Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Чотири стихії”

                  

Автор

Упаренко Тетяна Володимирівна, вихователь Комунальний заклад “Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 “Ятранчик” Кропивницької міської ради”


Вікова категорія

Дошкільний вік

Актуальність проєкту

Сучасна освіта орієнтована на розвиток дослідницької та пізнавальної активності дітей. Через тему “Чотири стихії” (земля, вода, повітря, вогонь) можна інтегрувати науку, технології, мистецтво й музику. Діти дізнаються про природні явища, розвивають мислення, творчість, екологічну свідомість і повагу до природи.

Стислий опис проєкту

інтегрована робота з дітьми дошкільного віку, спрямована на ознайомлення з землею, водою, повітрям та вогнем через досліди, творчість, ІКТ та музику. 

Очікувані результати проекту

діти знають 4 стихії, можуть описати їхні властивості; уміють проводити прості досліди й робити висновки; розвивається зв’язне мовлення, вміння презентувати результати; у дітей з’являється інтерес до природи та експериментування; створена колективна творча робота (панно, макети); проведена підсумкова презентація.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Спостерігають за ґрунтом, водою, повітрям, теплом і світлом. Проводять прості досліди: “Що росте із землі?”, “Що тоне - що плаває?”, “Повітря є всюди”, “Безпечне полум’я”. Роблять висновки, розповідають що побачили.

T (технології)Переглядають фото, відео та презентації про стихії. Грають в інтерактивні ігри LearningApps. Використовують інтерактивну дошку/ комп’ютер для демонстрації дослідів.

R (читання+письмо)

Слухають казки, вірші та оповідання про землю, воду, повітря, вогонь. Розглядають ілюстрації в енциклопедіях для дітей. Обговорюють, що нового дізналися.

E (інжиніринг)Створюють макети: “Город на підвіконні”, “Канал з водою”, “Вітряк”, “Вулкан”. Будують ігрові споруди у пісочниці, конструктором чи з природних матеріалів. Експериментують із простими механізмами (паперовий вітряк, млинок).





A (мистецтво)

Малюють, ліплять, роблять аплікації “Стихії” (кожна стихія - свій колір, фактура). Створюють панно “Чотири стихії”. Слухають музику, що відображає стихії (шум моря, вітер, ритм барабанів). Виконують руханки й танцювальні імпровізації (“Краплинки”, “Вітер дме”, “Іскри”). Створюють ритм на інструментах: дзвіночки (повітря), маракаси (вода), барабан (земля), тарілки (вогонь).




M (математика)
Лічать насіння, краплинки, кульки, промінці сонця. Порівнюють вагу, об’єм, кількість (сухе - мокре, важке - легке). Вчаться групувати й класифікувати предмети за ознаками.


Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Земля. Лотки з ґрунтом, пісок, галька, насіння, маленькі лопатки та грабельки, прозорі ємності для спостережень, лупи, фотоапарат/планшет/телефон для фіксації результатів.

Вода. Прозорі ємності різного об’єму, мірні склянки, воронки, піпетки, харчові барвники, губки, серветки, фото/відео для дослідів.

Повітря. Повітряні кульки, вітряки, паперові вертушки, пір’їнки, трубочки для дутих дослідів, вентилятор (настільний), мильні бульбашки.

Вогонь. Світлодіодні свічки, ліхтарики, червоний/помаранчевий целофан для імітації полум’я, картки із зображенням вогню, вогнегасник або відро води як обов’язковий елемент безпеки.

Науково-технічне забезпечення. Комп’ютер/планшет, мультимедійний проєктор, інтерактивна дошка або екран, колонки, доступ до LearningApps чи інших платформ.

Матеріали для творчості. Кольоровий папір,картон, ножиці, клей, фарби, пластилін, природний матеріал (листя, гілочки, камінці, тканини).

Музичний супровід. Дитячі музичні інструменти (маракаси, тарілки, барабан, дзвіночки), аудіозаписи звуків природи (вітер, дощ, грім), колонки.

Наочність і дидактика. Ілюстрації, картки, плакати про чотири стихії, фото та відео, настільні ігри на тему природних явищ.

Організаційні дрібниці. Фліпчарт або ватман, маркери, стікери, папки для дитячих робіт, бейджики “малий дослідник”.

Діяльність після виконання проєкту

  • Повторення основних понять про стихії через вірші, казки, ігри.
  • Розв’язання логіко-математичних завдань на тему стихії (класифікація, лічба, порівняння).
  • Малювання, аплікації та ліпка за мотивами дослідів та спостережень.
  • Регулярні музично-ритмічні вправи та танці, пов’язані зі стихіями.
  • Використання інтерактивних ігор і презентацій для повторення теми.
  • Використання знань про стихії у сюжетно-рольових іграх, театралізаціях. 
  • Планування подальших дослідів у щоденній природничо - дослідницькій діяльності.
  • Обговорення з дітьми екологічних тем, пов’язаних зі стихіями, та виховання дбайливого ставлення до природи.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...