Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Диво-папірець”

 


Автор

Корж Ольга В’ячеславівна, xmamaolgax@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Світове виробництво паперу за останні роки зросло на 400% – до 300 млн тонн на рік. Зараз для задоволення потреб паперової промисловості на всіх континентах необхідно більше 4 млрд дерев на рік. Технічна вода, яку скидають целюлозні заводи, багата органічними матеріалами, призводить до різкого зростання органічних забруднюючих речовин у воді, що легко окислюються. І тому ми вирішили зробити з малятами свій внесок у збереження природного середовища та економного використання природних ресурсів.

Стислий опис проєкту

До малят надійшов відеолист від мешканців паперової країни, у якому вони прохають про допомогу (люди нераціонально використовують папір, знищуючи при цьому природу).Створюється проблемна ситуація: зникнуть дерева – не буде паперу. Що можемо зробити? Як допомогти? Мотивуємо дітей до економного використання, предметів- замінників (бавовняні рушнички, носові серветки, багаторазові пакети з тканини) та переробку паперу.

Очікувані результати проєкту

Діти переробили макулатуру на папір, який використовують для самостійної художньої діяльності.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Мають уявлення про природоохоронну діяльність людей; тендітність і беззахисність природи перед діяльністю людини; кожен може допомогти природі відповідно до своїх сил і вмінь, про необхідність такої діяльності.
Знають види і властивості паперу. Його значення в житті людини, з чого виготовляють папір, процес створення книги, професії людей, які виготовляють папір, книги. Встановлюють зв’язки між практичною діяльністю людини і природним довкіллям.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Підбирає картинки, де зображені природоохоронні заходи, маркування відходів.
Вирізняє різновиди паперу. (Чи однаково різний папір тримає форму?)
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Знає будову дитячої книжки: обкладинка, сторінки, текст, ілюстрації, бережно поводиться з книжкою, розглядає ілюстрації, коментує їхній зміст. Володіє різновидами інтонації, вміє розповідати про свої дії, зрозуміло висловлює свою думку, діє за словесними інструкціями.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Має уявлення, що всі речі навколишнього предметного середовища, вироблені руками людей з різних матеріалів (дерево, папір, глина); знає трудові процеси дорослих, має уявлення про їх спрямованість на одержання результату праці. (Який предмет вирішили зробити? З якого матеріалу? Які інструменти потрібні? У якій послідовності? Що спочатку? Що потім?)
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Стимулювати прояв інтересу на отримання задоволення від творчої роботи над створенням образу предмета за допомогою ручної техніки обробки матеріалів (папір, дерево). Має уявлення про красу, можливості її збереження і створення власноруч.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Має уявлення про величину об’єктів довкілля. Порівнює їх способами прикладання, накладання та зорового зіставлення, розуміє різницю між поняттями: великий – малий, високий – низький, широкий – вузький, товстий – тонкий. Відтворює логічну послідовність подій.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Макулатура, міксер, ємність для приготування «паперової кашки», рамки, тканинні серветки, клей,
електрочайник, фен, контейнер з водою, блискітки, гуашеві фарби, олівці, ножиці, клей, різновиди паперу, поробки з паперу, відеозвернення мешканців паперової країни.
Фіксики https://www.youtube.com/watch?v=siegt3Yi_Eo, https://www.youtube.com/watch?v=1eTgApkwjWo
Світ чекає на відкриття https://www.youtube.com/watch?v=K6RDfY-72Ck&ab_
Історія виникнення паперу https://www.youtube.com/watch?v=wsZ-_ERlpqk&ab_channel=Museumofbooks

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...