Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт (урок) «Подорож краплинки – від хмарки до струмочка»

 


Автор

Тростяна Ірина Анатоліївна

trostyanaya89@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Предмети

Природа, мовленнєвий розвиток, логіко-математичний розвиток, мистецтво, ознайомлення з довкіллям, елементи інформатики.

Актуальність проєкту

Формування екологічної свідомості у дітей дошкільного віку є важливою умовою сучасної освіти. Через тему води як універсального ресурсу, діти вчаться спостерігати за природними явищами, дбати про навколишнє середовище, розвивати мислення, мовлення та креативність. Проєкт сприяє інтеграції знань у межах усіх ключових освітніх ліній.

Стислий опис проєкту

Проєкт спрямований на вивчення кругообігу води у природі через ігри, експерименти, мистецькі роботи, конструювання та цифрові інструменти. Діти дізнаються, звідки береться дощ, куди тече вода, як вона змінюється, як ми її використовуємо і як можемо зберегти. Всі етапи супроводжуються творчими завданнями, математичними вправами, читанням історій та переглядом навчального відео.

Очікувані результати проекту

Розширення уявлення про кругообіг води у природі.
Формування екологічно доцільної поведінки.
Розвиток мовлення, логіко-математичних уявлень, творчості.
Ознайомлення з професіями (еколог, метеоролог, інженер).
Навички спільної діяльності, емоційна відкритість до пізнання.


Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Проведення досліду: «Як вода випаровується».

Спостереження за дощем (якщо можливо), обговорення природних явищ. Обговорення властивостей води (прозора, рідка, тече).


T (технології)

Перегляд мультфільму «Подорож краплинки води».
Робота з інтерактивною дошкою (пазли, малюнки з теми). Створення аудіо або відео записів історій «Я – краплинка».

R (читання+письмо)

Читання вірша або казки про дощ/воду.
Колективне складання історії «Пригоди крапельки». Вправи на розвиток мовлення: опис ілюстрацій, розповіді за малюнком.

E (інжиніринг)

Побудова макета кругообігу води (з паперу, вати, трубочок).
Конструювання струмочка у пісочниці або аквасценарій у лотку. Використання пластикових пляшок як моделей хмар/дощу.




A (мистецтво)

Аплікація: «Шлях краплинки».
Малювання водою (акварель, крапельна техніка). Ліплення хмар, краплинок, хвиль з пластиліну.



M (математика)

Порахувати краплі (гра: «Скільки крапель?»).
Зіставлення кількостей: більше/менше (вода в склянках). Розміщення по порядку: шлях краплинки за етапами.



Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Прозорі склянки з водою.
Лійки, піпетки, губки, ватні кульки.
Пластилін, кольоровий папір, ножиці, клей.
Інтерактивна дошка/мультимедійний екран.
Відео/мультфільм про воду.
Ілюстрації, макети, аудіозапис.

Діяльність після виконання проєкту

Проведення виставки дитячих робіт «Краплинкова країна».
Презентація історій, малюнків для батьків.
Обговорення правил збереження води вдома.
Рефлексія: що сподобалося, що дізналися.

Використані ресурси

2. UNICEF: Вода та клімат. 
3. Мультфільм «Подорож краплинки води» — https://www.youtube.com/watch?v=i3WyXdCzGrU 
4. LearningApps – інтерактивні вправи.
5. Підручник «Довкілля. Старший вік», рекомендований МОН.
6. Pinterest: Water Cycle Preschool Crafts. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...