Автор
Бручковська Алла Миколаївна, alla6330@ukr.net
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Культура інженерного мислення – це новий інтеграційний підхід для розвитку, виховання та навчання дітей, який інтегрує в собі завдання з формування в них загальних наукових уявлень про природні явища; ознайомлення з інформацією, комунікаційними технологіями; розвиває уміння конструювати, експериментувати; формує власний погляд на різні види мистецтва. Тісний міжпредметний взаємозв’язок розвиває у дітей дошкільного
віку цікавість до гуманітарних та точних наук, мотивує до вивчення законів природи та бережливого ставлення до неї
Стислий опис проєкту
Створюється проблемна ситуація під час спостереження за природним явищем (дощем), яка є мотивацією у проведенні дослідів з водою, водяною парою.
Очікувані результати проєкту
Діти, проводячи досліди з водою, спостерігають, як із рідкого стану вода перетворюється в пароподібний, а
охолоджуючись, водяна пара знову перетворюється в краплинки; закріплюють знання про те, як у природі утворюються хмари та чому йде дощ.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Дитина дошкільного віку вміє досліджувати стан води (рідкий, твердий, пароподібний) та її властивості, має уявлення про водяну пару, визначає та називає характерні ознаки природних явищ води, роль води в природі. Формує уявлення про різноманітність дощу, про потребу природи в дощі, про його можливі негативні наслідки. Дитина вміє визначати спільне та відмінне у формі хмар, формує уявлення про те, що хмари бувають легкі та важкі, світлі й темні, високі та низькі. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Продовжувати навчати користуватися інформацією з користю, визначати джерела інформації. Звідки ми дізнаємося про стан погоди на наступний день? Як і де формується подібна інформація? Як розповсюджується? Звідки можна її отримати? |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Вміє слухати і чути звуки природи та наслідувати їх, змінювати форму слова, утворювати зменшено-пестливі та згрубілі форми слів (вода – водичка, дощ – дощик, хмара – хмаринка, хмарисько, хмарище тощо), вживати в активному мовленні такі лексичні одиниці як «стихія», «ураган», «злива», «гроза», розрізняти та називати водойми; узгоджувати слова в реченні, переказувати добре знайомі казки та мультфільми про воду, дощ, хмару та робити елементарні висновки. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Знає різноманітні техніки малювання, створює малюнки, використовуючи різні засоби виразності (колір, форму, композицію). Передає зовнішні ознаки та настрій явища, предмета чи образу. Дитина самостійно добирає матеріал, колір та вміє створювати образ відповідно до теми. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Відтворює власні життєві враження, почуття, навички в художньопродуктивному образотворенні (малюванні). Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарними художніми навичками; творчо застосовує виражальні можливості кольору, композиції для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Вміє відчувати настрої музичних творів та співвідносити їх з явищами природи. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Використовує кількісну та порядкову лічбу у власних пізнавальнодослідницьких діях та продуктивній діяльності, визначає об’єм води умовною мірою та кількісно (багато/мало), стан води (рідкий, твердий, газоподібний). Орієнтується в часі «раніше, «пізніше»; «вчора», «сьогодні», «завтра». |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Мультфільм «Подорож Краплинки» https://www.youtube.com/watch?v=9LJvT-JhXGc; вода, чайник, скляна
кришка, губка; інтерактивні комп’ютерні ігри «Безпечно/небезпечно», «Будь другом природі. Вода»; тематичний ілюстративний матеріал; матеріали для малювання (папір з частково нанесеним контуром,
фарба, тички, серветки); аудіозаписи музичних п’єс Сергія Прокофьєва «Дощ і райдуга», Георгія Свиридова «Дощик»
Діяльність після виконання проєкту
Розширювати знання дітей про утворення опадів, дотримуючись принципу науковості. Мотивувати їх до подальшого спостереження за неживою природою, визначати взаємозв’язок з живою природою,
спонукати до аналізу та формування обґрунтованих висновків, виховувати критичність мислення у дітей дошкільного віку. Продовжувати поповнювати лабораторію необхідним обладнанням для
здійснення наступних дослідів.
Коментарі
Дописати коментар