Автор
Родич Світлана Іванівна, lanarodich@gmail.com
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Катастрофічне погіршення екологічної обстановки стоїть у ряду найбільш актуальних проблем сучасності. Одне з
найголовніших завдань держави – раціональне використання природних ресурсів в інтересах не тільки людини, а й природи. Ресурсозбереження, відмова від споживацького підходу до природи – головні напрями стратегії виживання людства.
У дошкільному дитинстві закладаються основи розвитку особистості, в тому числі позитивне ставлення до природи, навколишнього світу. Тож робота вихователя спрямовується зараз на розвиток критичного мислення, вміння дітей вирішувати проблеми, мислити творчо та співпрацювати. А дослідницька діяльність з водою допоможе дітям добирати матеріали для експериментування, навчить працювати самостійно та в парах, допоможе раціонально ставитись до природних ресурсів.
Стислий опис проєкту
Створюється проблемна ситуація, яка мотивує дітей до проведення дослідів з водою, її фарбування, підкислення, забруднення і очищення.
Очікувані результати проєкту
Поглиблення знань дітей про природні об’єкти, зокрема воду; формування пізнавального інтересу; збагачення
словникового запасу; формування деяких дослідницьких дій, виховання дбайливого ставлення до води; привнесення результатів роботи в групі в домашні умови.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Знають, що вода – це матеріальне середовище для існування живих істот і входить до складу усіх живих організмів. Буває солона і прісна. В надрах Землі є запаси прісної води, але вони обмежені. Діти знають, що вода має здатність набувати різних станів, знають від чого залежить її смак, колір і фізичний стан. Також діти розуміють вплив господарської діяльності людини на чистоту водоймищ. |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Діти добирають – кому в природі потрібна вода, аналізують дії – як людина використовує воду, які професії дорослих пов’язані з використанням води. |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Дитина ставить запитання, цікавиться думкою однолітків, знає прислів’я, приказки, вірші про воду, складає поширені речення, використовує порівняння, фразеологічні звороти, вживає антоніми, синоніми, багатозначні слова |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Дитина вчиться співпрацювати, радитися, планувати дії в колективі, розподіляти роботу, прислухатися до думок інших. Володіє знаннями – як можна очистити воду і добирає найкращий варіант, який можна використати в даній ситуації |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. Володіє знаннями – як за допомогою води змінити колір, тон фарби, фактуру фарби; володіє сучасними техніками малювання на воді – ебру, володіє елементарною художньою майстерністю, проявляє творчість, відображає власні враження, почуття, емоції, певний життєвий досвід в процесі створення композиції в малюнку |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Математика. Конструювання. Знаходить різні способи використання об’єкта в повсякденному житті. Встановлює причинно-наслідкові зв’язки та бачить причини і наслідки власних дій у повсякденному житті, передбачає наслідки своїх дій, коригує дії так, щоб наслідки були позитивними. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Пластикові баночки, склянки, судочки для дослідів, камінчики, лимон, фарба , трубочки, судки з розчином і фарби для малювання в техніці «ЕБРУ», проєктор, мультфільм «Подорож краплинки»
https://krclip.com/video/i3WyXdCzGrU/, комп’ютерні ігри, тематичні
картинки для складання розповіді
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати поповнювати STREAM- лабораторію дослідницьким обладнанням (пробірки, мензурки, воронки).
Коментарі
Дописати коментар