Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Краплинка”

 


Автор

Бручковська Алла Миколаївна, alla6330@ukr.net

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Культура інженерного мислення – це новий інтеграційний підхід для розвитку, виховання та навчання дітей, який інтегрує в собі завдання з формування в них загальних наукових уявлень про природні явища; ознайомлення з інформацією, комунікаційними технологіями; розвиває уміння конструювати, експериментувати; формує власний погляд на різні види мистецтва. Тісний міжпредметний взаємозв’язок розвиває у дітей дошкільного
віку цікавість до гуманітарних та точних наук, мотивує до вивчення законів природи та бережливого ставлення до неї

Стислий опис проєкту

Створюється проблемна ситуація під час спостереження за природним явищем (дощем), яка є мотивацією у проведенні дослідів з водою, водяною парою.

Очікувані результати проєкту

Діти, проводячи досліди з водою, спостерігають, як із рідкого стану вода перетворюється в пароподібний, а
охолоджуючись, водяна пара знову перетворюється в краплинки; закріплюють знання про те, як у природі утворюються хмари та чому йде дощ.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Дитина дошкільного віку вміє досліджувати стан води (рідкий, твердий, пароподібний) та її властивості, має уявлення про водяну пару, визначає та називає характерні ознаки природних явищ води, роль води в природі. Формує уявлення про різноманітність дощу, про потребу природи в дощі, про його можливі негативні наслідки. Дитина вміє визначати спільне та відмінне у формі хмар, формує уявлення про те, що хмари бувають легкі та важкі, світлі й темні, високі та низькі.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Продовжувати навчати користуватися інформацією з користю, визначати джерела інформації. Звідки ми дізнаємося про стан погоди на наступний день? Як і де формується подібна інформація? Як розповсюджується? Звідки можна її отримати?
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Вміє слухати і чути звуки природи та наслідувати їх, змінювати форму слова, утворювати зменшено-пестливі та згрубілі форми слів (вода – водичка, дощ – дощик, хмара – хмаринка, хмарисько, хмарище тощо), вживати в активному мовленні такі лексичні одиниці як
«стихія», «ураган», «злива», «гроза», розрізняти та називати водойми; узгоджувати слова в реченні, переказувати добре знайомі казки та мультфільми про воду, дощ, хмару та робити елементарні висновки.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Знає різноманітні техніки малювання, створює малюнки, використовуючи різні засоби виразності (колір, форму, композицію). Передає зовнішні ознаки та настрій явища, предмета чи образу. Дитина самостійно добирає матеріал, колір та вміє створювати образ
відповідно до теми.
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Відтворює власні життєві враження, почуття, навички в художньопродуктивному образотворенні (малюванні). Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарними художніми навичками; творчо застосовує виражальні можливості кольору, композиції для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські
уміння у грі та побуті. Вміє відчувати настрої музичних творів та співвідносити їх з явищами природи.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Використовує кількісну та порядкову лічбу у власних пізнавальнодослідницьких діях та продуктивній діяльності, визначає об’єм води умовною мірою та кількісно (багато/мало), стан води (рідкий, твердий, газоподібний). Орієнтується в часі «раніше, «пізніше»;
«вчора», «сьогодні», «завтра».

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Мультфільм «Подорож Краплинки» https://www.youtube.com/watch?v=9LJvT-JhXGc; вода, чайник, скляна
кришка, губка; інтерактивні комп’ютерні ігри «Безпечно/небезпечно», «Будь другом природі. Вода»; тематичний ілюстративний матеріал; матеріали для малювання (папір з частково нанесеним контуром,
фарба, тички, серветки); аудіозаписи музичних п’єс Сергія Прокофьєва «Дощ і райдуга», Георгія Свиридова «Дощик»

Діяльність після виконання проєкту

Розширювати знання дітей про утворення опадів, дотримуючись принципу науковості. Мотивувати їх до подальшого спостереження за неживою природою, визначати взаємозв’язок з живою природою,
спонукати до аналізу та формування обґрунтованих висновків, виховувати критичність мислення у дітей дошкільного віку. Продовжувати поповнювати лабораторію необхідним обладнанням для
здійснення наступних дослідів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...