Автор
Криволапова Валентина Дмитрівна (kruvolapovav@gmail.com)
Вікова категорія
Учні 8 класу
Актуальність проєкту
Проблема сміття ще недавно була однією з найважливіших екологічних проблем великих міст. Але зараз ми спостерігаємо, що і для невеликих міст і селищ, як наше, ця проблема стає усе гострішою. Проєкт присвячено дослідженню екологічної проблеми нашого селища пов’язаної із забрудненням навколишнього середовища та практичних шляхів вирішення проблеми сміття, починаючи з маломасштабних рішень, посильних для кожного учня (учениці).
Стислий опис проєкту
Учні вивчають стан навколишнього середовища села Созонівка, виявляють місця сміттєзвалищ, досліджують проблему сміття у населеному пункті та у себе дома, аналізують структурний склад сміття, пропонують власні конкретні шляхи зменшення кількості сміття, як застосування вживаних речей та вторинного використання паперу. Учні одержують завдання виготовити скриньки для роздільного збору сміття у школі та скриньку для збору використаних батарейок, робота-помічника для утилізації сміття. Учасники проєкту здійснюють відповідні розрахунки, підбирають матеріали для виконання практичних завдань
Очікувані результати проекту
Виготовлені 3 скриньки для роздільного збору сміття у школі, скринька для збору використаних батарейок живлення, сконструйовані роботи-помічники. Створені листівки, буклети та презентації.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Фізика: учні вивчають ґрунтовно будову «батарейки»: хімічні елементи, які містяться у ній та їх вплив на здоров’я людини, коли батарейка потрапляє у грунт, і способи її утилізації. Географія: дізнаються про взаємодію людини з природою, про обсяги повторного використання різних видів сировини. Хімія: дізнаються про корисні та шкідливі властивості поліетилену, його застосування. Біологія: дізнаються про загрозу від спалювання опалого листя. |
T (технології) | Інформатика: шукають інформацію в Інтернеті про тривалість руйнування у природних умовах сміття залишеного людиною (паперу, консервних банок, поліетилену, скла, недокурків…); про хімічні елементи, які входять до складу батарейки, та їх вплив на довкілля у процесі розкладу. Використовуючи програму Google Maps, наносять мітки на карту села Созонівка, де розташовані стихійні сміттєзвалища. |
R (читання+письмо) | Українська мова та література: проводять власне журналістське розслідування «Наскільки чисте наше селище ?»; складають «Правила екологічної відповідальної поведінки»; пишуть текст звернення до жителів селища про збереження довкілля; складають текст написів на скриньки для роздільного збору сміття. |
E (інжиніринг) | Трудове навчання: визначають необхідні матеріали та виготовляють скриньки для роздільного збирання сміття та утилізації батарейок. Робототехніка: створюють інструкцію для виготовлення робота-помічника та конструюють модель робота, який буде утилізовувати сміття. |
A (мистецтво) | Мистецтво: розробляють ескізи листівки для звернення до жителів селища та оформлення скриньок для роздільного збору сміття. |
M (математика) | Геометрія: здійснюють розрахунки розмірів та витрату матеріалів на виготовлення скриньок, проводять вимірювання розмірів смітників та обчислюють їх площу. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Комп’ютер+браузер або смартфон+браузер, комп’ютерна програма для створення презентацій, програма для роботи з текстом (МS Word), набори LEGO Mindstorms EV3, програма для роботи з елекронними таблицями (MS Excel), дошки, цвяхи, молоток, фарба.
Діяльність після виконання проєкту
Слідкувати за чистотою приміщення школи, проводити просвітницьку роботу у школі та населеному пункті про бережливе ставлення до ресурсів та закликами до роздільного збирання сміття.
Коментарі
Дописати коментар