Автор
Бас Альбіна Григорівна (allaluks20126@gmail.com)
Вікова категорія
Учні 6-9 класу
Актуальність проєкту
Може здаватись, що питання «що таке колір?» трохи дивне, адже всі добре знають, що таке колір. Але насправді, що далеко не кожен може пояснити що це, як колір виникає, яка його хімічна, біологічна та фізична природа. Хтось скаже, що такі подробиці не потрібні. Але саме ці особливості природи кольорів використовуються у багатьох професіях людини. І для того, щоб краще розібратися у відмінностях колірних гам, зрозуміти, звідки з’являються відтінки, врахувати особливості сприйняття кольору пропонується проект присвячений темі кольору.
Стислий опис проєкту
Учні одержують завдання створити лепбук «Кольори в природі». Вчитель зазначає пункти які повинен містити лепбук, а учні діляться на групи які будуть шукати аналізувати інформацію по певному з пунктів.
Пункти:
- Що таке колір з точки зору біології, фізики, хімії, математики.
- Сприйняття кольору.
- Колір і здоров’я людини.
- Зв’язок кольору та світла.
- Колір і професія
- Цікаві факти.
Для цього вони вивчають поняття «колір», досліджують та аналізують особливості виникнення кольорів, демонструють досліди, що показують утворення кольору та зміну одного кольору на інший. Учасники проекту шукають відповідну інформацію, здійснюють відповідні розрахунки, підбирають матеріали для виконання практичних завдань. У ході роботи підготовляють відповідні оголошення, правил та пам’ятки, повідомлення і презентації про свої дії.
Очікувані результати проєкту
Виготовлення лепбуку «Кольори в природі». Вивчення та узагальнення поняття «колір», властивості кольорів, використання знань про кольори у практичній сфері життя.
Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Біологія 6-8 клас – вивчають особливості будови ока людини та сприйняття кольорів, а також причини та наслідки його порушення, характеристики впливу кольорів на здоров’я людини; Хімія 7-9 клас – вивчають хімічні властивості, як різні речовини змінюють кольори; Фізика 7-9 клас – вивчають здатність сприймати електромагнітні хвилі, що мають різні довжини, узагальнюють закони оптики, та їх особливості; Математика 6-9 клас – виконують розрахунки вартості матеріалів для створення лепбуку; Географія 6-9 клас – цікаві факти про кольори з географічної тематики України та світ. |
T (технології) | Інформатика 6-9 клас – клас шукають інформацію в мережі Інтернет. Підбирають зображення для оформлення лепбуку. За допомогою графічного редактора створюють лепбук. |
R (читання + письмо) | Українська література, зарубіжна література та українська мова 6-9 клас – читають та підбирають інформацію про кольори , відшукують загадки, прислів’я, в яких описано чи згадано колір. Підписують картинки та заповнюють інформацію для лепбуку. |
E (інжиніринг) | Трудове навчання 6-9 клас – визначають необхідні матеріали та конструюють лепбук, вирізають всі необхідні складові та вклеюють їх в друковану основу. |
A (мистецтво) | Мистецтво 6-9 клас – розробляють ескізи, майбутнього лепбуку. Підбирають кольорову гаму а також зображення для оформлення лепбуку. Оформлюють готовий лепбук. |
M (математика) | Математика 6-9 клас – здійснюють розрахунки вартості витратних матеріалів та послуг поліграфії для майбутнього лепбуку, виконують креслення та розраховують розміри графічних складових, що повинні будуть вклеїтись у лепбук. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Для створення лепбуку | Картон, клей-пістолет (клей ПВА), кольоровий папір, тканина, пінопласт, фарби, нитки, голки, стеблер, скріпки, ножиці. |
Для презентації результатів роботи над проєктом | Комп’ютер, проектор, екран (дошка), принтер (для друку зображень), ламінатор (для ламінування зображень). |
Для створення ескізів майбутнього лепбуку | Фарби, папір, олівці тощо. |
Для створення креслення майбутньої лепбуку | Папір, олівці, лінійки. |
Діяльність після виконання проєкту
Використання лепбуку іншими учнями та вчителями, де теми пов’язані з кольором.
Коментарі
Дописати коментар