Автор
Оксана Спиридонова
Вчитель трудового навчання та технологій Калинівської філії Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області,
Вікова категорія
Учні 9 класу
Предмети
Трудове навчання (технології), мистецтво, історія, інформатика, математика, біологія, екологія
Актуальність проєкту
Мета технологічної освітньої галузі - розвиток і соціалізація учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів. Також з’явились потреби окрім формування класичних умінь (читання, письмо, арифметика) додати сучасні якості особистості: критичне мислення, комунікативні навички, здатність до співпраці та креативність . Це актуально на сьогодні, з огляду на глобальну інформатизацію і автоматизацію виробничих процесів. Визначені завдання ефективно реалізовуються у школі через систему STEM-освіти, а на уроках трудового навчання через організацію проєктно-технологічної діяльності.
Стислий опис проєкту
Робота над STEAM- проєктом “Нове життя - старим речам” становить собою приклад формування в одному проєкті десяти ключових компетентностей. Схема інтегрування має вигляд кола. Кожний етап проєктної діяльності цікавий, важливий і доповнює один одного.
Головна мета - інтегрувати знання з технології, мистецтва, історії, інформатики, математики,біології, екології; стати потужним стимулятором розумової діяльності для того, щоб мати можливість навчатись в позаурочний час; підвищити ефективність навчання; розвивати екологічний стиль мислення і поведінки; популяризувати ідею свідомого споживання; розвивати інтелектуальні, творчі та естетичні здібності; випробувати себе у ролі апсайклінг - дизайнера; готувати молодь до життя в розвинутому інформаційному середовищі.
Очікувані результати проекту
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дослідження проблеми забруднення навколишнього середовища величезною кількістю старих речей, викинутих з різних причин; визначення поняття «апсайклінг», ознайомлення з історією виникнення, його походженням та поширенням в інших країнах. | ||||||||
T (технології) | З’ясування, що раціональне використання вторсировини в промислових масштабах далеко не скрізь користується популярністю, хоча розумні люди продовжують вести розробки в даному напрямку. Такий підхід дозволяє заощадити значні кошти, це економічно вигідно, до того ж дозволяє підходити до питання творчо, з вигадкою. Перероблені речі можна використовувати за призначенням, як предмет інтер’єру, як чудовий подарунок . А ще - варіант додаткового прибутку. Особливо приємно, що апсайклінг в побуті це не просто екологічно, але ще й вигідно. Трохи фантазії – і такий еко-дизайн реально допомагає заощадити сімейний бюджет. Конструювання та проєктування, деталізація майбутнього виробу. Складання клаузури проєкту, застосовуючи веб-сервіс SpiderScribe. Реалізація готової продукції. Створення реклами власним виробам через відеоролик. | ||||||||
R (читання+письмо) | Учасники проєкту переглядають відео на YouTube, розпитують майстрів, читають книжки чи шукають матеріал у різних джерелах | ||||||||
E (інжиніринг) | Діти опановують найрізноманітніші технології переробки вторинної сировини з будь-якої галузі споживання; способи обробки та переробки вторинної сировини, перетворення непотрібних речей у витвори мистецтва | ||||||||
A (мистецтво) | Розвиток свого, на основі всесвітньо популярної моди на екостиль - найкращий захист і підтримка українських виробників. Експериментують з оздобленням майбутнього виробу, пробують поєднати непоєднуване. | ||||||||
M (математика) | Діти складають правильні пропорції, підраховують кількість необхідних матеріалів, розраховують собівартість виробу, беручи до уваги витрати на упаковку, електроенергію та газ |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Діяльність після виконання проєкту
Реалізація готової продукції. Залучення до волонтерської діяльності.
Використані ресурси
- https://www.prostir.ua/?library=apsajklinh-yak-smittya-mozhe-vryatuvaty-planetu
- https://naurok.com.ua/stattya-vikoristannya-elementiv-stem-osviti-na-urokah-trudovogo-navchannya-ta-tehnologi-372113.html
- https://jm.snau.edu.ua/2022/11/07/resajkling-apsajkling-i-frisajkling-sut-metodiv-pererobki-ta-riznicja-mizh-nimi/
Коментарі
Дописати коментар