Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»


Автор

Гореленко Інна,

вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, (innagor700@gmail.com).

Вікова категорія

10-12 років (5-7 класи).

Актуальність проєкту

Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини.

А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості.

Стислий опис проєкту

Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливають на чисельність дощових черв'яків у грунті; сформувати знання про залежність родючості ґрунтів від їхніх властивостей і способів використання; удосконалювати навички використовувати додаткові джерела інформації для поширення своїх знань; виховувати дбайливе ставлення до ґрунту, зокрема ґрунтів нашої країни.

Планування:  (Обговорення проблеми на спільній дошці)

Як впливають дощові черв’яки  на родючість та властивості  ґрунту?

Завдання:

- Вивчити особливості зовнішньої будови дощового черв'яка.

- Вивчити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості ґрунтів.

- Ознайомитись із різноманітністю дощових черв'яків.

- Дослідити властивості грунту

- Запропонувати методи оздоровлення ґрунту.

Критерії оцінювання проєкту: http://surl.li/xixbon

Дослідження:

Виконання практичних/дослідницьких завдань: http://surl.li/xsgfyu

Результати і висновки:

Узагальнення результатів виконання дослідницьких завдань (картки для виконання завдань: http://surl.li/cgifkk, http://surl.li/agbkmp , http://surl.li/ddltnv , http://surl.li/gezygc, http://surl.li/cfjijm )

Звіт

Презентація результатів дослідження

Оцінка результатів

Колективне обговорення результатів дослідження (http://surl.li/xnqces)

Очікувані результати проекту

В рамках роботи над проєктом учні (вихованці):

- розуміють особливості пристосування дощового черв'яка до мешкання у грунтовому середовищі;

- знають особливості зовнішньої будови дощового черв’яка;

- оцінюють здатність дощового черв'яка підвищувати родючість грунтів;

- знають різноманітність дощових черв'яків;

- називають властивості грунту та встановлюють закономірності між родючістю грунту та його властивостями;

- пропонують дієві методи оздоровлення грунту.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Природничі науки: вивчення зовнішньої будови дощового черв'яка та його ролі у підвищенні родючості грунту; вивчення різноманітності дощових черв'яків;
T (технології)Інформатика: пошук необхідної інформації для проведення дослідження; робота з онлайн-картами;
R (читання+письмо)Українська мова: правильно зазначати видові назви дощових черв'яків
E (інжиніринг)
A (мистецтво)
M (математика)

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Дощові черв'яки (5-10), лупа, пінцет, цибуля, 2-3-х літрова банка, промивний пісок, корм для червів, мобільні телефони.

Діяльність після виконання проєкту

Проєкт “Дощові черв'яки - архітектори родючих грунтів” може бути продовженим. Адже можна досліджувати особливості побудови ходів у грунті дощовими черв'яками, особливості їх залягання.

Може виникнути питання щодо видової різноманітності дощових черв'яків у рідному краї.

Також можна визначити кількість дощових черв'яків на одиницю площі та зробити висновок про родючість грунту.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт “Гальванічний елемент з лимону”

  Автор Іщенко Ольга Василівна (olha.ishchenko102@gmail.com) Вікова категорія Учні 11 класу (ІІ курс закладу ПТО) Актуальність проєкту Коли життя “підсуне” вам лимон – зробіть з нього лимонад” (Дейл Карнегі). Чудова порада! Та й напій вітамінний. Однак лимон – ще той фрукт! Про використання лимона в кулінарії знають всі. А ще він екологічний засіб для виведення плям та відбілювання тканин, особливо якщо у вас алергія на хімічні засоби. Якщо лимон тримати разом з іншими фруктами, вони довше залишатимуться свіжими. А на додачу – справжнє джерело енергії! У багатьох країнах у продажу з’явився годинник-календар, в якому замість батарейок використовують свіжі фрукти. І знову лимон тут як тут. Батарейки стали незамінними помічниками людини, вони широко розповсюджені та використовуються у багатьох електронних приладах. Батарейки незворотно перетворюють хімічну енергію в електричну енергію. Вони є одноразового використання, і після розрядки їх необхідно належним чином утилізувати. Відомо, ...