Автор
Ляховецька Олена Юріївна, novikevych23@gmail.com
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Знайомити дошкільнят з методами та прийомами найпростіших наукових досліджень. Адже культура інженерного мислення – це вміння самостійно і відносно вільно користуватися своїми знаннями. Ця складова розвитку дитини-дошкільника на сьогоднішній день є актуальною. Критичне мислення, вирішення проблем, творче мислення, співробітництво – на розвиток саме таких компетенцій спрямована діяльність сучасного вихователя.
Стислий опис проєкту
Систематизувати та закріпити наявні знання, вводити в свідомість дітей нові поняття. Формувати у дітей прийоми і навички самостійної пізнавальної діяльності. Проведення дослідницьких робіт і спостережень.
Очікувані результати проєкту
Розширити та збагатити практичний досвід дітей у догляді за культурними рослинами. Діти саджають та спостерігають за розвитком рослини, за змінами, які відбуваються з рослиною та за який проміжок часу.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Дитина знає умови, які необхідні для росту та розвитку рослин (світло, поживні речовини, повітря, вода). Розрізняє поняття «температура», «світло», «ґрунт», а також усвідомлює, що є різні типи ґрунтів та їх властивості. Знає, що всі ці знання необхідні для щедрого врожаю. Дитина знає, що квасоля дуже корисна на вітаміни та білки. Регулярне споживання квасолі допомагає нашому серцю добре працювати, а очам добре бачити. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Підбирає картинки, де зображені сприятливі умови для вирощування рослин (сонце, вода, дощ тощо) та відкидає картинки, де зображена ситуація, яка може нашкодити рослині (шкідники, руки, які нищать рослину, сильний вітер, злива тощо). У першому випадку рослина посміхається на картинці, а в другому – сумує |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми; фразеологізми; виконує вправу: «Продовж речення». Знає вірші, прислів’я, приказки, загадки,казки, скоромовки, цікаві факти про квасолю та про те, які страви можна приготувати з неї |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Дитина усвідомлює, щоб бути здоровим необхідно правильно харчуватися. Розуміє причинно-наслідковість, тобто одним з головних джерел вітамінів є рослини, а для того, щоб їх споживати, спочатку необхідно виростити. Важливо бути працьовитим, щоб мати гарний результат. Має елементарні знання стосовно вирощування рослин (де та при яких умовах росте). Діти орієнтуються в садовому інвентарі, готують все необхідне для посадки квасолі, саджають її. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Дитина володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Виконує прикрашання вазончика для висджування квасолинки. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Дитина удосконалює уміння порівнювати предмети за величиною, закріплює знання про поняття «довгий-короткий», «багато-мало», «великий-маленький». Розвиває дрібну моторику, мислення, гостроту зору, закріплює навички рахунку, знання про геометричні фігури. Підбирає матеріал (квасолинки, ємності, ґрунт, паличку для розпушування землі, поливалку з водою тощо). |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Вазони, вата, вода в поливалці, квасолини, ґрунт, пісок, лінійка, демонстраційний матеріал, відеоматеріали, аудіозаписи, комп’ютерні ігри, дидактичні ігри, матеріали для сприяння організації сюжетно-рольової гри та самостійної ігрової діяльності.
Діяльність після виконання проєкту
Продовження дослідницької роботи, тривалих спостережень природничо-наукового циклу; формування екологічної свідомості та сталих навичок бережливого та заощадливого ставлення до природи та природного ресурсу.
Коментарі
Дописати коментар