Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Трав’яничок пані Гусінь”

 


Автор

Бикова Ольга Володимирівна, oladya@ukr.net

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Діяльнісний підхід до освіти дітей реалізується через різноманіття спільної праці дитини та дорослого. Під час праці у дітей виховується дбайливе, турботливе ставлення до природи, її екологічного стану, а це створює умови для сенсорного виховання, виховання відповідальності, сприяє розвитку спостережливості у малюків. Доглядаючи за рослинами, дитина здобуває трудові навички, усвідомлює значення своєї діяльності,
орієнтується на сенсорні ознаки предметів.

Стислий опис проєкту

Дітям пропонується розглянути різноманітне насіння та запропонувати поміркувати, які чинники необхідні для того, щоб насіння проросло. А також поміркувати, куди можна посадити насіння.

Очікувані результати проєкту

Діти виготовили трав’янички, доглядають за ними у куточку природи.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Дитина знає, що для розвитку насіння потрібні спеціальні умови: вода, світло, ґрунт, повітря, тепло. Усвідомлює, що є різні типи ґрунтів, що з насіння виростають різноманітні рослини. Також дитина усвідомлює, що за насінням необхідно доглядати, як і за
будь-якими рослинами.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Підбирає картинки, де зображено різноманітне насіння та відповідно добирає дорослу рослину (гарбузове насіння – гарбуз, соняшникове насіння – соняшник, пшеничне зернятко – пшениця, тощо). Добирає картинки предметів, у яких може вирости насіння (горщик,
старий чобіток, стара зламана чашка, шкарпетка тощо).
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми; фразеологізми; виконує вправу: «Продовж речення». Знає вірші, прислів’я, приказки, загадки, казки, скоромовки, цікаві факти про насіння та які страви можна приготувати з них.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Усвідомлює, що предмети навколо можна використовувати за різними призначеннями. Що багатьом речам можна подарувати «друге життя». Має знання про розвиток насіння та висаджування його. Діти обирають матеріал для створення трав’яничка.
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Прикрашаємо
трав’яничок.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Удосконалює уміння порівнювати предмети за величиною, закріплює знання про поняття «великий-маленький», «довгийкороткий», «багато-мало». Розвиває дрібну моторику, логічне мислення, закріплює навички рахунку, знання основних об’ємних геометричних фігур. Змішує насіння та тирсу у ємності. Визначає кількість ємностей для заповнення трав’яничка.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Насіння, тирса, капронові шкарпетки, резиночка, ґудзики, пухнастий дріт, стрічечка для банта, ємність для змішування тирси та насіння, таця, лійка з водою.
Перегляд мультфільму «Винахідлива пані Гусінь».
https://www.youtube.com/watch?v=stw0L_ZQO9c

Діяльність після виконання проєкту

Продожувати наповнювати куточок природи висаджуванням насіння різних рослин.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...