Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт “Від краси природи до краси природи”

 


Автори

Творча група вчителів та учнів «STEM – освіторія “від навчання до практики»» КЗ «Навчально-виховне об’єднання-ліцей-школа-дошкільний навчальний заклад «Вікторія -П» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.

Зокрема:

  • Прокопець Н. О.
  • Жукова Н. П.
  • Берещенко О. О.
  • Тимофієнко О. Л.
  • Тиндюк Н. Л.
  • Попович І. М.
  • Колобутіна Л. В.
  • Зубричева О. В.
  • Шулімова Т. О.
  • Чекаліна Т. І.
  • Сікорська О. В.
  • Михайленко М. Д

Вікова категорія

Учні 9-11 класів

Актуальність проєкту

Озеленення території навчального закладу має важливе значення. Насадження значно зменшують кількість пилу та диму в повітрі, впливають на формування мікроклімату, бо діють на тепловий режим, вологість та ступінь рухомості повітря, а також мають значний вплив на здоров’я школярів, роблять перебування в навчальному закладі комфортнішим. Вдало підібрані для озеленення навчального закладу рослини є наочним матеріалом для вивчення курсу ботаніки. Планування, проектування та створення будь-яких форм озеленення за
індивідуальним планом дає можливість підкреслити індивідуальність та неповторність навчального закладу, організувати креативний простір для відпочинку та навчання.

Зелені насадження навколо ліцею виконують такі функції:

  • художньо-естетичну;
  • навчально-виховну;
  • захисну;
  • санітарно-гігієнічну.

Мета проєкту

  • звернути увагу здобувачів освіти, їхніх батьків, вчителів на необхідність благоустрою пришкільної території як об’єкту навколишнього середовища, місця організації відпочинку та трудової діяльності учнів ліцею на основі знань з ландшафтного дизайну;
  • залучати учнів до активного громадського життя в рамках проєкту «Від краси природи до краси школи», розвиваючи навички самоврядування, відповідальності, ініціативності, свідомості щодо виконання своїх обов’язків;
  • залучати учнів до створення на пришкільній території особливого природного мікроклімату, котрий дозволяє відпочивати від міського галасу, відчувати єднання із природою, а також на практиці вивчати взаємозв’язок
    сучасного суспільства із природою;
  • виховувати в учнів дбайливе ставлення до природи, естетичний смак, уміння цінувати прекрасне;
  • формувати в ліцеїстів екологічну культуру, практичні навички, необхідні для роботи на пришкільній ділянці;
  • покращити естетичний вигляд шкільного подвір’я шляхом створення креативного еко-простору, нових квітників, використовуючи елементи ландшафтного дизайну.
  • формування екологічної культури особистості;
  • активізація пізнавальної, творчої та просвітницької діяльності вихованців;
  • залучення учнів до роботи з покращення зовнішнього озеленення території ліцею;
  • за власним планом облаштувати креативний простір для відпочинку та навчання.

Завдання проєкту

  • об’єднати зусилля педагогів, учнів, батьків, спрямованих на благоустрій, естетичне оформлення та озеленення території ліцею, створити єдине духовне середовище, завдяки участі у спільній справі, спільним інтересам, прагненням;
  • облаштувати еко-простір пришкільної території з метою створення найбільш приємної екологічної обстановки, покращення санітарно-гігієнічного режиму на території навчального закладу;
  • перетворити пришкільну територію на таку, яка б вирізнялася оригінальністю, неповторністю, цікавими формами та ідеями;
  • сприяти оволодінню учнями різним уміннями і навичками, збагачувати їх новими знаннями про рослини та технології вирощування, а також вивчати основи мистецтва ландшафтного дизайну та архітектурних споруд;
  • організувати озеленення території відпочинку та навчання;
  • організувати систематичний догляд за зеленими насадженнями;
  • дослідити умови догляду певних видів рослин;
  • облаштувати квітники, сформувати декоративні групи та інші типи та форми рослинних насаджень відповідно до створеного проекту озеленення та облаштування додаткової зони відпочинку.

Шляхи реалізації проекту

  • розробка проектів з облаштування додаткової зони відпочинку та озеленення території;
  • робота з літературою та інтернет-сайтами;
  • підготовка матеріалів для облаштування доріжки, клумб, встановлення садових лавок;
  • підготовка посадкового матеріалу;
  • розбивка клумб.

Очікувані результати проекту

Створення на території навчального закладу креативного еко-простору.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Біологія – ознайомлення з її таємницями природи, цікавинками в житті рослин, вміння насолоджуватися естетикою природи. Вивчення різновидності рослин:
однорічних, дворічних, багаторічних. Підбір рослин для озеленення креативного еко-простору. Вивчення можливості впорядкованого, наближеного до природного,
гармонійного середовища, створеного за рахунок зелених насаджень та елементів благоустрою на пришкільній ділянці, допомогти розвивати в молодій особистості
сприйняття прекрасного на прикладі середовища, яке його оточує та уважного та бережливого ставлення до всього живого та предметів людської праці.

Хімія – вивчення та дослідження складу та властивостей ґрунту, визначення
рН – грунту експериментальними дослідженнями. Агротехнічний догляд за створеним
об’єктом, рідкі органічні добрива (настої) вносяться після дощу або поливу в заздалегідь розпушений грунт.

Екологія – екологічне обгрунтування проектних рішень: головними функціями зелених насаджень ми можемо назвати такі як -санітарно-гігієнічна, рекреаційна,
структурно-планувальна, декоративно-художня та еколого-просвітницька. Вивчення санітарно-гігієнічних властивостей рослин про їх здатність виділяти особливі леткі органічні сполуки, звані фітонцидами, які вбивають хвороботворні бактерії або затримують їх розвиток.
T (технології)Інформатика – шукають інформацію в мережі Інтернет, підбирають зображення для оформлення та створення квітників, садово-паркових лавок користуються
інтерактивними сайтами для створення ескізів, створюють Qr – коди.
R (читання+письмо)Українська література, українська мова – описують проєкт, складають листи-звернення до спонсорів, займаються оформленням презентації, інфографіки.
E (інжиніринг)Трудове навчання – визначають необхідні матеріали та створення квітників, створюють ескіз креативного еко-простору.
A (мистецтво)Мистецтво – розробляють ескізи майбутнього креативного еко-простору, підбирають зображення для оформлення квітників, ескізи; вивчення трипільської культури, підбір
орнаменту для прикраси стін будівлі школи на території еко-простору.
M (математика)Математика – виконують креслення та розраховують розміри доріжок, квітників, розміщення садово-паркових лавок. Складання та ведення кошторису проєкту.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Фарба, кісточки, саджанці рослин, предмети для декору еко-простору.

Додаткові матеріали

Посилання на проєкт

Діяльність після виконання проєкту

Використовувати освітні та рекреаційні можливості креативного еко-простору.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...