Автори
Варавва Олена Юріївна, Тимошенко Світлана Василівна, dnz_kozachok.@ukr/net
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Пошук шляхів спрямованих на формування в дошкільників елементарних уявлень про електрику, електричний струм. Підготовка дитини до технологічних інновацій у житті, використання знань у повсякденному житті. Дослідницька діяльність та експериментальна діяльність приведе дітей до усвідомлення економного використання електроенергії. Розвиток критичного мислення та вміння вирішувати проблеми.
Стислий опис проєкту
Створюється проблемна ситуація в повсякденному житті, яка спонукає дітей до здобуття знань про електрику: способи її здобування, шляхи збереження, альтернативні джерела під час проведення
Очікувані результати проєкту
Виховувати ощадливість, бережливість, раціональність використання електроенергії, організованість. Спонукати
дітей до розроблення власних та використання перевірених на практиці технологій з енергозбереження.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Вихованці знають, чим освітлювалося людське житло до появи електричного світла (сонце, вогнище, скіпа, свічка, гасова лампа, електрична лампочка), що лампочки світяться завдяки електричній енергії, яка рухається лініями електропередач від електростанцій до кожного будинку. Усвідомлюють, що для видобутку електроенергії потрібно спалювати дуже багато вугілля або нафти, що є шкідливим для нашої планети Земля, тому вчені з усього світу працювали над цим питанням та розробили спеціальні технології, як використовувати енергію води, вітру та сонця для вироблення електричної енергії. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Комп’ютерна презентація «Еволюція електрики». Діти під час гри «Знайди пару» об`єднують картинки, де зображені електроприлади та знаряддя або предмети, які їх замінювали в минулому (віник – пилосос, пральна дошка – пральна машинаавтомат, рубель – праска, вогнище – електроплита, піч – духова шафа, свічка – люстра, дзвоник – електричний дзвінок, чайник старовинний – електрочайник). Дослідницька діяльність. Діти проводять досліди в дослідницькій лабораторії: «Лимонна батарейка», «Танцюючі чоловічки», «Чарівна квітка». |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) У дітей сформовані суспільні мотиви праці: бажання зробити корисну справу для інших, а саме виготовляють «лимонну батарейку». Мають уміння ставити близьку та більш віддалену комплексну мету праці, планувати й організовувати хід роботи, добирати необхідні матеріали. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) У дітей сформовані суспільні мотиви праці: бажання зробити корисну справу для інших, а саме виготовляють «лимонну батарейку». Мають уміння ставити близьку та більш віддалену комплексну мету праці, планувати й організовувати хід роботи, добирати необхідні матеріали. |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Під час психогімнастики «Що ти чуєш?» діти упізнають звуки природи, естетично сприймають навколишній світ, а також світ рідної природи; уміють виразно та ритмічно рухатися під музику, точно реагувати на особливості музичної тканини твору. В ході театралізованої постановки «Лампочка та Свічка – давні подружки» діти самостійно драматизують художні твори, природно виразно розповідають вірші, мають прагнення до самовираження. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Діти з бажанням прагнуть здобувати знання; виявляють пізнавальний інтерес та пізнавальну активність, уміють цілеспрямовано спостерігати, роблять висновки й узагальнення; визначають величину та форму предмета в цілому і його частин. Орієнтуються в сенсорних еталонах їх видах, ознаках, властивостях. Розуміють поняття довгий – короткий, легкий – важкий. Діти виявляють ініціативу, вигадливість і винахідливість щодо розв’язання конструктивних завдань. Уміють працювати за схемою, користуються умовною міркою. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Мультимедійна дошка, презентація «Еволюція електрики», зображення чоловічків, вирізаних із серветок, повітряні кульки, шматочки вовни, костюми «свічки», «лампочки», гасова лампа, зображення електроприладів, дидактична гра «Знайди пару», лимони, відрізки мідних дротів, скріпки, умовні мірки, ножиці.
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати досліджувати значення електрики у житті людини. З`ясувати: «Чим шкідливий електричний струм.
Помічник та ворог».
Коментарі
Дописати коментар