Автор
Коркуділенко Наталія Валеріївна, korkydilenko885@gmail.com
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Першочерговим завданням у роботі з дітьми молодшого дошкільного віку є зацікавити та підтримати інтерес до освітньої діяльності. Ключовим фактором STREAM-навчання на рівні закладу дошкільної освіти є вирішення цікавих питань разом з дітьми. Актуальним є розвиток особистості із застосуванням STREAM-підходу, де акцент робимо на проведенні простих спостережень. Метою проєкту є розширення уявлення дітей про гарбуз як «овоч і плід», «насіння – гарбуз», зацікавити та навчити дітей всебічно і цілісно досліджувати об’єкт, правильно опрацьовувати отриману інформацію і робити висновки. Розвивати логічне та аналітичне мислення, зорову та слухову увагу, пам’ять, мовленнєві навички, збагачувати словниковий запас, спонукати до творчої дослідницької діяльності.
Стислий опис проєкту
Провести дослід з насінням гарбуза. Насіння слід підготувати до посадки разом з дітьми: покласти на тарілку, залити водою (щоб вода ледь покривала насіння), накрити вологою серветкою і поставити на підвіконня. Коли зернятка «проклюнуться» і з’являться маленькі пагінці, слід разом з дітьми пересадити їх у грунт і спостерігати за змінами. Використовувати будемо прозору ємність (об’ємом 0,5 л.) через стінки якої буде видно як розвивається насінина, пізніше пересадимо молоді паростки у звичайний горщик для квітів.
Очікуванні результати проєкту
Аналіз спостереження за проростанням, ростом та розвитком пагінця гарбуза в кімнатних умовах. Вивчення вірша «Ходить гарбуз по городу». Вивчення скоромовки М. Стельмах «Гарбуз». Відгадування загадок про гарбуз. Дегустація каші з гарбуза. Виготовлення аплікації з готових форм «Гарбуз». Малювання «Зелений хвостик гарбуза». Ліплення «Ходить гарбуз по городі». Підвищити педагогічну компетентність батьків у створенні соціально значущого проєкту (виготовлення батьками разом з дітьми поробок з гарбуза на виставку).
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Дитина знає, що рослини – це жива природа. Живе – це те, що росте, живиться, розмножується, дає плоди. Насіння, які ми посадили в землю, проросли і дали перші листочки, насіння живе, так як воно ростуть, діти знають, що для росту рослин потрібно їх поливати, рослина росте, а потім зацвітає. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Дитина розкладає в кошики овочі та фрукти |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Діти відгадують загадки, вчать утішки, скоромовки, вірші про гарбуз. Добирають синоніми, вживають слова різної складності, поповнюють словник словами – назвами овочів, вживають в мовленні узагальнюючі слова – фрукти, овочі, ягоди. Використовують у мовленні слова «великий», «маленький». Введення в активний словник нової лексичної одиниці – городина. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Творчі дії дитини спрямовані на виготовлення реального предмета, який можна використати як подарунок, застосовувати його в іграх, розвагах. Діти обирають матеріал та предмети для виготовлення гарбуза. Маленькі шматочки неосяжного, ще не зовсім відомого їм світу, перевтілюються і оживають в оригінальних формах. Працюючи з матеріалом, дитина може за допомогою вихователя виготовити гарбуз. Діти здійснюють елементарні операції (жмакання, скручування, складання, згинання, викладання зображення з шматочків паперу). |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Дитина вміє передавати у малюнку колір і форму предмета, зафарбовує зображення широкими мазками. Ознайомлення з нетрадиційною технікою малювання гарбуза «печаткою», а хвостик домальовує пензлем. Під час аплікації вміє користуватися клейстером, виготовляє кульки з м’якого паперу та наклеює їх на шаблон, вміє викладати готові форми на папері. Дитина має уявлення про властивості пластичних матеріалів (глини) та самостійно володіє прийомами ліплення: «скочування», вміє передавати об’ємну форму в процесі ліплення. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Орієнтується в сенсорних еталонах (колір, форма, величина), вміє виділяти кількість предметів (багато, мало, а також один, два, три), вміє рахувати у межах трьох у прямому порядку, вміє порівнювати однакові та різні за розміром предмети. Вміє будувати за допомогою вихователя будинок для гарбуза з цеглинок LEGO. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Тематичні картинки, прозора ємність (об’єм 0,5 л.), гарбузове насіння, грунт, справжній гарбуз, папір, фарби, клейстер, мультфільм «Ходить гарбуз по городу» https://www.youtube.com/watch?v=04JmbzIvQws
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати формувати у дітей навички експериментально-дослідницької діяльності, пізнавальну активність, спостережливість через проведення цікавих дослідів та спостережень на різноманітну тематику.
Коментарі
Дописати коментар