Автор
Гореленко Інна,
вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, (innagor700@gmail.com).
Вікова категорія
10-12 років (5-7 класи).
Актуальність проєкту
Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини.
А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості.
Стислий опис проєкту
Мета: ознайомити школярів з особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливають на чисельність дощових черв'яків у грунті; сформувати знання про залежність родючості ґрунтів від їхніх властивостей і способів використання; удосконалювати навички використовувати додаткові джерела інформації для поширення своїх знань; виховувати дбайливе ставлення до ґрунту, зокрема ґрунтів нашої країни.
Планування: (Обговорення проблеми на спільній дошці)
Як впливають дощові черв’яки на родючість та властивості ґрунту?
Завдання:
- Вивчити особливості зовнішньої будови дощового черв'яка.
- Вивчити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості ґрунтів.
- Ознайомитись із різноманітністю дощових черв'яків.
- Дослідити властивості грунту
- Запропонувати методи оздоровлення ґрунту.
Критерії оцінювання проєкту: http://surl.li/xixbon
Дослідження:
Виконання практичних/дослідницьких завдань: http://surl.li/xsgfyu
Результати і висновки:
Узагальнення результатів виконання дослідницьких завдань (картки для виконання завдань: http://surl.li/cgifkk, http://surl.li/agbkmp , http://surl.li/ddltnv , http://surl.li/gezygc, http://surl.li/cfjijm )
Звіт
Презентація результатів дослідження
Оцінка результатів
Колективне обговорення результатів дослідження (http://surl.li/xnqces)
Очікувані результати проекту
В рамках роботи над проєктом учні (вихованці):
- розуміють особливості пристосування дощового черв'яка до мешкання у грунтовому середовищі;
- знають особливості зовнішньої будови дощового черв’яка;
- оцінюють здатність дощового черв'яка підвищувати родючість грунтів;
- знають різноманітність дощових черв'яків;
- називають властивості грунту та встановлюють закономірності між родючістю грунту та його властивостями;
- пропонують дієві методи оздоровлення грунту.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Природничі науки: вивчення зовнішньої будови дощового черв'яка та його ролі у підвищенні родючості грунту; вивчення різноманітності дощових черв'яків; |
T (технології) | Інформатика: пошук необхідної інформації для проведення дослідження; робота з онлайн-картами; |
R (читання+письмо) | Українська мова: правильно зазначати видові назви дощових черв'яків |
E (інжиніринг) | |
A (мистецтво) | |
M (математика) |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Діяльність після виконання проєкту
Проєкт “Дощові черв'яки - архітектори родючих грунтів” може бути продовженим. Адже можна досліджувати особливості побудови ходів у грунті дощовими черв'яками, особливості їх залягання.
Може виникнути питання щодо видової різноманітності дощових черв'яків у рідному краї.
Також можна визначити кількість дощових черв'яків на одиницю площі та зробити висновок про родючість грунту.
Коментарі
Дописати коментар