Автор
Маткєєва Наталія Миколаївна, matkeevanatalia@gmail.com
Вікова категорія
Дошкільнята
Актуальність проєкту
Критичне мислення – це вміння активно, творчо сприймати інформацію, передбачає здатність розглянути об’єкт з різних точок зору, ставити запитання, шукати докази тих чи інших тверджень, оптимально застосовувати отримані знання на практиці, спонукає мати свою особисту незалежну думку, та доносити свої аргументи до учасників процесу, тобто, мати успішну соціальну взаємодію. Критичне мислення допомагає синтезувати дані про об’єкти навколишнього світу в загальну картину, розвиває вміння приймати правильні рішення, відчувати насолоду від отриманих результатів.
Стислий опис проєкту
Створюється проблемна ситуація під час прогулянки, яка спонукає шукати відповідь для доказу певного твердження; попередньо діти спостерігали місце знаходження сонця в різні частини доби.
Очікувані результати проєкту
Усвідомлення того, що протягом доби сонце змінює своє положення та активність.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь) Діти знають, що Сонце разом з Землею утворюють «Сонячну систему» разом з іншими планетами. Усвідомлюють роль Сонця для живої природи та життя людей. Розуміють, що Сонце – це зірка, найбільша в «Сонячній системі», дає Землі світло та тепло. Усвідомлюють залежність усього живого від впливу Сонця, який може мати як позитивний так і негативний наслідок |
T (технології) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь) Підбирає картинки, де зображені об’єкти «Сонячної системи», природних об’єктів. |
R (читання+ письмо) | Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь) Сприяти удосконаленню граматично правильного мовлення, правильному вживанню форм та слів, термінів тощо. Розвивати вміння формулювати власну думку, зв’язне мовлення, вміння звертатися до однолітків та дорослих. Знає вірші, приказки, прислів’я, скоромовки, потішки, прикмети, пов’язані з впливом Сонця. |
E (інжиніринг) | Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь) Формування знань про особливості масштабування предметів, для передачі співвідношення Сонця, Землі та планет «Сонячної системи», по відношенню одна до одної. Створення макету «Сонячної системи». |
A (мистецтво) | Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь) Розвивати у вихованців спостережливості, уміння порівнювати, відгукуватися на красу, художні здібності, формування відповідних умінь, навчання дітей створюванню багатофігурних сюжетних композицій, формування особистої позиції в процесі власної творчості, самостійного знаходження прийомів зображення. Організація роботи групою для втілення складного задуму, створити можливості проявити творчість, спертися на власний досвід. |
M (математика) | Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь) Розвиток пізнавальних інтересів, аналітичності розуму, вміння віднаходити конструктивне рішення, сприяння дослідницькому інтересу, прагненню до пошуку, логічного мислення, якостей мислення: гнучкості, самостійності, схильності до винахідливості. Закріплення поняття часу та часових проміжків (частини доби, пори року), знань про величину предметів, масштабування. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Папір, фарби, крейда, затемнені окуляри, напівсфери з поліпропілену, навчальні відео та мультфільми за темою «Космос».
Діяльність після виконання проєкту
Продовжувати наповнювати куточок природи необхідним дослідницьким обладнанням.
Коментарі
Дописати коментар