Автор
Андреєва Олена Павлівна, AndreevaMerry@ukr.net
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Рухова активність є одним з найважливіших компонентів формування здорового способу життя і здоров’язбережувальної поведінки у дітей дошкільного віку. Проблему корекційно-реабілітаційної роботи з профілактики порушень фізичного розвитку дитини необхідно розглядати не тільки з позиції оздоровлення, а і з позиції збагачення та правильної організаціїфізкультурно-розвиткового середовища, в тому числі і залучення дітей до виготовлення нетрадиційного фізкультурного обладнання із вторинної сировини. Такі вироби з вторинного матеріалу є вигідними в економічному плані, й відмінним способом мотивування дітей до спільної
творчості, стимулювання до формування навичок здорового способу життя та сталої екологічної свідомості.
Стислий опис проєкту
Дітям пропонується розглянути у спортивному куточку групи фізкультурне обладнання та визначити, яке придбали в магазині, а яке зробили власноруч з покидькового матеріалу (наприклад: м’ячі виготовлено на
фабриці іграшок, а от еспандери виготовлені з кіндер-контейнерів та пляшечок з-під йогурту); мотивувати дітей поповнити фізкультурний осередок новим обладнанням з доступних матеріалів, дотримуючись принципу екозбереження.
Очікувані результати проєкту
Діти виготовляють гантельки, використовують їх під час ранкової гімнастики, занять з фізкультури, під час
долання смуги перешкод на «стежині здоров’я» та самостійної ігрової діяльності.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Діти розуміють взаємозв’язок між навколишнім середовищем та діяльністю людини. Мають сформовані основи екосвідомості, мотивованість до бережливого ставлення відносно природніх ресурсів та ресурсів власного організму. Цікавляться практичноперетворювальною діяльністю дорослих, мають бажання пізнавати та відкривати властивості предметів, альтернативно застосовувати у власній діяльності. Володіють знаннями про основні чинники здоров’я та необхідність бережливого ставлення до власного організму. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Знають, де «ховаються» картонні валики: в туалетному папері, у фользі, пергаменті, паперових рушниках. Дізнаються, що ці трубочки самі по собі вже зроблені з переробленого паперу і є одними з кращих представників «ресайклінгу» (або переробки матеріалів). Уміють сортувати сміття (папір, пластик, скло, харчові відходи). Вправляються у сортуванні сміття за допомогою комп’ютерної гри. |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Вживають різні частини мови відповідно до тем: «Спорт», «Режим дня», уміють відгадувати описові загадки про фізкультурне обладнання. Виявляють знання про суттєві ознаки й особливості предметів, розуміють взаємозв’язки між їх властивостями, будовою та матеріалом, з якого вони виготовлені. Помічають красу в побуті, виявляють розуміння естетики рукотворного світу. Виявляють інтерес до творчого використання власних набутих знань і вмінь, мають пізнавальну потребу до пошуку можливих способів використання предметів. Розуміють цінність предметів, бережливо ставляться до речей. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Мають елементарні уявлення про те, як створюються предмети (речі), з яких частин вони складаються, які матеріали використовують для їх виготовлення; володіють прийомами конструювання: створюють «гантельки» з картонних циліндрів та СD&DVD дисків. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Створюють вироби, які можна використовувати для гри. Мають сформовані навички роботи з різними матеріалами, обирають матеріали для реалізації творчого задуму. Володіють альтернативними способами конструювання, поєднуючи різні техніки: користуються ножицями, дотримуючись правил безпечного вирізання; застосовують раціональні прийоми симетричного вирізання з паперу, складеного навпіл; володіють технікою декорування; використовують для декорування своїх виробів 3D ручку; економно використовують залишкові матеріали (обрізки фетру, кольорового паперу, клейкої стрічки, наклейки тощо). |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Діти володіють уявленнями про сенсорні еталони та мають досвід їх використання. Вчаться застосовувати домірні прийоми виявлення відношень і закономірностей між предметами та явищами у повсякденному житті; розкривати конструктивні можливості різних матеріалів. Володіють навичками критичного мислення. Розрізняють предмети за формою (циліндр, круг) та величиною і її параметрами (довжиною, товщиною), використовують умовну міру для порівняння предметів, розрізняють поняття «важкий»/«легкий». Моделюють власні конструкції з різних матеріалів за допомогою дорослого і самостійно. Вчаться конструювати за темою, за власним задумом. Формують раціональне та економне ставлення до речей та матеріалів. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Картонні втулки від фольги, старі СD&DVD диски, термопістолет, кольорова клейка стрічка, наклейки, ґудзики, обрізки фетру, ножиці, пензлики, серветки, клей ПВА, 3D ручка для малювання, пластилін,
підбірка тематичних мультфільмів:
«Фіксики-Важіль» https://www.youtube.com/watch?v=pho_qD9VQlM
«Рубі і Йо-Йо – гантелі для дядька Михайла»
https://www.youtube.com/watch?v=TKdhb1QULHI
«Свинка Пепа і гантелі»
https://www.youtube.com/watch?v=CMomhndUgp4
«Ну, постривай!» випуск №13 https://www.youtube.com/watch?v=-
HWAI-x1JsI
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати поповнювати спортивний осередок нетрадиційним фізкультурним обладнанням, виготовленим із вторинного матеріалу (гімнастичні палиці-масажери, ворота для прокочування м’ячів «Нагодуй тваринку»).
Коментарі
Дописати коментар