Автор
Каліна Катерина Олександрівна
Вікова категорія
6 клас
Предмет
Інформатика
Актуальність проєкту
У сучасному світі, насиченому цифровими технологіями, розуміння принципів роботи пристроїв є надзвичайно важливим. Проєктори широко використовуються: в освіті, бізнесі, розвагах і тд. Але, більшість учнів не замислюються над тим, як саме проєктори функціонують, які фізичні та технологічні принципи лежать в їхній основі. Даний проєкт дозволить здобувачам освіти не лише розширити знання про презентації, але й зануритися у світ оптики, інженерії та наукового дослідження, розвиваючи критичне мислення та винахідницькі навички. Вивчаючи проблему відстані до екрана та місця для глядача є практично значущим аспектом, що дозволить їм застосувати теоретичні знання на практиці.
Стислий опис проєкту
"Як працює проєктор?" є інтегрованим уроком, що поєднує знання з інформатики, фізики, математики та інженерії. Учні, працюючи в групах, досліджуючи принцип дії проєктора, створюють його спрощену матеріальну модель (прототип) з підручних матеріалів (мобільний телефон, лінза, коробка). Ключовий етап: експериментальна перевірка гіпотези щодо оптимальної відстані встановлення проєктора та розташування глядачів, використовуючи як власноруч створену модель, так і онлайн-калькулятор проєктора. Результатом проєкту буде не лише розуміння принципу роботи пристрою, але й сформовані висновки щодо його ефективного використання.
Очікувані результати проекту
- називає обладнання, необхідне для демонстрації електронних презентацій;
- розуміє залежність між відстанню до екрана та розміром картинки;
- описує, як добирати приміщення для проведення заходу із використанням електронних презентацій;
- планує і реалізує експеримент з готовими чи створеними моделями для підтвердження, чи спростування гіпотези;
- робить висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу;
- розрізняє основні характеристики мультимедійних проєкторів (коефіцієнт відбиття полотна, яскравість тощо);
- демонструє навички групової роботи та комунікації;
- розвиває допитливість, логічне мислення та здатність до експериментальної діяльності.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) |
| ||||||||
T (технології) |
| ||||||||
R (читання+письмо) |
| ||||||||
E (інжиніринг) |
| ||||||||
A (мистецтво) |
| ||||||||
M (математика) |
|
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Мобільні телефони (у кожного учня або групи).
Лінзи (бажано із десятикратним збільшенням, по одній для кожної групи).
Картонні коробки (з-під взуття, побутової техніки тощо, по одній для кожної групи).
Канцелярський ніж/ножиці.
Скотч/клей.
Рулетки/лінійки.
Маркери/олівці.
Доступ до мережі Інтернет для роботи з онлайн-калькулятором проєктора.
Проєктор (для демонстрації) та екран.
Презентація для вчителя з ключовою інформацією.
Діяльність після виконання проєкту
презентація групами своїх прототипів та результатів експериментів;
колективне обговорення висновків, порівняння отриманих даних з теоретичними розрахунками та інформацією з онлайн-калькулятора;
створення узагальнюючих рекомендацій щодо використання проєкторів для різних цілей;
можливе проведення конкурсу на найкращий прототип проєктора або найцікавішу презентацію результатів;
рефлексія щодо набутих знань та навичок.
Використані ресурси
Матеріали підручника з інформатики для 6 класу.
Матеріали з фізики (оптика, світло).
Коментарі
Дописати коментар