Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Повітря – це опір”

 


Автор

Бабійчук Галина Олександрівна, irhagln1@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

У системі дошкільної освіти одним з пріоритетних методів розвитку пізнавальної активності дітей є експериментування. Дитяча дослідницька діяльність – це вид активності дитини, спрямований на пошук об’єктивної інформації про устрій Всесвіту шляхом особистого експериментування з об’єктом дослідження. Експериментування формує у дошкільників власний пізнавальний досвід, розширює кругозір дітей; прищеплює смак до власних відкриттів у пізнанні довкілля; вчить міркувати, відстоювати свою думку; розвиває
вміння узагальнювати результати дослідів.

Стислий опис проєкту

Діти, в результаті проведення дослідів та виготовлення паперових літаків та парашута з вторинної сировини,
знайомляться ще з однією властивістю повітря – опірністю, а також розширюють свої знання та уявлення
про повітряний транспорт та матеріали, з яких він виготовлений. Попередньо, під час прогулянки, діти спостерігають за рухом літака, що мотивує до виготовлення власного літачка і парашута, а також розв’язання проблемного питання – завдяки чому літак тримається в повітрі.

Очікувані результати проєкту

Діти виготовили літаки і парашут, дослідили та визначили властивості матеріалів, розширили знання про
повітряний транспорт та властивості повітря, продовжують використання готових об’єктів досліду під час сюжетно-рольової гри «Аеропорт» та змагання парашутистів.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Дитина знає, що повітря знаходиться навколо нас, ним дихає все живе. Розрізняє ознаки повітря (холодне, тепле, гаряче, вологе, сухе), розуміє їх залежність від пори року. Усвідомлює, що вітер – це рух повітря; він може бути сильним, слабким, поривчастим; може бути корисним чи завдавати шкоду; розуміє існування джерел забруднення
повітря та шляхи попередження.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Комп’ютерна грамота. Підбирає картинки з зображенням літаків, парашутистів, повітряних куль, дельтапланів.
Дослідницька діяльність.
Дослід 1: вихователь пропонує дітям запустити літак з широкими крилами і з вузькими та підштовхує дітей до власного висновку, що літак з широкими крилами літає довше, ніж
літак з вузькими.
Дослід 2: вихователь пропонує двом дітям стати на стільчики та одночасно з висоти піднятої руки кинути донизу одну іграшку з парашутом, а другу без парашута. Діти роблять висновок, що іграшка з парашутом приземлилася повільніше, а інша швидко. А
також акцентують увагу на тому, що парашут, падаючи, спирається на
повітря як на крила, що дозволяє іграшці плавно спуститися на землю.
Інформатична освітня галузь.
Вихователь, акцентує увагу дітей, що повітря – це опора. За таким самим принципом зроблений справжній парашут. Розмах його полотнища дозволяє плавно спустити з
величезної висоти не тільки людину, а навіть автомобіль.
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Вживає слова різної складності (літак, літачок, гелікоптер, дельтаплан, параплан, повітряна куля), синоніми (літати, парити, пливти, парити, линути), антоніми (високо – низько, швидко – повільно, здійматися ввись – падати вниз), епітети (швидкісний, легкокрилий, піднебесний, сріблястий, різнокольоровий), метафори (летить як сталевий птах; залізна птиця; летить, як куля; як стріла) використовує загадки, скоромовки, вірші про повітряний транспорт.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Усвідомлює, що довколишній предметний світ – рукотворний, створений для задоволення потреб людини та завдяки людській праці. Має елементарні знання про виробництво різних видів транспорту, технічних приладів та знарядь. Літаки використовують для
перевезення пасажирів, вантажів, парашути для стрибків з літаків, доставки вантажів, в парашутному спорті. Діти обирають матеріали із запропонованих та виготовлюють літак та парашут.
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюють літак, парашут на занятті, під час прогулянки на піску, розфарбовують розмальовки з видами повітряного транспорту; діти ліплять літак або парашут на занятті з
ліплення, на СХД, за бажанням вдома з батьками; діти, удосконалюючи навички роботи з ножицями, виготовляють літак чи парашут; виконують аплікації; володіючи технічними прийомами роботи з різними матеріалами, діти виготовляють літак з природних
матеріалів, вторинної сировини на художній праці; будують з конструктора LEGO; будівельного матеріалу для сюжетно-рольової гри «Подорож». Розмальовують паперові літачки; підбирають папір, тканину і нитки для виготовлення парашута не тільки за кольором, але й за вагою.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Вирізняється позитивною пізнавальною мотивацією; моделює, експериментує у довкіллі за допомогою вихователя і самостійно, використовуючи умовно-символічні зображення, схеми. Орієнтується в сенсорних еталонах (колір, форма, величина), їх видах, ознаках,
властивостях. Підбирає матеріал, вимірює його довжину, ширину для виготовлення літака, парашута.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Папір, ножиці, нитки, легка тканина, умовна мірка, декоровані деталі, кольорові олівці, маленька іграшка від кіндера, комп’ютерні ігри, тематичні картинки.

Діяльність після виконання проєкту

Продовжувати експериментувати та досліджувати властивості повітря, ознайомлюватися з методами використання властивостей повітря в господарстві.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...