Автор
Ткаченко Ольга Валентинівна, valarossi@ukr.net
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Одне з найголовніших завдань у дошкільному вихованні – це розвиток мислення, формування розумових вмінь та навичок. Винахідницька природа педагога знаходить багато шляхів та способів допомогти дитині самостійно пізнати навколишній світ, відкрити причини того, що відбувається у навколишньому, докопатися до істини, зрозуміти принцип, логіку вирішення поставленого завдання і діяти відповідно до запропонованої ситуації.
Виготовлення предметів посуду(чашки та блюдця) з паперу спрямує дітей на пошук шляхів вирішення, підбору матеріалу та подальше використання виробу в ігровій діяльності вихованців.
Стислий опис проєкту
Дітям створюється проблемна ситуація під час сюжетно-рольової гри «Сім’я», кожному гостю на день народження ляльки Оленки необхідно своя чашка з блюдцем. Попередньою роботою є розглядання предметів чайного посуду, обстеження, визначення особливостей прикрашання посуду, знайомство з предметами народного посуду, елементів його розпису.
Очікувані результати проєкту
Діти зможуть використовувати виготовлені предмети посуду в своїй ігровій діяльності.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Дитина знайомиться ближче з папером, його видами та властивостями. Отримує знання про папір як матеріал, що широко використовується. Дізнається про спосіб виготовлення паперу, чому це дуже шкідливо для природи. Пізнає для себе, що можна використовувати папір, який вже був вживаний та перероблений, адже його виробництво не таке шкідливе для навколишнього середовища. Ознайомлення із поняттям «Гончарство», особливостей гончарської справи. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Дитина розрізняє види посуду (столовий, чайний, кухонний). Знає і називає його призначення. Підбирає картинки, на яких зображено чайний посуд. |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми, епітети, метафори, багатозначні слова; фразеологічні звороти; знає прислів’я, приказки, загадки. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Усвідомлює, що довколишній предметний світ ― рукотворний, створений для задоволення потреб людини та завдяки людській праці. Має елементарні знання про виробництво різних предметів ужитку, технічних приладів та знарядь. Діти обирають матеріал та виготовлюють чашку та блюдце. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості лінії, кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Прикрашає предмети посуду. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Вирізняється позитивною пізнавальною мотивацією; моделює, експериментує у довкіллі за допомогою педагога і самостійно, використовуючи умовно-символічні зображення, схеми. Орієнтується в сенсорних еталонах (колір, форма, величина), їх видах, ознаках, властивостях. Підбирає матеріал, вимірює його довжину, ширину для виготовлення предметів посуду. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Папір, ножиці, умовна мірка, клей, пензлики, фарби, пшоно, крупа, комп’ютерна гра, тематичні картинки, відео «Посуд» https://www.youtube.com/watch?v=NirDND8WBVk&ab_channel=%D0%A1%D1%96%D1%80%D0%B0T.%D0%90
Діяльність після виконання проєкту
Продовжити виготовлення різних видів посуду для сюжетно-рольових ігор, ігор-драматизацій, в самостійній ігровій діяльності.
Коментарі
Дописати коментар