Автор
Комендант Анастасія Олександрівна,
вихователь Козацького ЗДО «Колосок» Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області,
komendantanastasia1705@gmail.com
Вікова категорія
4 роки (старша група дитячого садка)
Предмет
Природничі науки, Технології, Інженерія, Математика (STEM-інтеграція)
Актуальність проєкту
Наш світ сповнений кольорів, і їх розуміння є базовим елементом пізнання навколишнього середовища. Для дошкільнят важливо не просто бачити кольори, а й розуміти їхню природу та взаємодію. Цей проєкт сприяє розвитку природної цікавості дітей, їхнього дослідницького мислення, креативності та навичок вирішення простих проблем, готуючи їх до подальшого вивчення наук та технологій. Він допомагає розвивати дрібну моторику, зорове сприйняття та початкові навички вимірювання та порівняння.
Стислий опис проєкту
Цей проєкт - це серія інтерактивних сесій, де діти у віці 4 років досліджують світ кольорів через практичні експерименти. Вони змішуватимуть первинні кольори у воді, спостерігатимуть за зміною кольорів при проходженні світла через кольорові плівки та створюватимуть власні "магічні лампи" з кольоровою рідиною та блискітками. Проєкт заохочує дітей ставити запитання, експериментувати та робити висновки про взаємодію кольорів.
Очікувані результати проекту
- Розпізнавати основні (первинні) кольори (червоний, синій, жовтий).
- Зрозуміти, що змішування первинних кольорів утворює вторинні (зелений, помаранчевий, фіолетовий).
- Використовувати прості інструменти (піпетки, ліхтарик) для проведення експериментів.
- Зробити прості висновки про взаємодію світла та кольору.
- Створити власну "магічну лампу" як результат інженерної діяльності.
- Рахувати краплі, порівнювати об'єми та сортувати предмети за кольором.
- Розвинути дрібну моторику, увагу та логічне мислення.
- Проявити допитливість та інтерес до дослідницької діяльності.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) |
| ||||||||
T (технології) |
| ||||||||
R (читання+письмо) |
| ||||||||
E (інжиніринг) |
| ||||||||
A (мистецтво) |
| ||||||||
M (математика) |
|
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Діяльність після виконання проєкту
- Виставка "Магічних ламп": Організація експозиції створених дітьми "магічних ламп" у груповій кімнаті або в холі садочка.
- Додаткові експерименти: Запропонувати дітям продовжити експерименти зі змішуванням кольорів вдома (наприклад, з фарбами на папері).
- Ігри з кольорами: Продовжити вивчати кольори через ігри (знайти предмети певного кольору, сортувати іграшки за кольорами).
- Читання книг: Читання дитячих книг, присвячених кольорам та їх змішуванню.
- Спостереження в природі: Звертати увагу на кольори в навколишньому світі (кольори квітів, неба, тварин).
Використані ресурси
- «Базовий компонет дошкільної освіти»
- Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
- Програма формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт»
- Крутій К., Грицишина Т. журнал «Дошкільне виховання» «STRЕАМ-освіта дошкільнят: виховуємо культуру інженерно мислення» 2016, № 1, с. 3
- Стеценко І. журнал «Дошкільне виховання» «STRЕАМ-освіта: техніка+мистецтво» 2016, № 12, с. 14
- Стеценко І. журнал «Дошкільне виховання» «Фрактали:математика, мистецтво, винахідництво» 2016, № 1, с. 8
Коментарі
Дописати коментар