Автор
Бикова Ольга Володимирівна, oladya@ukr.net
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Діяльнісний підхід до освіти дітей реалізується через різноманіття спільної праці дитини та дорослого. Під час праці у дітей виховується дбайливе, турботливе ставлення до природи, її екологічного стану, а це створює умови для сенсорного виховання, виховання відповідальності, сприяє розвитку спостережливості у малюків. Доглядаючи за рослинами, дитина здобуває трудові навички, усвідомлює значення своєї діяльності,
орієнтується на сенсорні ознаки предметів.
Стислий опис проєкту
Дітям пропонується розглянути різноманітне насіння та запропонувати поміркувати, які чинники необхідні для того, щоб насіння проросло. А також поміркувати, куди можна посадити насіння.
Очікувані результати проєкту
Діти виготовили трав’янички, доглядають за ними у куточку природи.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Дитина знає, що для розвитку насіння потрібні спеціальні умови: вода, світло, ґрунт, повітря, тепло. Усвідомлює, що є різні типи ґрунтів, що з насіння виростають різноманітні рослини. Також дитина усвідомлює, що за насінням необхідно доглядати, як і за будь-якими рослинами. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Підбирає картинки, де зображено різноманітне насіння та відповідно добирає дорослу рослину (гарбузове насіння – гарбуз, соняшникове насіння – соняшник, пшеничне зернятко – пшениця, тощо). Добирає картинки предметів, у яких може вирости насіння (горщик, старий чобіток, стара зламана чашка, шкарпетка тощо). |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми; фразеологізми; виконує вправу: «Продовж речення». Знає вірші, прислів’я, приказки, загадки, казки, скоромовки, цікаві факти про насіння та які страви можна приготувати з них. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Усвідомлює, що предмети навколо можна використовувати за різними призначеннями. Що багатьом речам можна подарувати «друге життя». Має знання про розвиток насіння та висаджування його. Діти обирають матеріал для створення трав’яничка. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Прикрашаємо трав’яничок. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Удосконалює уміння порівнювати предмети за величиною, закріплює знання про поняття «великий-маленький», «довгийкороткий», «багато-мало». Розвиває дрібну моторику, логічне мислення, закріплює навички рахунку, знання основних об’ємних геометричних фігур. Змішує насіння та тирсу у ємності. Визначає кількість ємностей для заповнення трав’яничка. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Насіння, тирса, капронові шкарпетки, резиночка, ґудзики, пухнастий дріт, стрічечка для банта, ємність для змішування тирси та насіння, таця, лійка з водою.
Перегляд мультфільму «Винахідлива пані Гусінь».
https://www.youtube.com/watch?v=stw0L_ZQO9c
Діяльність після виконання проєкту
Продожувати наповнювати куточок природи висаджуванням насіння різних рослин.
Коментарі
Дописати коментар