Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Геометричний левик”

 


Автор

Котляренко Світлана Миколаївна, kotlyarenkos904@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

STREAM-проєктування – один із напрямків сучасної дошкільної освіти, що поєднує завдання з математики, природи, мовлення, конструювання і дизайну. Сприяє розвитку творчого мислення, креативності, комунікативності та запровадження винахідницьких завдань. Освітні проєкти актуальні та продуктивні, оскільки вони максимально сприяють розвитку дитини, допомагають пізнавати навколишній світ та формувати інженерне мислення.

Стислий опис проєкту

Розглядаючи з дітьми екзотичних тварин, звернути увагу на лева, його позитивні якості. Обговорити, які риси можуть бути подібні з людиною? Запропонувати уявити казкового лева та прикрасити (декорувати) геометричними фігурами. Мотивація: створити нового персонажа, який допоможе навчатись, гратись та складати розповіді

Очікувані результати проєкту

Діти створили уявний персонаж «Геометричний левик» (колективна творча робота), щоб вивчати і повторювати геометричні фігури. Деталі викладали на поверхні без кріплення, щоб можна було змінювати елементи, доповнювати, перекладати (створювати різні комбінації). Деталі декору – геометричні фігури з фетру та кульки-помпони сприяють розвитку сенсорних відчуттів. Додаткові деталі можна використати різні, наприклад – насіння соняшнику, кукурудзу, квасолю (екоматеріали) та повторити назви овочів.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Дитина досліджує, порівнює, називає різні природні матеріали, якими декорований «казковий левик», кожну насінину викладає у певному просторі – геометричній фігурі, перераховує кількість. Повторює кольори, форму, розмір.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Дитина підбирає картинки, де зображені овочі та дерева, називає їх плоди чи насіння. Повторює і розрізняє геометричні фігури, знаходить фігури одного кольору.
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Дитина називає правильні форми слів, закінчення слова (наприклад, насіння соняшнику або соняшникове насіння), складає речення. Вживає однину та множину (наприклад, квасолина – квасоля). Фантазує та складає коротку казкову розповідь про уявного персонажа, описує настрій, розповідає про тих, з ким він товаришує.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Дитина працює з різними матеріалами, має можливість дослідити їх властивості, порівняти форми та декорувати персонажа за власним задумом. Основні деталі – паперові (силует левика), додаткові: з фетру геометричні фігури, помпони, блискітки. Деякі деталі намальовані.
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Для створення персонажу обирається колективна форма роботи, щоб кожна дитина мала можливість долучитись до створення і прикрашання персонажу «Геометричного левика». У роботі поєднані елементи аплікації, малювання, декорування.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Дитина повторює назви та кольори геометричних фігур, заповнює простір деталями, знаходить однакові фігури. Експериментує з деталями для декору персонажа. Також для декору можна використати зображення цифр, заповнити пусті форми на тулубі левика (декорування цифрами).

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Основа формату А3, папір, ножиці, геометричні форми з фетру, помпони, блискітки на клейкій основі, фломастери; додаткові деталі: пташки, дерево, галявина; зображення лева, світлини «Вулиці Львову», зображення казкових левів у дитячих виданнях (ілюстрації).

Діяльність після виконання проєкту

Продовжувати пропонувати творчі завдання з елементами математики та декорування. Використовувати аплікації дітей як дидактичний матеріал (для закріплення або уточнення знань дошкільників).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...