Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Пустотлива краплинка”

 


Автор

Родич Світлана Іванівна, lanarodich@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Катастрофічне погіршення екологічної обстановки стоїть у ряду найбільш актуальних проблем сучасності. Одне з
найголовніших завдань держави – раціональне використання природних ресурсів в інтересах не тільки людини, а й природи. Ресурсозбереження, відмова від споживацького підходу до природи – головні напрями стратегії виживання людства.
У дошкільному дитинстві закладаються основи розвитку особистості, в тому числі позитивне ставлення до природи, навколишнього світу. Тож робота вихователя спрямовується зараз на розвиток критичного мислення, вміння дітей вирішувати проблеми, мислити творчо та співпрацювати. А дослідницька діяльність з водою допоможе дітям добирати матеріали для експериментування, навчить працювати самостійно та в парах, допоможе раціонально ставитись до природних ресурсів.

Стислий опис проєкту

Створюється проблемна ситуація, яка мотивує дітей до проведення дослідів з водою, її фарбування, підкислення, забруднення і очищення.

Очікувані результати проєкту

Поглиблення знань дітей про природні об’єкти, зокрема воду; формування пізнавального інтересу; збагачення
словникового запасу; формування деяких дослідницьких дій, виховання дбайливого ставлення до води; привнесення результатів роботи в групі в домашні умови.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Знають, що вода – це матеріальне середовище для існування живих істот і входить до складу усіх живих організмів. Буває солона і прісна. В надрах Землі є запаси прісної води, але вони обмежені. Діти знають, що вода має здатність набувати різних станів, знають від
чого залежить її смак, колір і фізичний стан. Також діти розуміють вплив господарської діяльності людини на чистоту водоймищ.
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Діти добирають – кому в природі потрібна вода, аналізують дії – як людина використовує воду, які професії дорослих пов’язані з використанням води.
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Дитина ставить запитання, цікавиться думкою однолітків, знає прислів’я, приказки, вірші про воду, складає поширені речення, використовує порівняння, фразеологічні звороти, вживає антоніми, синоніми, багатозначні слова
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Дитина вчиться співпрацювати, радитися, планувати дії в колективі, розподіляти роботу, прислухатися до думок інших. Володіє знаннями – як можна очистити воду і добирає найкращий варіант, який можна використати в даній ситуації
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. Володіє знаннями – як за допомогою води змінити колір, тон фарби, фактуру фарби; володіє сучасними техніками малювання на воді – ебру, володіє елементарною художньою майстерністю, проявляє творчість,
відображає власні враження, почуття, емоції, певний життєвий досвід в процесі створення композиції в малюнку
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Математика. Конструювання. Знаходить різні способи використання об’єкта в повсякденному житті. Встановлює причинно-наслідкові зв’язки та бачить причини і наслідки власних дій у повсякденному житті, передбачає наслідки своїх дій,
коригує дії так, щоб наслідки були позитивними.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Пластикові баночки, склянки, судочки для дослідів, камінчики, лимон, фарба , трубочки, судки з розчином і фарби для малювання в техніці «ЕБРУ», проєктор, мультфільм «Подорож краплинки»
https://krclip.com/video/i3WyXdCzGrU/, комп’ютерні ігри, тематичні
картинки для складання розповіді

Діяльність після виконання проєкту

Продовжувати поповнювати STREAM- лабораторію дослідницьким обладнанням (пробірки, мензурки, воронки).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...