставка, свято).

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Вирощування та пророщування зерна, знайомство з колосом, досліди з борошном і тістом.

T (технології)Перегляд відео «Від зерна до хліба», фото пекарні, використання мультимедійних матеріалів.

R (читання+письмо)

Казки й легенди про хліб, прислів’я та приказки, дитячі оповідання.

E (інжиніринг)

Створення макета «Шлях зерна до хліба» (поле, млин, пекарня), будівництво моделей з конструктора.




A (мистецтво)

Малювання «Хліб на столі», аплікації з колосків, ліплення хлібних виробів із солоного тіста, театралізація казки «Колосок».




M (математика)
Рахунок зернят, порівняння колосків за довжиною, вимірювання висоти «пшеничного поля» (з намальованих чи аплікаційних колосків).


Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

  • зерно (пшениця, жито) для дослідів;
  • прозорі ємності, вата, вода (для пророщування зерна);
  • макети колосків, муляжі сільськогосподарської техніки (трактор, комбайн);
  • млин (іграшкова або саморобна модель);
  • зразки борошна, ємність для замішування тіста;
  • кухонне приладдя для випікання (миска, ложка, форми);
  • матеріали для художньої праці: фарби, папір, кольоровий картон, клей, пластилін, солоне тісто;
  • конструктори (Lego, дерев’яні кубики);
  • мультимедійні матеріали (фото, відео «від зерна до хліба»);
  • музичний супровід (пісні про хліб, українські народні мелодії).

Діяльність після виконання проєкту

  • Виставка дитячих робіт «Дорога хліба»(малюнки, аплікації, макети, вироби з тіста).
  • Свято «Хліб усьому голова» з театралізацією казки «Колосок», співами та таночками.
  • Презентація фото/відео з дослідів та творчої діяльності для батьків.
  • Колективне обговорення з дітьми: «Чого ми навчилися? Чому потрібно берегти хліб?».
  • Створення «Книги про хліб» (малюнки дітей + короткі тексти вихователя й висловлювання дітей).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...