Автори
Творча група вчителів та учнів «STEM – освіторія “від навчання до практики»» КЗ «Навчально-виховне об’єднання-ліцей-школа-дошкільний навчальний заклад «Вікторія -П» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.
Зокрема:
- Прокопець Н. О.
- Жукова Н. П.
- Берещенко О. О.
- Тимофієнко О. Л.
- Тиндюк Н. Л.
- Попович І. М.
- Колобутіна Л. В.
- Зубричева О. В.
- Шулімова Т. О.
- Чекаліна Т. І.
- Сікорська О. В.
- Михайленко М. Д
Вікова категорія
Учні 9-11 класів
Актуальність проєкту
Озеленення території навчального закладу має важливе значення. Насадження значно зменшують кількість пилу та диму в повітрі, впливають на формування мікроклімату, бо діють на тепловий режим, вологість та ступінь рухомості повітря, а також мають значний вплив на здоров’я школярів, роблять перебування в навчальному закладі комфортнішим. Вдало підібрані для озеленення навчального закладу рослини є наочним матеріалом для вивчення курсу ботаніки. Планування, проектування та створення будь-яких форм озеленення за
індивідуальним планом дає можливість підкреслити індивідуальність та неповторність навчального закладу, організувати креативний простір для відпочинку та навчання.
Зелені насадження навколо ліцею виконують такі функції:
- художньо-естетичну;
- навчально-виховну;
- захисну;
- санітарно-гігієнічну.
Мета проєкту
- звернути увагу здобувачів освіти, їхніх батьків, вчителів на необхідність благоустрою пришкільної території як об’єкту навколишнього середовища, місця організації відпочинку та трудової діяльності учнів ліцею на основі знань з ландшафтного дизайну;
- залучати учнів до активного громадського життя в рамках проєкту «Від краси природи до краси школи», розвиваючи навички самоврядування, відповідальності, ініціативності, свідомості щодо виконання своїх обов’язків;
- залучати учнів до створення на пришкільній території особливого природного мікроклімату, котрий дозволяє відпочивати від міського галасу, відчувати єднання із природою, а також на практиці вивчати взаємозв’язок
сучасного суспільства із природою; - виховувати в учнів дбайливе ставлення до природи, естетичний смак, уміння цінувати прекрасне;
- формувати в ліцеїстів екологічну культуру, практичні навички, необхідні для роботи на пришкільній ділянці;
- покращити естетичний вигляд шкільного подвір’я шляхом створення креативного еко-простору, нових квітників, використовуючи елементи ландшафтного дизайну.
- формування екологічної культури особистості;
- активізація пізнавальної, творчої та просвітницької діяльності вихованців;
- залучення учнів до роботи з покращення зовнішнього озеленення території ліцею;
- за власним планом облаштувати креативний простір для відпочинку та навчання.
Завдання проєкту
- об’єднати зусилля педагогів, учнів, батьків, спрямованих на благоустрій, естетичне оформлення та озеленення території ліцею, створити єдине духовне середовище, завдяки участі у спільній справі, спільним інтересам, прагненням;
- облаштувати еко-простір пришкільної території з метою створення найбільш приємної екологічної обстановки, покращення санітарно-гігієнічного режиму на території навчального закладу;
- перетворити пришкільну територію на таку, яка б вирізнялася оригінальністю, неповторністю, цікавими формами та ідеями;
- сприяти оволодінню учнями різним уміннями і навичками, збагачувати їх новими знаннями про рослини та технології вирощування, а також вивчати основи мистецтва ландшафтного дизайну та архітектурних споруд;
- організувати озеленення території відпочинку та навчання;
- організувати систематичний догляд за зеленими насадженнями;
- дослідити умови догляду певних видів рослин;
- облаштувати квітники, сформувати декоративні групи та інші типи та форми рослинних насаджень відповідно до створеного проекту озеленення та облаштування додаткової зони відпочинку.
Шляхи реалізації проекту
- розробка проектів з облаштування додаткової зони відпочинку та озеленення території;
- робота з літературою та інтернет-сайтами;
- підготовка матеріалів для облаштування доріжки, клумб, встановлення садових лавок;
- підготовка посадкового матеріалу;
- розбивка клумб.
Очікувані результати проекту
Створення на території навчального закладу креативного еко-простору.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Біологія – ознайомлення з її таємницями природи, цікавинками в житті рослин, вміння насолоджуватися естетикою природи. Вивчення різновидності рослин: однорічних, дворічних, багаторічних. Підбір рослин для озеленення креативного еко-простору. Вивчення можливості впорядкованого, наближеного до природного, гармонійного середовища, створеного за рахунок зелених насаджень та елементів благоустрою на пришкільній ділянці, допомогти розвивати в молодій особистості сприйняття прекрасного на прикладі середовища, яке його оточує та уважного та бережливого ставлення до всього живого та предметів людської праці. Хімія – вивчення та дослідження складу та властивостей ґрунту, визначення рН – грунту експериментальними дослідженнями. Агротехнічний догляд за створеним об’єктом, рідкі органічні добрива (настої) вносяться після дощу або поливу в заздалегідь розпушений грунт. Екологія – екологічне обгрунтування проектних рішень: головними функціями зелених насаджень ми можемо назвати такі як -санітарно-гігієнічна, рекреаційна, структурно-планувальна, декоративно-художня та еколого-просвітницька. Вивчення санітарно-гігієнічних властивостей рослин про їх здатність виділяти особливі леткі органічні сполуки, звані фітонцидами, які вбивають хвороботворні бактерії або затримують їх розвиток. |
T (технології) | Інформатика – шукають інформацію в мережі Інтернет, підбирають зображення для оформлення та створення квітників, садово-паркових лавок користуються інтерактивними сайтами для створення ескізів, створюють Qr – коди. |
R (читання+письмо) | Українська література, українська мова – описують проєкт, складають листи-звернення до спонсорів, займаються оформленням презентації, інфографіки. |
E (інжиніринг) | Трудове навчання – визначають необхідні матеріали та створення квітників, створюють ескіз креативного еко-простору. |
A (мистецтво) | Мистецтво – розробляють ескізи майбутнього креативного еко-простору, підбирають зображення для оформлення квітників, ескізи; вивчення трипільської культури, підбір орнаменту для прикраси стін будівлі школи на території еко-простору. |
M (математика) | Математика – виконують креслення та розраховують розміри доріжок, квітників, розміщення садово-паркових лавок. Складання та ведення кошторису проєкту. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Фарба, кісточки, саджанці рослин, предмети для декору еко-простору.
Додаткові матеріали
Діяльність після виконання проєкту
Використовувати освітні та рекреаційні можливості креативного еко-простору.
Коментарі
Дописати коментар