Автор
Бабійчук Галина Олександрівна, irhagln1@gmail.com
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
У системі дошкільної освіти одним з пріоритетних методів розвитку пізнавальної активності дітей є експериментування. Дитяча дослідницька діяльність – це вид активності дитини, спрямований на пошук об’єктивної інформації про устрій Всесвіту шляхом особистого експериментування з об’єктом дослідження. Експериментування формує у дошкільників власний пізнавальний досвід, розширює кругозір дітей; прищеплює смак до власних відкриттів у пізнанні довкілля; вчить міркувати, відстоювати свою думку; розвиває
вміння узагальнювати результати дослідів.
Стислий опис проєкту
Діти, в результаті проведення дослідів та виготовлення паперових літаків та парашута з вторинної сировини,
знайомляться ще з однією властивістю повітря – опірністю, а також розширюють свої знання та уявлення
про повітряний транспорт та матеріали, з яких він виготовлений. Попередньо, під час прогулянки, діти спостерігають за рухом літака, що мотивує до виготовлення власного літачка і парашута, а також розв’язання проблемного питання – завдяки чому літак тримається в повітрі.
Очікувані результати проєкту
Діти виготовили літаки і парашут, дослідили та визначили властивості матеріалів, розширили знання про
повітряний транспорт та властивості повітря, продовжують використання готових об’єктів досліду під час сюжетно-рольової гри «Аеропорт» та змагання парашутистів.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Дитина знає, що повітря знаходиться навколо нас, ним дихає все живе. Розрізняє ознаки повітря (холодне, тепле, гаряче, вологе, сухе), розуміє їх залежність від пори року. Усвідомлює, що вітер – це рух повітря; він може бути сильним, слабким, поривчастим; може бути корисним чи завдавати шкоду; розуміє існування джерел забруднення повітря та шляхи попередження. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Комп’ютерна грамота. Підбирає картинки з зображенням літаків, парашутистів, повітряних куль, дельтапланів. Дослідницька діяльність. Дослід 1: вихователь пропонує дітям запустити літак з широкими крилами і з вузькими та підштовхує дітей до власного висновку, що літак з широкими крилами літає довше, ніж літак з вузькими. Дослід 2: вихователь пропонує двом дітям стати на стільчики та одночасно з висоти піднятої руки кинути донизу одну іграшку з парашутом, а другу без парашута. Діти роблять висновок, що іграшка з парашутом приземлилася повільніше, а інша швидко. А також акцентують увагу на тому, що парашут, падаючи, спирається на повітря як на крила, що дозволяє іграшці плавно спуститися на землю. Інформатична освітня галузь. Вихователь, акцентує увагу дітей, що повітря – це опора. За таким самим принципом зроблений справжній парашут. Розмах його полотнища дозволяє плавно спустити з величезної висоти не тільки людину, а навіть автомобіль. |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Вживає слова різної складності (літак, літачок, гелікоптер, дельтаплан, параплан, повітряна куля), синоніми (літати, парити, пливти, парити, линути), антоніми (високо – низько, швидко – повільно, здійматися ввись – падати вниз), епітети (швидкісний, легкокрилий, піднебесний, сріблястий, різнокольоровий), метафори (летить як сталевий птах; залізна птиця; летить, як куля; як стріла) використовує загадки, скоромовки, вірші про повітряний транспорт. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Усвідомлює, що довколишній предметний світ – рукотворний, створений для задоволення потреб людини та завдяки людській праці. Має елементарні знання про виробництво різних видів транспорту, технічних приладів та знарядь. Літаки використовують для перевезення пасажирів, вантажів, парашути для стрибків з літаків, доставки вантажів, в парашутному спорті. Діти обирають матеріали із запропонованих та виготовлюють літак та парашут. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюють літак, парашут на занятті, під час прогулянки на піску, розфарбовують розмальовки з видами повітряного транспорту; діти ліплять літак або парашут на занятті з ліплення, на СХД, за бажанням вдома з батьками; діти, удосконалюючи навички роботи з ножицями, виготовляють літак чи парашут; виконують аплікації; володіючи технічними прийомами роботи з різними матеріалами, діти виготовляють літак з природних матеріалів, вторинної сировини на художній праці; будують з конструктора LEGO; будівельного матеріалу для сюжетно-рольової гри «Подорож». Розмальовують паперові літачки; підбирають папір, тканину і нитки для виготовлення парашута не тільки за кольором, але й за вагою. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Вирізняється позитивною пізнавальною мотивацією; моделює, експериментує у довкіллі за допомогою вихователя і самостійно, використовуючи умовно-символічні зображення, схеми. Орієнтується в сенсорних еталонах (колір, форма, величина), їх видах, ознаках, властивостях. Підбирає матеріал, вимірює його довжину, ширину для виготовлення літака, парашута. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Папір, ножиці, нитки, легка тканина, умовна мірка, декоровані деталі, кольорові олівці, маленька іграшка від кіндера, комп’ютерні ігри, тематичні картинки.
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати експериментувати та досліджувати властивості повітря, ознайомлюватися з методами використання властивостей повітря в господарстві.
Коментарі
Дописати коментар