STEM-проєкт «Подорож у минуле за допомогою засобів сучасності» (за твором Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»)
Автор
Мартиненко Валентина Василівна
Учитель української мови та літератури Великосеверинівського ліцею Великосеверинівської сільської ради Кропивницького району.
Вікова категорія
5 клас
Предмети
Українська література, історія, географія, математика, інформатика
Актуальність проєкту
Повість Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі" - яскраве джерело для вивчення історії України, зокрема періоду козацтва, битви під Берестечком. Інтеграція STEM-підходів дозволяє зробити вивчення інтерактивним, наочним та практико-орієнтованим. Учні не просто читають сучасний твір про минуле, а й відтворюють його елементи, подорожують старовинними замками України, дізнаються про вшанування героїв Берестецької битви, досліджують відстань між місцями зупинок Руснаків, застосовуючи сучасні технології, моделюють етапи бою під Берестечком.
Стислий опис проєкту
- Читання та обговорення твору Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі".
- Обговорення історичного контексту: козацтво, його роль в історії України, битва під Берестечком.
- Формування груп.
2. Завдання в групах:
- На фізичній карті України прокласти шлях, який проїхали Руснаки з Києва до Хотина.
- Розрахувати відстань між зупинками, що робили Руснаки, за допомогою Google Maps. Визначити загальну відстань, яку проїхали герої.
- Розробити картонну модель козацької шаблі в оригінальному розмірі.
- Дослідити особливості дерев’яної церкви в Берестечку, визначити її архітектурний стиль.
- Знайти в інтернеті художні полотна, присвячені битві під Берестечком, дати їм характеристику (А.Орльонов «Битва під Берестечком»).
- Створити презентацію про історичні місця, згадані у творі.
- Створити інтерактивну карту Берестецької битви.
3. Презентаційний етап:
- Презентація командних проєктів.
- Захист робіт, демонстрація моделей.
- Обговорення результатів та обмін досвідом.
Очікувані результати проекту
- Поглиблення знань учнів з історії України та літератури.
- Розвиток навичок критичного мислення, розв'язання проблем та креативності.
- Набуття практичних навичок у сфері інженерії, технологій.
- Формування навичок командної роботи та комунікації.
- Підвищення інтересу до вивчення природничих наук та математики.
- Створення STEM-продуктів (моделей, макетів, презентацій).
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Географія | ||||||||
T (технології) | Використання сервісу Google Maps; створення презентації про історичні місця, згадані у творі | ||||||||
R (читання+письмо) | Читання тексту повісті, дослідження ходу битви під Берестечком, визначення ролі Богдана Хмельницького в битві | ||||||||
E (інжиніринг) | Створення моделі козацької шаблі; створення інтерактивної карти Берестецької битви | ||||||||
A (мистецтво) | Пошук та
аналіз художніх полотен, на яких зображено етапи битви під Берестечком. | ||||||||
M (математика) | Розрахунок загального шляху, який проїхали Руснаки з Києва до Берестечка. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
- Твір Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі".
- Підручники та довідники з історії.
- Доступ до інтернету для пошуку інформації.
- Матеріали для виготовлення моделей (картон, дріт, клей, фарби).
- Інструменти для моделювання (ножиці, клейовий пістолет, лінійки).
- Комп'ютери/ноутбуки, картографічні сервіси.
- Фізична карта України
Діяльність після виконання проєкту
- Підготувати тестові завдання за текстом повісті З.Мензатюк «Таємниця козацької шаблі» (електронний або паперовий варіант).
- Порахувати, скільки кілометрів проїхали б Руснаки, якби виїхали не з Києва, а з Кропивницького.
- Створити асоціації до слів «козак», «захисник».
Коментарі
Дописати коментар