Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт “Створення лепбуку “Кольори в природі””

 


Автор

Бас Альбіна Григорівна (allaluks20126@gmail.com)

Вікова категорія

Учні 6-9 класу

Актуальність проєкту

Може здаватись, що питання «що таке колір?» трохи дивне, адже всі добре знають, що таке колір. Але насправді, що далеко не кожен може пояснити що це, як колір виникає, яка його хімічна, біологічна та фізична природа. Хтось скаже, що такі подробиці не потрібні. Але саме ці особливості природи кольорів використовуються у багатьох професіях людини. І для того, щоб краще розібратися у відмінностях колірних гам, зрозуміти, звідки з’являються відтінки, врахувати особливості сприйняття кольору пропонується проект присвячений темі кольору.

Стислий опис проєкту

Учні одержують завдання створити лепбук «Кольори в природі». Вчитель зазначає пункти які повинен містити лепбук, а учні діляться на групи які будуть шукати аналізувати інформацію по певному з пунктів.

Пункти:

  1. Що таке колір з точки зору біології, фізики, хімії, математики.
  2. Сприйняття кольору.
  3. Колір і здоров’я людини.
  4. Зв’язок кольору та світла.
  5. Колір і професія
  6. Цікаві факти.

Для цього вони вивчають поняття «колір», досліджують та аналізують особливості виникнення кольорів, демонструють досліди, що показують утворення кольору та зміну одного кольору на інший. Учасники проекту шукають відповідну інформацію, здійснюють відповідні розрахунки, підбирають матеріали для виконання практичних завдань. У ході роботи підготовляють відповідні оголошення, правил та пам’ятки, повідомлення і презентації про свої дії.

Очікувані результати проєкту

Виготовлення лепбуку «Кольори в природі». Вивчення та узагальнення поняття «колір», властивості кольорів, використання знань про кольори у практичній сфері життя.

Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів

S (науки)Біологія 6-8 клас – вивчають особливості будови ока людини та сприйняття кольорів, а також причини та наслідки його порушення, характеристики впливу кольорів на здоров’я людини;
Хімія 7-9 клас – вивчають хімічні властивості, як різні речовини змінюють кольори;
Фізика 7-9 клас – вивчають здатність сприймати електромагнітні хвилі, що мають різні довжини, узагальнюють закони оптики, та їх особливості;
Математика 6-9 клас – виконують розрахунки вартості матеріалів для створення лепбуку;
Географія 6-9 клас – цікаві факти про кольори з географічної тематики України та світ.
T (технології)Інформатика 6-9 клас – клас шукають інформацію в мережі Інтернет. Підбирають зображення для оформлення лепбуку. За допомогою графічного редактора створюють лепбук.
R (читання + письмо)Українська література, зарубіжна література та українська мова 6-9 клас – читають та підбирають інформацію про кольори , відшукують загадки, прислів’я, в яких описано чи згадано колір. Підписують картинки та заповнюють інформацію для лепбуку.
E (інжиніринг)Трудове навчання 6-9 клас – визначають необхідні матеріали та конструюють лепбук, вирізають всі необхідні складові та вклеюють їх в друковану основу.
A (мистецтво)Мистецтво 6-9 клас – розробляють ескізи, майбутнього лепбуку. Підбирають кольорову гаму а також зображення для оформлення лепбуку. Оформлюють готовий лепбук.
M (математика)Математика 6-9 клас – здійснюють розрахунки вартості витратних матеріалів та послуг поліграфії для майбутнього лепбуку, виконують креслення та розраховують розміри графічних складових, що повинні будуть вклеїтись у лепбук.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

 Для створення лепбукуКартон, клей-пістолет (клей ПВА), кольоровий папір, тканина, пінопласт, фарби, нитки, голки, стеблер, скріпки, ножиці.
Для презентації результатів
роботи над проєктом
Комп’ютер, проектор, екран (дошка), принтер (для друку зображень), ламінатор (для ламінування зображень).
Для створення ескізів
майбутнього лепбуку
Фарби, папір, олівці тощо.
Для створення креслення
майбутньої лепбуку
Папір, олівці, лінійки.

Діяльність після виконання проєкту

Використання лепбуку іншими учнями та вчителями, де теми пов’язані з кольором.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...