Автор
Юлія Василівна Селіхова
Вікова категорія
Діти дошкільного віку
Актуальність проєкту
Вирощування рослин на підвіконні - це доступний спосіб та чудовий метод для інтеграції STEAM-освіти в дошкільному закладі, що сприяє пізнавальному розвитку дітей щодо рослинного світу, вихованню екологічної культури, розумінню значущості рослин в житті людей, отриманню практичних знань та вмінь вирощувати рослини.
Проєкт дозволяє дітям навчатися на практиці, досліджувати світ через дослідницько-пошукову діяльність, розвивати критичне мислення, творчу діяльність, мовленнєві навички, відповідальність та терпіння.
Це актуально, оскільки є основою STEAM-освіти: готує дітей до майбутнього, де вміння критично мислити, вирішувати проблеми та застосовувати знання з різних галузей буде вирішальним.
Стислий опис проєкту
Створюється проблемна ситуація під час сюжетно-рольової гри “В гостях у бабусі”: бабусі важко самій доглядати за городом, давайте навчимося доглядати за рослинами та допоможемо їй.
В процесі реалізації проєкту діти знайомляться з видовими ознаками насіння різних рослин; вчаться порівнювати та розпізнавати насіння одного виду; збагачують свої знання про умови необхідні для росту рослин; вчаться встановлювати причинно-наслідкові зв’язки (бачать прямий зв’язок між своїми діями та результатом росту рослин); набувають практичних вмінь у пересаджуванні рослин із горщика в ґрунт; формують звичку здорового харчування (куштують те, що виростили); вчаться співпрацювати, ділитися, допомагати один одному.
Попередньою роботою є розгляд та обстеження насіння і рослин; відгадування загадок про рослини; вивчення прислів’їв та приказок; читання віршів, художніх творів; робота з календарем спостережень; художнє зображення рослин; ліплення “Улюбленої квітки”, конструювання “Горщик для квітів”, створення аплікації “Ваза з квітами”.
Очікувані результати проекту
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі Діти виявляють
пізнавальний інтерес до живої природи. Рослини - жива природа, адже це те, що
росте, живиться, змінюється. Обговорення,
підготовка, реалізація проєкту: діти обирають необхідні матеріали (ґрунт, горщики, насіння, інструменти); створюють умови
необхідні для розвитку рослин (розміщують горщик на світлій частині кімнати,
поливають, розпушують ґрунт);
пересаджують на грядку, збирають урожай. Діти розуміють,
що з різного насіння виростають різні види рослин, про які потрібно дбати.
Усвідомлюють, що ґрунт буває різний. | ||||||||
T (технології) | Дослідницька діяльність. Діти знаходять пару: до картинки із зображенням
рослини, добирають відповідно картинку з насінням та плодами (овочі, фрукти,
зелень). Диференціюють та називають рослини, що ростуть на городі та в
саду. Розрізняють та називають кольори, геометричні
фігури. Проводять асоціації: форма фрукта/овоча з геометричною фігурою. | ||||||||
R (читання+письмо) | Мовлення дитини.
Основи грамоти. Художня література. Діти
використовують в мовленні узагальнюючі слова: городина, фрукти, овочі. Вживають
слова різної складності, слова-назви овочів, фруктів, добирають синоніми.
Відгадують загадки, розповідають прислів’я, скоромовки, казки, вірші про овочі
та фрукти. | ||||||||
E (інжиніринг) | Дитина в
соціумі. Гра дитини. Діти розуміють
причинно-наслідкові зв’язки: щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися;
джерелом вітамінів є фрукти та овочі; їх потрібно виростити, щоб споживати; щоб
мати гарний урожай, потрібно доглядати рослини. | ||||||||
A (мистецтво) | Дитина у світі
мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. Художня праця. Володіють різними техніками зображувальної діяльності та засобами
виразності. Вміють підібрати необхідний матеріал, інструменти, кольори для
створення творчої роботи. Виражають
власний емоційний стан засобами образотворчої
діяльності: в малюванні, аплікації, ліпленні та в конструюванні. Користуються
знайомим прийомами роботи з різними матеріалами. | ||||||||
M (математика) | Дитина в
сенсорно-пізнавальному просторі. Діти вміють
виділяти та рахувати кількість предметів в межах 10. Володіють кількісною та
порядковою лічбою; знаннями про сенсорні еталони: форма, колір, величина,
довжина тощо. Порівнюють
предмети за певною ознакою. Володіють навичками конструювання з рахівних
паличок, цеглинок LEGO, мозаїки, кубиків тощо. Орієнтуються в
часі: “вчора”, “сьогодні”, “завтра”. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Мультфільм
“Екоплюсплюс. Дерева”
https://www.youtu.be/Kf7CIKuc28?feature=shared
Мультфільм
“Екоплюсплюс. Ліс”
https://www.youtu.be/TseARz3pUAs?feature=shared
Навчальне
відео “Як ростуть рослини”
https://www.youtube.com/watch?v=kR6DqaaDs9U
Відео “Рослини - диво Землі", логічна гра екологічного
змісту "Не можна чи потрібно"
https://www.youtube.com/watch?v=kTmmThHvihQ
Казка
“Колосок”
Інтерактивна
гра “Що потрібно для рослин?”
Тематичний
демонстраційний матеріал, олівці, фломастери, фарби, пластилін, папір, ножиці,
пензлики, склянки, роздрукований матеріал для оформлення городу на підвіконні,
вода, лійка, ємність для ґрунту, ґрунт, насіння городини та овочів,
збільшувальне скло, пінцет, набір інструментів для кімнатних рослин (лопатки,
грабельки), лопата, сапа, граблі.
Діяльність після виконання проєкту
Важливо продовжувати практичну діяльність, що дасть змогу закріпити отримані знання дітей про рослинний світ, їх розвиток, різноманітність. Сформувати у них стійкий інтерес до пізнання, підтримувати дослідницькі та творчі здібності, а також закласти підвалини екологічної свідомості.
Коментарі
Дописати коментар