Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Парасолька”

 


Автори

Дзюбенко Надія Михайлівна, Череп Ольга Миколаївна, lgcerep@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Сьогодні Україна знаходиться на шляху інтенсивного розвитку і потребує значної кількості висококваліфікованих
спеціалістів в інноваційній сфері, які стануть запорукою успішного економічного розвитку та конкурентоспроможності нашої держави у майбутньому, які володіють комплексними та гнучкими знаннями, уміннями і навичками, обумовлюють реформування освіти та суспільства. Вагома роль у вирішенні означеної проблеми належить підготовці дитини старшого дошкільного віку до навчання в школі із упровадженням в освітній процес STREAM-освіти. Освітній процес пронизується «запрошенням до відкриття». Виготовлення парасольок спрямовує дітей на пошук шляхів вирішення, підбору матеріалів та подальше їх використання в ігровій діяльності

Стислий опис проєкту

На прогулянці під час дощу створюється проблемна ситуація, яка стала мотивацією для дітей більше дізнатися про історію виникнення парасольки, що слугувала захистом людини від дощу (і не тільки…), отримати якомога більше знань про досвід людства з цього питання, як живий, що постійно розвивається і вдосконалюється. Попередньою роботою є читання оповідання Наталки Малетич «Парасолька» (уривок з книжки «Про ЗайчикаЗабудька та інші історії»); бесіди з дітьми «Де «живе» вода? Як вона мандрує?», «Чи можна подружитися з дощиком?»

Очікувані результати проєкту

Діти виготовляють парасольки різних конструкцій та з різних матеріалів і використовують їх в ігровій діяльності та декоруванні групових приміщень до свят і розваг.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Діти виявляють пізнавальний інтерес до природних явищ, розуміють їх залежність від пори року; усвідомлюють, що опади – це природнє явище, яке може бути як корисним, так і небезпечним для людини і оточуючого середовища. Діти мають уявлення про те, як
захищаються від опадів тварини, комахи та які рослини своєю будовою схожі на парасолі.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Діти підбирають цікаві відомості з історії виникнення парасольки за допомогою інформаційно-комунікативних технологій; мають уявлення, що парасольку можна використовувати не лише як пристрій для захисту від опадів (дощу, снігу, сонячних променів), а і як елемент декору та як інструмент, що допомагає фотографу,
хірургу отримати потрібне освітлення.
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Діти вживають слова різної складності, синоніми, антоніми, епітети, багатозначні слова; фразеологічні звороти; знає прислів’я, приказки, вірші, загадки про природні явища, парасольку.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Діти мають уявлення про те, що людям – виробникам допомагають якісно працювати інженери – винахідники, які завдяки своїм винаходам удосконалюють сучасне виробництво; усвідомлюють, що люди – споживачі (дорослі і діти) використовують для задоволення життєвих потреб предмети, які створені людьми – виробниками;
вміють детально аналізувати конструкції різних парасольок (дерев’яна або металева ручка-стрижень), знаходять спільне і відмінне в парасолях і в матеріалах, з яких вони виготовлені;
порівнюють та самостійно визначають, яка тканина (ситець чи плащівка) функціонально підійде для купола парасолі. Діти самостійно конструюють парасольки з LEGO– цеглинок за власним задумом.
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Діти відображають власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Володіють технічними прийомами роботи з
різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створюють образ різними засобами і техніками, застосовують дизайнерські уміння у грі та побуті. Прикрашають парасольку. Діти вміють слухати музичні твори та визначати їх характер, співвідносити мелодію з природнім явищем «дощ», з цікавістю сприймають твори мистецтва, розповідають про них і дають свою оцінку. Діти створюють конструкції парасольок знаходячи різні варіанти побудови, забезпечують певну функцію конструкції,
звертають увагу на функціональність і стійкість конструкції.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Діти виявляють пізнавальний інтерес та пізнавальну активність, використовуючи умовні символічні зображення, схеми, логічні блоки Дьєнеша, орієнтуються в сенсорних еталонах (різна кількість спиць; різнокольоровий, однотонний, прозорий купол; різні за
величиною, формою)

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

  • мультимедійний екран і ноутбук, фрагмент мультфільму «Фіксики» серія «Парасолька», мультимедійна презентація «Природні парасольки», картина художника Дональда Золана «SummerThunder», парасольки різних видів; дидактична вправа в електронному вигляді «Знайди потрібний предмет» (на ілюстраціях
    зображені предмети одягу та взуття: гумові чоботи – сандалі –зимові черевики; светр – шуба – плащ; сумка – парасолька – сонцезахисні окуляри ).
  • за кількістю дітей дитячі парасольки, скляні баночки, по два стаканчика з водою, клаптики тканини ситцю і плащівки, гумка для грошей, лійки з водою, магніт, комплекти карток з предметами, схожими на парасольку (купол цирку, рослина – кріп, капелюх, гриб, плащ, дитячий майданчик з пісочницею і грибком, парашут, дах
    будинку, медуза), ілюстрації з різними видами парасольок і погоди (сонячна, вітряна, дощова), силует парасольки з умовними позначками (символи блоків Дьєнеша), блоки Дьєнеша, конструктор
    Lego.

Діяльність після виконання проєкту

Виготовлення парасольок з кольорового паперу для декорування музичної зали та групової кімнати по сезонах. Спонукати дітей виготовляти парасольки різних конструкцій та призначення, проявляючи творчість та фантазію

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...