Автор
Алла Баєвська
Вікова категорія
9 - 11 клас
Предмети
українська мова, хімія
Актуальність проєкту
- Збереження культурної спадщини. Узвар – це не просто напій, а важливий елемент української культурної спадщини та кулінарних традицій. Дослідження та популяризація цієї страви сприяють збереженню знань про побут, звичаї та харчові звички наших предків.
- Здорове харчування та натуральні продукти. У наш час, коли зростає попит на здорове харчування, узвар набуває нового значення. Він готується із сухофруктів без додавання цукру або з мінімальною його кількістю, без штучних барвників, що робить його альтернативою газованим солодким напоям. Узвар багатий на вітаміни, а також позитивно впливає на імунітет.
- Популяризація автентичного смаку українців. Включення до меню кафе, ресторанів
- Узвар як обряд українців. Узвар – частина багатьох українських обрядів та свят, зокрема різдвяних.
Стислий опис проєкту
Усі учні та учениці об’єднані в групи. Кожна група отримує індивідуальне завдання.
І група. «Дослідники». Здійснюють пошук інформації про історію узвару, його значення в українській культурі.
ІІ група. «Цілителі». Досліджують з учителем хімії цінність узвару для здоров’я людини.
ІІІ група. «Кулінари». Вибирають з учителем технологій найцікавіші й найпростіші рецепти приготування узвару та проводять дегустацію напою.
ІV група. «Колядники». Досліджують роль узвару в календарних та родинних святах.
Очікувані результати проекту
- Поглиблення знань з природничих наук та математики: з хімії – здобувачі освіти зможуть дослідити хімічний склад різних сухофруктів; з біології – вплив сухофруктів на організм людини; з математики – проведення розрахунків для пропорцій інгредієнтів, об’єму рідини, калорійність напою.
- Створення та дегустація різних рецептів узвару з урахуванням смаку.
- Розуміння історії узвару.
- Формування свідомості про здорове харчування.
- Повага до української спадщини.
- Розвиток міждисциплінарних компетентностей (хімія, математика, біологія, технології, інформатика)
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дослідження складу різних сухофруктів; позитивний вплив сухофруктів на здоров’я людини. | ||||||||
T (технології) | Учні та учениці здійснюють пошук інформації в інтернеті. | ||||||||
R (читання+письмо) | Створення власного висловлення (есе). | ||||||||
E (інжиніринг) | Створення рецептів різних узварів. | ||||||||
A (мистецтво) | Оформлення власних досліджень. | ||||||||
M (математика) | Роблять необхідні розрахунки |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
1. Мобільні телефони з доступом до мережі «Інтернет».
2. Для проведення хімічних досліджень: ареометр (для визначення густини), пробірки, колби, мірна склянка, терези.
3. Інтерактивна дошка.
2. Для проведення хімічних досліджень: ареометр (для визначення густини), пробірки, колби, мірна склянка, терези.
3. Інтерактивна дошка.
Діяльність після виконання проєкту
1. Написання вільного есе «Чи може узвар стати українським суперпродуктом?» з використанням складних речень.
2. Створення короткого слогану, що передає суть українського продукту (узвару).
Коментарі
Дописати коментар