Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Незвичайний кухлик”

 


Автор

Ткаченко Ольга Валентинівна, valarossi@ukr.net

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Одне з найголовніших завдань у дошкільному вихованні – це розвиток мислення, формування розумових вмінь та навичок. Винахідницька природа педагога знаходить багато шляхів та способів допомогти дитині самостійно пізнати навколишній світ, відкрити причини того, що відбувається у навколишньому, докопатися до істини, зрозуміти принцип, логіку вирішення поставленого завдання і діяти відповідно до запропонованої ситуації.
Виготовлення предметів посуду(чашки та блюдця) з паперу спрямує дітей на пошук шляхів вирішення, підбору матеріалу та подальше використання виробу в ігровій діяльності вихованців.

Стислий опис проєкту

Дітям створюється проблемна ситуація під час сюжетно-рольової гри «Сім’я», кожному гостю на день народження ляльки Оленки необхідно своя чашка з блюдцем. Попередньою роботою є розглядання предметів чайного посуду, обстеження, визначення особливостей прикрашання посуду, знайомство з предметами народного посуду, елементів його розпису.

Очікувані результати проєкту

Діти зможуть використовувати виготовлені предмети посуду в своїй ігровій діяльності.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Дитина знайомиться ближче з папером, його видами та властивостями. Отримує знання про папір як матеріал, що широко використовується. Дізнається про спосіб виготовлення паперу, чому це дуже шкідливо для природи. Пізнає для себе, що можна використовувати папір, який вже був вживаний та перероблений, адже його виробництво не таке шкідливе для навколишнього середовища.
Ознайомлення із поняттям «Гончарство», особливостей гончарської справи.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Дитина розрізняє види посуду (столовий, чайний, кухонний). Знає і називає його призначення. Підбирає картинки, на яких зображено чайний посуд.
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Вживає слова різної складності, синоніми, антоніми, епітети, метафори, багатозначні слова; фразеологічні звороти; знає прислів’я, приказки, загадки.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Усвідомлює, що довколишній предметний світ ― рукотворний, створений для задоволення потреб людини та завдяки людській праці. Має елементарні знання про виробництво різних предметів ужитку, технічних приладів та знарядь. Діти обирають матеріал та виготовлюють чашку та блюдце.
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості лінії, кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Прикрашає предмети посуду.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Вирізняється позитивною пізнавальною мотивацією; моделює, експериментує у довкіллі за допомогою педагога і самостійно, використовуючи умовно-символічні зображення, схеми. Орієнтується в сенсорних еталонах (колір, форма, величина), їх видах, ознаках, властивостях. Підбирає матеріал, вимірює його довжину, ширину для виготовлення предметів посуду.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Папір, ножиці, умовна мірка, клей, пензлики, фарби, пшоно, крупа, комп’ютерна гра, тематичні картинки, відео «Посуд» https://www.youtube.com/watch?v=NirDND8WBVk&ab_channel=%D0%A1%D1%96%D1%80%D0%B0T.%D0%90

Діяльність після виконання проєкту

Продовжити виготовлення різних видів посуду для сюжетно-рольових ігор, ігор-драматизацій, в самостійній ігровій діяльності.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...