Автор
Вікова категорія
Дошкільний вік
Актуальність проєкту
Стислий опис проєкту
Очікувані результати проекту
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Спостерігають за ґрунтом, водою, повітрям, теплом і світлом. Проводять прості досліди: “Що росте із землі?”, “Що тоне - що плаває?”, “Повітря є всюди”, “Безпечне полум’я”. Роблять висновки, розповідають що побачили. | |||||||||
T (технології) | Переглядають фото, відео та презентації про стихії. Грають в інтерактивні ігри LearningApps. Використовують інтерактивну дошку/ комп’ютер для демонстрації дослідів. | |||||||||
R (читання+письмо) | Слухають казки, вірші та оповідання про землю, воду, повітря, вогонь. Розглядають ілюстрації в енциклопедіях для дітей. Обговорюють, що нового дізналися. | |||||||||
E (інжиніринг) | Створюють макети: “Город на підвіконні”, “Канал з водою”, “Вітряк”, “Вулкан”. Будують ігрові споруди у пісочниці, конструктором чи з природних матеріалів. Експериментують із простими механізмами (паперовий вітряк, млинок). | |||||||||
A (мистецтво) | Малюють, ліплять, роблять аплікації “Стихії” (кожна стихія - свій колір, фактура). Створюють панно “Чотири стихії”. Слухають музику, що відображає стихії (шум моря, вітер, ритм барабанів). Виконують руханки й танцювальні імпровізації (“Краплинки”, “Вітер дме”, “Іскри”). Створюють ритм на інструментах: дзвіночки (повітря), маракаси (вода), барабан (земля), тарілки (вогонь). | |||||||||
M (математика) | Лічать насіння, краплинки, кульки, промінці сонця. Порівнюють вагу, об’єм, кількість (сухе - мокре, важке - легке). Вчаться групувати й класифікувати предмети за ознаками. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Земля. Лотки з ґрунтом, пісок, галька, насіння, маленькі лопатки та грабельки, прозорі ємності для спостережень, лупи, фотоапарат/планшет/телефон для фіксації результатів.
Вода. Прозорі ємності різного об’єму, мірні склянки, воронки, піпетки, харчові барвники, губки, серветки, фото/відео для дослідів.
Повітря. Повітряні кульки, вітряки, паперові вертушки, пір’їнки, трубочки для дутих дослідів, вентилятор (настільний), мильні бульбашки.
Вогонь. Світлодіодні свічки, ліхтарики, червоний/помаранчевий целофан для імітації полум’я, картки із зображенням вогню, вогнегасник або відро води як обов’язковий елемент безпеки.
Науково-технічне забезпечення. Комп’ютер/планшет, мультимедійний проєктор, інтерактивна дошка або екран, колонки, доступ до LearningApps чи інших платформ.
Матеріали для творчості. Кольоровий папір,картон, ножиці, клей, фарби, пластилін, природний матеріал (листя, гілочки, камінці, тканини).
Музичний супровід. Дитячі музичні інструменти (маракаси, тарілки, барабан, дзвіночки), аудіозаписи звуків природи (вітер, дощ, грім), колонки.
Наочність і дидактика. Ілюстрації, картки, плакати про чотири стихії, фото та відео, настільні ігри на тему природних явищ.
Організаційні дрібниці. Фліпчарт або ватман, маркери, стікери, папки для дитячих робіт, бейджики “малий дослідник”.Діяльність після виконання проєкту
- Повторення основних понять про стихії через вірші, казки, ігри.
- Розв’язання логіко-математичних завдань на тему стихії (класифікація, лічба, порівняння).
- Малювання, аплікації та ліпка за мотивами дослідів та спостережень.
- Регулярні музично-ритмічні вправи та танці, пов’язані зі стихіями.
- Використання інтерактивних ігор і презентацій для повторення теми.
- Використання знань про стихії у сюжетно-рольових іграх, театралізаціях.
- Планування подальших дослідів у щоденній природничо - дослідницькій діяльності.
- Обговорення з дітьми екологічних тем, пов’язаних зі стихіями, та виховання дбайливого ставлення до природи.
Коментарі
Дописати коментар