Автор
Котляренко Світлана Миколаївна, kotlyarenkos904@gmail.com
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
STREAM-проєктування – один із напрямків сучасної дошкільної освіти, що поєднує завдання з математики, природи, мовлення, конструювання і дизайну. Сприяє розвитку творчого мислення, креативності, комунікативності та запровадження винахідницьких завдань. Освітні проєкти актуальні та продуктивні, оскільки вони максимально сприяють розвитку дитини, допомагають пізнавати навколишній світ та формувати інженерне мислення.
Стислий опис проєкту
Розглядаючи з дітьми екзотичних тварин, звернути увагу на лева, його позитивні якості. Обговорити, які риси можуть бути подібні з людиною? Запропонувати уявити казкового лева та прикрасити (декорувати) геометричними фігурами. Мотивація: створити нового персонажа, який допоможе навчатись, гратись та складати розповіді
Очікувані результати проєкту
Діти створили уявний персонаж «Геометричний левик» (колективна творча робота), щоб вивчати і повторювати геометричні фігури. Деталі викладали на поверхні без кріплення, щоб можна було змінювати елементи, доповнювати, перекладати (створювати різні комбінації). Деталі декору – геометричні фігури з фетру та кульки-помпони сприяють розвитку сенсорних відчуттів. Додаткові деталі можна використати різні, наприклад – насіння соняшнику, кукурудзу, квасолю (екоматеріали) та повторити назви овочів.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Дитина досліджує, порівнює, називає різні природні матеріали, якими декорований «казковий левик», кожну насінину викладає у певному просторі – геометричній фігурі, перераховує кількість. Повторює кольори, форму, розмір. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Дитина підбирає картинки, де зображені овочі та дерева, називає їх плоди чи насіння. Повторює і розрізняє геометричні фігури, знаходить фігури одного кольору. |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Дитина називає правильні форми слів, закінчення слова (наприклад, насіння соняшнику або соняшникове насіння), складає речення. Вживає однину та множину (наприклад, квасолина – квасоля). Фантазує та складає коротку казкову розповідь про уявного персонажа, описує настрій, розповідає про тих, з ким він товаришує. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Дитина працює з різними матеріалами, має можливість дослідити їх властивості, порівняти форми та декорувати персонажа за власним задумом. Основні деталі – паперові (силует левика), додаткові: з фетру геометричні фігури, помпони, блискітки. Деякі деталі намальовані. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Для створення персонажу обирається колективна форма роботи, щоб кожна дитина мала можливість долучитись до створення і прикрашання персонажу «Геометричного левика». У роботі поєднані елементи аплікації, малювання, декорування. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Дитина повторює назви та кольори геометричних фігур, заповнює простір деталями, знаходить однакові фігури. Експериментує з деталями для декору персонажа. Також для декору можна використати зображення цифр, заповнити пусті форми на тулубі левика (декорування цифрами). |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Основа формату А3, папір, ножиці, геометричні форми з фетру, помпони, блискітки на клейкій основі, фломастери; додаткові деталі: пташки, дерево, галявина; зображення лева, світлини «Вулиці Львову», зображення казкових левів у дитячих виданнях (ілюстрації).
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати пропонувати творчі завдання з елементами математики та декорування. Використовувати аплікації дітей як дидактичний матеріал (для закріплення або уточнення знань дошкільників).
Коментарі
Дописати коментар