Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт «Нове життя старим речам»

 


Автор

Оксана Спиридонова

Вчитель трудового навчання та технологій Калинівської філії Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області,

oksanaspiridonova12@gmail.com


Вікова категорія

Учні 9 класу

Предмети

Трудове навчання (технології), мистецтво, історія, інформатика, математика, біологія, екологія

Актуальність проєкту

Мета технологічної освітньої галузі -  розвиток і соціалізація учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів. Також з’явились потреби окрім формування класичних умінь (читання, письмо, арифметика) додати сучасні якості особистості: критичне мислення, комунікативні навички, здатність до співпраці та креативність . Це актуально на сьогодні, з огляду на глобальну інформатизацію і автоматизацію виробничих процесів. Визначені завдання ефективно реалізовуються у школі через систему STEM-освіти, а на уроках трудового навчання через організацію проєктно-технологічної діяльності.

Стислий опис проєкту

Робота над STEAM- проєктом “Нове життя - старим речам” становить собою приклад формування в одному проєкті десяти ключових компетентностей. Схема інтегрування має вигляд кола. Кожний етап проєктної діяльності цікавий, важливий і доповнює один одного.

Головна мета - інтегрувати знання з технології, мистецтва, історії, інформатики, математики,біології, екології; стати потужним стимулятором розумової діяльності для того, щоб мати можливість навчатись в позаурочний час; підвищити ефективність навчання; розвивати екологічний стиль мислення і поведінки;  популяризувати  ідею свідомого споживання;  розвивати інтелектуальні, творчі та естетичні здібності;  випробувати себе у ролі  апсайклінг - дизайнера; готувати молодь до життя в розвинутому інформаційному середовищі.

Очікувані результати проекту

Формування у школярів соціального досвіду,  готовності до життя в новому, демократичному суспільстві; учні зможуть стати соціально компетентними особистостями, які вміють працювати в команді, нести відповідальність за свої вчинки та мати активну життєву позицію; охопити проблеми волонтерства в Україні, виховуючи такі якості, як толерантність, відповідальність, благодійність, милосердя, щирість почуттів. Волонтерство – це не просто прояв доброї волі, а й велика відповідальність.  Мотивація у кожного своя. Для одних – це простір для самореалізації. Для інших – спосіб здобути новий досвід, зав’язати корисні знайомства, зустріти друзів. Для третіх – початок професійної кар’єри.


Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Дослідження проблеми забруднення навколишнього середовища величезною кількістю старих речей, викинутих з різних причин; визначення поняття «апсайклінг», ознайомлення з  історією виникнення, його походженням  та поширенням в інших країнах.


T (технології)

З’ясування, що раціональне використання вторсировини  в промислових масштабах далеко не скрізь користується популярністю, хоча розумні люди продовжують вести розробки в даному напрямку. Такий підхід дозволяє заощадити значні кошти, це економічно вигідно, до того ж дозволяє підходити до питання творчо, з вигадкою. Перероблені речі можна використовувати  за призначенням, як предмет інтер’єру, як  чудовий подарунок . А ще - варіант додаткового прибутку. Особливо приємно, що апсайклінг в побуті це не просто екологічно, але ще й вигідно. Трохи фантазії – і такий еко-дизайн реально допомагає заощадити сімейний бюджет. Конструювання та  проєктування, деталізація майбутнього виробу. Складання клаузури проєкту, застосовуючи  веб-сервіс SpiderScribe.  Реалізація готової продукції. Створення реклами власним виробам через відеоролик. 

R (читання+письмо)

Учасники проєкту переглядають відео на YouTube, розпитують майстрів, читають книжки чи шукають матеріал у різних джерелах 

E (інжиніринг)

Діти опановують найрізноманітніші технології переробки вторинної сировини з будь-якої галузі споживання; способи  обробки та переробки вторинної сировини, перетворення непотрібних речей у витвори мистецтва




A (мистецтво)

Розвиток свого, на основі всесвітньо популярної моди на екостиль - найкращий  захист і підтримка українських виробників. Експериментують з оздобленням  майбутнього виробу, пробують поєднати непоєднуване.



M (математика)

Діти складають правильні пропорції, підраховують кількість необхідних матеріалів, розраховують собівартість виробу, беручи до уваги витрати на упаковку, електроенергію та газ



Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

швейні машини, ручні інструменти для обробки текстильних матеріалів, деревини та деревинних матеріалів, електроінструмент для обробки деревини; ноутбук, принтер

Діяльність після виконання проєкту

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...