Перейти до основного вмісту

STREAM-проєкт “Кому потрібне Сонечко?”

 


Автор

Маткєєва Наталія Миколаївна, matkeevanatalia@gmail.com

Вікова категорія

Дошкільнята

Актуальність проєкту

Критичне мислення – це вміння активно, творчо сприймати інформацію, передбачає здатність розглянути об’єкт з різних точок зору, ставити запитання, шукати докази тих чи інших тверджень, оптимально застосовувати отримані знання на практиці, спонукає мати свою особисту незалежну думку, та доносити свої аргументи до учасників процесу, тобто, мати успішну соціальну взаємодію. Критичне мислення допомагає синтезувати дані про об’єкти навколишнього світу в загальну картину, розвиває вміння приймати правильні рішення, відчувати насолоду від отриманих результатів.

Стислий опис проєкту

Створюється проблемна ситуація під час прогулянки, яка спонукає шукати відповідь для доказу певного твердження; попередньо діти спостерігали місце знаходження сонця в різні частини доби.

Очікувані результати проєкту

Усвідомлення того, що протягом доби сонце змінює своє положення та активність.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Дитина в природному довкіллі. (Природнича освітня галузь)
Діти знають, що Сонце разом з Землею утворюють «Сонячну систему» разом з іншими планетами. Усвідомлюють роль Сонця для живої природи та життя людей. Розуміють, що Сонце – це зірка, найбільша в «Сонячній системі», дає Землі світло та тепло. Усвідомлюють залежність усього живого від впливу Сонця, який може мати як позитивний так і негативний наслідок
T (технології)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота. Дослідницька діяльність. (Інформатична освітня галузь)
Підбирає картинки, де зображені об’єкти «Сонячної системи», природних об’єктів.
R (читання+
письмо)
Мовлення дитини. Основи грамоти. Художня література. (Мовно-літературна освітня галузь)
Сприяти удосконаленню граматично правильного мовлення, правильному вживанню форм та слів, термінів тощо. Розвивати вміння формулювати власну думку, зв’язне мовлення, вміння звертатися до однолітків та дорослих. Знає вірші, приказки, прислів’я, скоромовки, потішки, прикмети, пов’язані з впливом Сонця.
E (інжиніринг)Дитина в соціумі. Гра дитини. Художня праця. (Технологічна освітня галузь)
Формування знань про особливості масштабування предметів, для передачі співвідношення Сонця, Землі та планет «Сонячної системи», по відношенню одна до одної. Створення макету «Сонячної системи».
A (мистецтво)Дитина у світі мистецтва. Малювання, ліплення, аплікація, музика, театр. (Мистецька освітня галузь)
Розвивати у вихованців спостережливості, уміння порівнювати, відгукуватися на красу, художні здібності, формування відповідних умінь, навчання дітей створюванню багатофігурних сюжетних композицій, формування особистої позиції в процесі власної творчості, самостійного знаходження прийомів зображення. Організація роботи групою для втілення складного задуму, створити можливості проявити творчість, спертися на власний досвід.
M (математика)Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Математика. Конструювання. (Математична освітня галузь)
Розвиток пізнавальних інтересів, аналітичності розуму, вміння віднаходити конструктивне рішення, сприяння дослідницькому інтересу, прагненню до пошуку, логічного мислення, якостей мислення: гнучкості, самостійності, схильності до винахідливості. Закріплення поняття часу та часових проміжків (частини доби, пори року), знань про величину предметів, масштабування.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Папір, фарби, крейда, затемнені окуляри, напівсфери з поліпропілену, навчальні відео та мультфільми за темою «Космос».

Діяльність після виконання проєкту

Продовжувати наповнювати куточок природи необхідним дослідницьким обладнанням.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...