Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт Спостереження за ростом рослинки (гороху)

 


Автор

Тетяна Платошина

platoshyna71@gmail.com

Вікова категорія

4 – 5 років середня та старша група

Актуальність проєкту

Дослідження рослин дітьми – актуальна та важлива тема, яка має низку переваг як для розвитку дитини, так і для вивчення навколишнього світу. По-перше, воно сприяє розвитку спостережливості, допитливості та інтересу до природи. По-друге, дослідження рослин допомагає дітям краще розуміти живі організми та їхні потреби. По-третє, воно розвиває емпатію та дбайливе ставлення до довкілля, а також сприяє емоційному розвитку.

Стислий опис проєкту

Дослід з горохом для дітей передбачає вирощування рослин гороху, спостереження за їх ростом Це може бути простий експеримент, де діти спостерігають за проростанням насіння, а також більш складні досліди, де вони порівнюють різні види гороху або вивчають спадковість. 
Мета:
Виховувати у дітей бажання брати участь у трудовій діяльності;
Навчити саджати рослини;
Вчити поливати рослини;
Дати уявлення про вирощування рослин;
Спостереження за зростанням рослин;
Виховувати бережливе ставлення до рослин

Очікувані результати проекту

Діти розширять знання про культурні рослини; за допомогою дослідницької роботи діти отримають необхідні знання для вирощування рослин, визначать різноманітність посівного матеріалу; у дітей буде формуватись бережливе відношення до рослинного світу; активізація словникового запасу.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Вивчення властивостей гороху та спостереження за розвитком зернятка (утворення зародка та рослини). Створення придатних умов для рослини (вода, світло, ґрунт)


T (технології)

Пошук необхідної інформації для проведення дослідження; робота з презентаціями. Робота з текстовим редактором

R (читання+письмо)

Слухання казки : «Півник та бобове зернятко»
Розглядання ілюстрації до казки : Півник та бобове зернятко»
Читання віршів про горох
Відгадування загадок

E (інжиніринг)

Визначають необхідні матеріали та інструменти для посадки гороху




A (мистецтво)

Малювали зображення рослини (гороху) та її насінини



M (математика)
Вивчають поняття про те, що форма і кількість насіння у різних рослин різна.



Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

вам знадобляться такі матеріали:

Насіння гороху
Невеликі неглибокі ємності
Паперові рушники або ватні диски
Вода
Етикетки

Ресурси:

Критерії оцінювання проєкту: 

Дослідження
Перегляд практичних дослідницьких онлайн занять

Матеріал досліджень

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...