Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Дивовижний світ електрики”

 


Автори

Варавва Олена Юріївна, Тимошенко Світлана Василівна, dnz_kozachok.@ukr/net

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Пошук шляхів спрямованих на формування в дошкільників елементарних уявлень про електрику, електричний струм. Підготовка дитини до технологічних інновацій у житті, використання знань у повсякденному житті. Дослідницька діяльність та експериментальна діяльність приведе дітей до усвідомлення економного використання електроенергії. Розвиток критичного мислення та вміння вирішувати проблеми.

Стислий опис проєкту

Створюється проблемна ситуація в повсякденному житті, яка спонукає дітей до здобуття знань про електрику: способи її здобування, шляхи збереження, альтернативні джерела під час проведення

Очікувані результати проєкту

Виховувати ощадливість, бережливість, раціональність використання електроенергії, організованість. Спонукати
дітей до розроблення власних та використання перевірених на практиці технологій з енергозбереження.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Вихованці знають, чим освітлювалося людське житло до появи електричного світла (сонце, вогнище, скіпа, свічка, гасова лампа, електрична лампочка), що лампочки світяться завдяки електричній енергії, яка рухається лініями електропередач від електростанцій до
кожного будинку. Усвідомлюють, що для видобутку електроенергії потрібно спалювати дуже багато вугілля або нафти, що є шкідливим для нашої планети Земля, тому вчені з усього світу працювали над цим питанням та розробили спеціальні технології, як використовувати енергію води, вітру та сонця для вироблення електричної енергії.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Комп’ютерна презентація «Еволюція електрики». Діти під час гри «Знайди пару» об`єднують картинки, де зображені електроприлади та знаряддя або предмети, які їх замінювали в минулому (віник – пилосос, пральна дошка – пральна машинаавтомат, рубель – праска, вогнище – електроплита, піч – духова шафа, свічка – люстра, дзвоник – електричний дзвінок, чайник старовинний – електрочайник).
Дослідницька діяльність.
Діти проводять досліди в дослідницькій лабораторії: «Лимонна батарейка», «Танцюючі чоловічки», «Чарівна квітка».
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
У дітей сформовані суспільні мотиви праці: бажання зробити корисну справу для інших, а саме виготовляють «лимонну батарейку». Мають уміння ставити близьку та більш віддалену комплексну мету праці, планувати й організовувати хід роботи, добирати необхідні матеріали.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
У дітей сформовані суспільні мотиви праці: бажання зробити корисну справу для інших, а саме виготовляють «лимонну батарейку». Мають уміння ставити близьку та більш віддалену комплексну мету праці, планувати й організовувати хід роботи, добирати необхідні матеріали.
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Під час психогімнастики «Що ти чуєш?» діти упізнають звуки природи, естетично сприймають навколишній світ, а також світ рідної природи; уміють виразно та ритмічно рухатися під музику, точно реагувати на особливості музичної тканини твору.
В ході театралізованої постановки «Лампочка та Свічка – давні подружки» діти самостійно драматизують художні твори, природно виразно розповідають вірші, мають прагнення до самовираження.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Діти з бажанням прагнуть здобувати знання; виявляють пізнавальний інтерес та пізнавальну активність, уміють цілеспрямовано спостерігати, роблять висновки й узагальнення; визначають величину та форму предмета в цілому і його частин.
Орієнтуються в сенсорних еталонах їх видах, ознаках, властивостях.
Розуміють поняття довгий – короткий, легкий – важкий. Діти виявляють ініціативу, вигадливість і винахідливість щодо розв’язання конструктивних завдань. Уміють працювати за схемою, користуються умовною міркою.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Мультимедійна дошка, презентація «Еволюція електрики», зображення чоловічків, вирізаних із серветок, повітряні кульки, шматочки вовни, костюми «свічки», «лампочки», гасова лампа, зображення електроприладів, дидактична гра «Знайди пару», лимони, відрізки мідних дротів, скріпки, умовні мірки, ножиці.

Діяльність після виконання проєкту

Продовжувати досліджувати значення електрики у житті людини. З`ясувати: «Чим шкідливий електричний струм.
Помічник та ворог».

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...