Автор
Катана Ольга Сергіївна, katanaolga@ukr.net
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Формування культури інженерного мислення в умовах розвитку високотехнологічного суспільства є важливою складовою виховання сучасної, розумної, мислячої, креативної особистості. Тому використання пріоритетних методів STREAM-освіти вже в дошкільному віці є актуальним та допомагає формувати у дітей загальні наукові уявлення про світ. Діти навчаються умінню експериментувати, конструювати, досліджувати об’єкти навколишнього світу, розв’язувати різноманітні проблемні завдання та робити відкриття. Разом з тим, шляхом реалізації завдань даного проєкту формуються основи патріотичних почуттів, громадянської свідомості.
Стислий опис проєкту
Під час реалізації цього проєкту діти знайомляться з різними видами будівель – від традиційної української хати до сучасних багатоповерхівок, процесом будівництва, будівельними матеріалами, особливостями прикрашення фасадів та внутрішнього інтер’єру будинків від давнини до сьогодення.
Очікувані результати проєкту
Виготовлення хатинок з використанням різних матеріалів (картон, папір, солома, дерево, покидьковий матеріал, конструктор LEGO тощо); виготовлення макету інтер’єру українського традиційного житла; створення аплікації «Мій дім» та колективної аплікації «Місто мрії»; подальше використання виготовлених матеріалів під час занять та ігрової діяльності; формування поваги до історії та культури власного народу.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Дитина має уявлення про зовнішній вигляд та властивості різних природніх матеріалів, які використовували раніше та зараз для будівництва будинків (солома, очерет, дерево, пісок, глина, гравій, камінь, вапняк). Дитина в соціумі. Дитина знає, що всі речі, які знаходяться довкола, належать до рукотворного світу. Розрізняє види матеріалів (дерево, глина, пластик, скло, гума, тканина, пісок, солома очерет), з яких будують будинки та виготовляють речі, має уявлення про способи їх обробки (витесаний, збитий, мурований). Називає суттєві ознаки й особливості предметів, розуміє взаємозв’язок між їх властивостями, будовою та матеріалом, з якого вони вироблені. Розрізняє за зовнішнім виглядом сучасні будинки та традиційне українське житло; різні види будівель за їх призначенням. Формує ціннісне ставлення до своєї домівки, рідного міста, української культури,традицій, всього українського. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Підбирає картинки, де зображені різні види сучасних будівель, інструменти та техніка, необхідні для будівництва, будівельні матеріали; співвідносить картинку із зображенням елементу інтер’єру з відповідною картинкою житла (сучасного, традиційного). |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми, епітети, метафори, багатозначні слова; фразеологічні звороти; знає прислів’я, приказки, вірші, загадки, скоромовки про хату, будинок, професію будівельника, інструменти для будівництва, елементи інтер’єру тощо. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Усвідомлює, що довколишній предметний світ ― рукотворний, створений для задоволення потреб людини та завдяки людській праці. Має елементарні знання про процес будівництва, складові частини будинку та їх призначення. Вміє знаходити альтернативне застосування предметам, виходячи з їх властивостей і якостей. Діти обирають матеріал та виготовляють хатинку з покидькового матеріалу, елементи інтер’єру українського традиційного житла. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості лінії, кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Зображує багатоповерховий будинок, прикрашає хатинку, будинок. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Вирізняється позитивною пізнавальною мотивацією; моделює, експериментує у довкіллі за допомогою вихователя і самостійно, використовуючи умовно-символічні зображення, схеми. Орієнтується в сенсорних еталонах (колір, форма, величина), їх видах, ознаках, властивостях; Підбирає матеріал, вимірює його довжину, ширину для виготовлення будиночка. Розрізняє на дотик фактуру, форму, розмір та інші властивості предметів (теплий–холодний, м’який–жорсткий, круглий–квадратний, великий–маленький). Складає геометричну форму з частин, інших форм. Співвідносить площинну форму з об’ємними аналогами. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Тематичні картинки, макети будинків, іграшкові будиночки, конструктор LEGO, папір, картон, ножиці, клей, дерев’яні палички, картонні втулки, умовна мірка, площинні та об’ємні геометричні фігури.
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати викликати пізнавальний та дослідницький інтерес дітей під час спостережень за предметами навколишньої дійсності.
Використовувати виготовлені поробки під час ігор-драматизацій, театралізацій, сюжетно-рольових ігор, самостійної ігрової діяльності.
Продовжувати формувати навички конструювання за допомогою конструктора LEGO.
Коментарі
Дописати коментар