Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Від краплинки до квасолинки”

 


Автор

Ляховецька Олена Юріївна, novikevych23@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Знайомити дошкільнят з методами та прийомами найпростіших наукових досліджень. Адже культура інженерного мислення – це вміння самостійно і відносно вільно користуватися своїми знаннями. Ця складова розвитку дитини-дошкільника на сьогоднішній день є актуальною. Критичне мислення, вирішення проблем, творче мислення, співробітництво – на розвиток саме таких компетенцій спрямована діяльність сучасного вихователя.

Стислий опис проєкту

Систематизувати та закріпити наявні знання, вводити в свідомість дітей нові поняття. Формувати у дітей прийоми і навички самостійної пізнавальної діяльності. Проведення дослідницьких робіт і спостережень.

Очікувані результати проєкту

Розширити та збагатити практичний досвід дітей у догляді за культурними рослинами. Діти саджають та спостерігають за розвитком рослини, за змінами, які відбуваються з рослиною та за який проміжок часу.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Дитина знає умови, які необхідні для росту та розвитку рослин (світло, поживні речовини, повітря, вода). Розрізняє поняття «температура», «світло», «ґрунт», а також усвідомлює, що є різні типи ґрунтів та їх властивості. Знає, що всі ці знання необхідні для щедрого врожаю. Дитина знає, що квасоля дуже корисна на вітаміни та білки. Регулярне споживання квасолі допомагає нашому серцю добре працювати, а очам добре бачити.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Підбирає картинки, де зображені сприятливі умови для вирощування рослин (сонце, вода, дощ тощо) та відкидає картинки, де зображена ситуація, яка може нашкодити рослині (шкідники, руки, які нищать рослину, сильний вітер, злива тощо). У першому випадку рослина посміхається на картинці, а в другому – сумує
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми; фразеологізми; виконує вправу: «Продовж речення». Знає вірші, прислів’я, приказки, загадки,казки, скоромовки, цікаві факти про квасолю та про те, які страви можна приготувати з неї
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Дитина усвідомлює, щоб бути здоровим необхідно правильно харчуватися. Розуміє причинно-наслідковість, тобто одним з головних джерел вітамінів є рослини, а для того, щоб їх споживати, спочатку необхідно виростити. Важливо бути працьовитим, щоб мати гарний результат. Має елементарні знання стосовно вирощування рослин (де та при яких умовах росте). Діти орієнтуються в садовому інвентарі, готують все необхідне для посадки квасолі, саджають її.
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Дитина володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Виконує прикрашання вазончика для висджування квасолинки.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Дитина удосконалює уміння порівнювати предмети за величиною, закріплює знання про поняття «довгий-короткий», «багато-мало», «великий-маленький». Розвиває дрібну моторику, мислення, гостроту зору, закріплює навички рахунку, знання про геометричні фігури. Підбирає матеріал (квасолинки, ємності, ґрунт, паличку для розпушування землі, поливалку з водою тощо).

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Вазони, вата, вода в поливалці, квасолини, ґрунт, пісок, лінійка, демонстраційний матеріал, відеоматеріали, аудіозаписи, комп’ютерні ігри, дидактичні ігри, матеріали для сприяння організації сюжетно-рольової гри та самостійної ігрової діяльності.

Діяльність після виконання проєкту

Продовження дослідницької роботи, тривалих спостережень природничо-наукового циклу; формування екологічної свідомості та сталих навичок бережливого та заощадливого ставлення до природи та природного ресурсу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...