Автори
Дзюбенко Надія Михайлівна, Череп Ольга Миколаївна, lgcerep@gmail.com
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Сьогодні Україна знаходиться на шляху інтенсивного розвитку і потребує значної кількості висококваліфікованих
спеціалістів в інноваційній сфері, які стануть запорукою успішного економічного розвитку та конкурентоспроможності нашої держави у майбутньому, які володіють комплексними та гнучкими знаннями, уміннями і навичками, обумовлюють реформування освіти та суспільства. Вагома роль у вирішенні означеної проблеми належить підготовці дитини старшого дошкільного віку до навчання в школі із упровадженням в освітній процес STREAM-освіти. Освітній процес пронизується «запрошенням до відкриття». Виготовлення парасольок спрямовує дітей на пошук шляхів вирішення, підбору матеріалів та подальше їх використання в ігровій діяльності
Стислий опис проєкту
На прогулянці під час дощу створюється проблемна ситуація, яка стала мотивацією для дітей більше дізнатися про історію виникнення парасольки, що слугувала захистом людини від дощу (і не тільки…), отримати якомога більше знань про досвід людства з цього питання, як живий, що постійно розвивається і вдосконалюється. Попередньою роботою є читання оповідання Наталки Малетич «Парасолька» (уривок з книжки «Про ЗайчикаЗабудька та інші історії»); бесіди з дітьми «Де «живе» вода? Як вона мандрує?», «Чи можна подружитися з дощиком?»
Очікувані результати проєкту
Діти виготовляють парасольки різних конструкцій та з різних матеріалів і використовують їх в ігровій діяльності та декоруванні групових приміщень до свят і розваг.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Діти виявляють пізнавальний інтерес до природних явищ, розуміють їх залежність від пори року; усвідомлюють, що опади – це природнє явище, яке може бути як корисним, так і небезпечним для людини і оточуючого середовища. Діти мають уявлення про те, як захищаються від опадів тварини, комахи та які рослини своєю будовою схожі на парасолі. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Діти підбирають цікаві відомості з історії виникнення парасольки за допомогою інформаційно-комунікативних технологій; мають уявлення, що парасольку можна використовувати не лише як пристрій для захисту від опадів (дощу, снігу, сонячних променів), а і як елемент декору та як інструмент, що допомагає фотографу, хірургу отримати потрібне освітлення. |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Діти вживають слова різної складності, синоніми, антоніми, епітети, багатозначні слова; фразеологічні звороти; знає прислів’я, приказки, вірші, загадки про природні явища, парасольку. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Діти мають уявлення про те, що людям – виробникам допомагають якісно працювати інженери – винахідники, які завдяки своїм винаходам удосконалюють сучасне виробництво; усвідомлюють, що люди – споживачі (дорослі і діти) використовують для задоволення життєвих потреб предмети, які створені людьми – виробниками; вміють детально аналізувати конструкції різних парасольок (дерев’яна або металева ручка-стрижень), знаходять спільне і відмінне в парасолях і в матеріалах, з яких вони виготовлені; порівнюють та самостійно визначають, яка тканина (ситець чи плащівка) функціонально підійде для купола парасолі. Діти самостійно конструюють парасольки з LEGO– цеглинок за власним задумом. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Діти відображають власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Володіють технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створюють образ різними засобами і техніками, застосовують дизайнерські уміння у грі та побуті. Прикрашають парасольку. Діти вміють слухати музичні твори та визначати їх характер, співвідносити мелодію з природнім явищем «дощ», з цікавістю сприймають твори мистецтва, розповідають про них і дають свою оцінку. Діти створюють конструкції парасольок знаходячи різні варіанти побудови, забезпечують певну функцію конструкції, звертають увагу на функціональність і стійкість конструкції. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Діти виявляють пізнавальний інтерес та пізнавальну активність, використовуючи умовні символічні зображення, схеми, логічні блоки Дьєнеша, орієнтуються в сенсорних еталонах (різна кількість спиць; різнокольоровий, однотонний, прозорий купол; різні за величиною, формою) |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
- мультимедійний екран і ноутбук, фрагмент мультфільму «Фіксики» серія «Парасолька», мультимедійна презентація «Природні парасольки», картина художника Дональда Золана «SummerThunder», парасольки різних видів; дидактична вправа в електронному вигляді «Знайди потрібний предмет» (на ілюстраціях
зображені предмети одягу та взуття: гумові чоботи – сандалі –зимові черевики; светр – шуба – плащ; сумка – парасолька – сонцезахисні окуляри ). - за кількістю дітей дитячі парасольки, скляні баночки, по два стаканчика з водою, клаптики тканини ситцю і плащівки, гумка для грошей, лійки з водою, магніт, комплекти карток з предметами, схожими на парасольку (купол цирку, рослина – кріп, капелюх, гриб, плащ, дитячий майданчик з пісочницею і грибком, парашут, дах
будинку, медуза), ілюстрації з різними видами парасольок і погоди (сонячна, вітряна, дощова), силует парасольки з умовними позначками (символи блоків Дьєнеша), блоки Дьєнеша, конструктор
Lego.
Діяльність після виконання проєкту
Виготовлення парасольок з кольорового паперу для декорування музичної зали та групової кімнати по сезонах. Спонукати дітей виготовляти парасольки різних конструкцій та призначення, проявляючи творчість та фантазію
Коментарі
Дописати коментар