Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Гарбузятко-малятко”

 


Автор

Коркуділенко Наталія Валеріївна, korkydilenko885@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Першочерговим завданням у роботі з дітьми молодшого дошкільного віку є зацікавити та підтримати інтерес до освітньої діяльності. Ключовим фактором STREAM-навчання на рівні закладу дошкільної освіти є вирішення цікавих питань разом з дітьми. Актуальним є розвиток особистості із застосуванням STREAM-підходу, де акцент робимо на проведенні простих спостережень. Метою проєкту є розширення уявлення дітей про гарбуз як «овоч і плід», «насіння – гарбуз», зацікавити та навчити дітей всебічно і цілісно досліджувати об’єкт, правильно опрацьовувати отриману інформацію і робити висновки. Розвивати логічне та аналітичне мислення, зорову та слухову увагу, пам’ять, мовленнєві навички, збагачувати словниковий запас, спонукати до творчої дослідницької діяльності.

Стислий опис проєкту

Провести дослід з насінням гарбуза. Насіння слід підготувати до посадки разом з дітьми: покласти на тарілку, залити водою (щоб вода ледь покривала насіння), накрити вологою серветкою і поставити на підвіконня. Коли зернятка «проклюнуться» і з’являться маленькі пагінці, слід разом з дітьми пересадити їх у грунт і спостерігати за змінами. Використовувати будемо прозору ємність (об’ємом 0,5 л.) через стінки якої буде видно як розвивається насінина, пізніше пересадимо молоді паростки у звичайний горщик для квітів.

Очікуванні результати проєкту

Аналіз спостереження за проростанням, ростом та розвитком пагінця гарбуза в кімнатних умовах. Вивчення вірша «Ходить гарбуз по городу». Вивчення скоромовки М. Стельмах «Гарбуз». Відгадування загадок про гарбуз. Дегустація каші з гарбуза. Виготовлення аплікації з готових форм «Гарбуз». Малювання «Зелений хвостик гарбуза». Ліплення «Ходить гарбуз по городі». Підвищити педагогічну компетентність батьків у створенні соціально значущого проєкту (виготовлення батьками разом з дітьми поробок з гарбуза на виставку).

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Дитина знає, що рослини – це жива природа. Живе – це те, що росте, живиться, розмножується, дає плоди. Насіння, які ми посадили в землю, проросли і дали перші листочки, насіння живе, так як воно ростуть, діти знають, що для росту рослин потрібно їх поливати, рослина росте, а потім зацвітає.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Дитина розкладає в кошики овочі та фрукти
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Діти відгадують загадки, вчать утішки, скоромовки, вірші про гарбуз. Добирають синоніми, вживають слова різної складності, поповнюють словник словами – назвами овочів, вживають в мовленні узагальнюючі слова – фрукти, овочі, ягоди.
Використовують у мовленні слова «великий», «маленький». Введення в активний словник нової лексичної одиниці – городина.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Творчі дії дитини спрямовані на виготовлення реального предмета, який можна використати як подарунок, застосовувати його в іграх, розвагах. Діти обирають матеріал та предмети для виготовлення гарбуза. Маленькі шматочки неосяжного, ще не зовсім відомого їм світу, перевтілюються і оживають в оригінальних формах. Працюючи з матеріалом, дитина може за допомогою вихователя виготовити гарбуз. Діти здійснюють елементарні операції (жмакання, скручування, складання, згинання, викладання зображення з шматочків паперу).
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Дитина вміє передавати у малюнку колір і форму предмета, зафарбовує зображення широкими мазками. Ознайомлення з нетрадиційною технікою малювання гарбуза «печаткою», а хвостик домальовує пензлем. Під час аплікації вміє користуватися клейстером, виготовляє кульки з м’якого паперу та наклеює їх на шаблон, вміє викладати готові форми на папері. Дитина має уявлення про властивості пластичних матеріалів (глини) та самостійно володіє прийомами ліплення: «скочування», вміє передавати об’ємну форму в процесі ліплення.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Орієнтується в сенсорних еталонах (колір, форма, величина), вміє виділяти кількість предметів (багато, мало, а також один, два, три), вміє рахувати у межах трьох у прямому порядку, вміє порівнювати однакові та різні за розміром предмети. Вміє будувати за допомогою вихователя будинок для гарбуза з цеглинок LEGO.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Тематичні картинки, прозора ємність (об’єм 0,5 л.), гарбузове насіння, грунт, справжній гарбуз, папір, фарби, клейстер, мультфільм «Ходить гарбуз по городу» https://www.youtube.com/watch?v=04JmbzIvQws

Діяльність після виконання проєкту

Продовжувати формувати у дітей навички експериментально-дослідницької діяльності, пізнавальну активність, спостережливість через проведення цікавих дослідів та спостережень на різноманітну тематику.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...