Автор
Колєснікова Надія Тимофіївна (nkolesnikovat@gmail.com)
Вікова категорія
Учні 8 класу
Актуальність проєкту
Проблема охорони навколишнього середовища нашої країни і рідного краю є і буде однією з найважливіших екологічних проблем. Вивчення природоохоронних об’єктів розкриває поглиблення протиріччя між збереженням унікальної природи і зростаючою потребою її використання. Проєкт присвячено дослідженню природоохоронних об’єктів різних рангів (різного типу заповідників, національних парків, заказників та інших охоронних територій), їх екологічної проблеми, пов’язаної із забрудненням чи зміною навколишнього середовища та практичних шляхів використання, як рекреаційний ресурс.
Стислий опис проєкту
Учні вивчають назви та розташування на території України природоохоронних об’єктів різних рангів, створюють інтерактивну карту. З окремо вибраного об’єкту (можливо нашого краю) група учнів проводять моніторинг навколишнього середовища, аналізують їх привабливість для розвитку «Зеленого туризму», пропонують власні конкретні шляхи зменшення негативного впливу. Інша група створює віртуальну подорож до вибраного об’єкту. Учасники проєкту підбирають матеріали з різних джерел, використовують власні фото і відео матеріали,
розробляють інструкції та рекомендації, готують презентації, віртуальну екскурсію до Дня Землі.
Очікувані результати проекту
Створюють інтерактивну карту природоохоронних об’єктів різних рангів та віртуальну екскурсію одного з них. Виготовлені буклети привабливих об’єктів для розвитку «Зеленого туризму», та презентації.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Географія: дізнаються про кількісну і якісну характеристику заповідних територій України та свого краю. Проводять моніторинг навколишнього середовища; створюють інтерактивну карту, « візуалізують» території, формують господарське використання природних ресурсів. Біологія: дізнаються про різноманітний видовий склад рослинного і тваринного світу. Хімія: дізнаються про складну біохімічну взаємодію в ландшафті. Можливий вміст шкідливих речовин. Фізика: учні вивчають поняття дистанційне зондування, принцип будови та дії дрона, фото та відео камер. |
T (технології) | Інформатика: шукають інформацію в Інтернеті. Здійснюють моніторинг середовища території за такими платформами: Global Lend cover (земний покрив), Windi (відстеження якості повітря), Bluebot (моніторинг водойм), Global Forest Watch (динаміка площі лісів)Використовують платформу Google Maps, Eo Browser для створення інтерактивної карти, а для створення віртуальної екскурсії ресурс Google Earth ThingLink |
R (читання + письмо) | Українська мова та література: створюють назви заповідних територій; формулюють розповідь про обрані території; складають «Рекомендації використання охоронних об’єктів для розвитку «Зеленого туризму»; пишуть текст до віртуальної екскурсії; складають текст буклетів та презентацій. |
E (інжиніринг) | Робототехніка: використовують дрони для фотографування і зйомки заповідних територій. |
A (мистецтво) | Мистецтво: розробляють ескізи буклетів, підбирають музичний супровід до віртуальної екскурсії. |
M (математика) | Геометрія: здійснюють розрахунки можливої кількості екскурсій та екскурсантів до обраних місць, проводять вимірювання відстані до розташування заповідної території, визначають площі територій. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Комп’ютер+браузер або смартфон+браузер, інтернет, дрон, фото, відеокамера, комп’ютерна програма для створення презентацій, програма для роботи з текстом (МS Word), програма для роботи з елекронними таблицями (MS Excel), проектор.
Діяльність після виконання проєкту
Створювати віртуальні екскурсії інших об’єктів, розробляти бізнес-план «Зеленого туризму»
Коментарі
Дописати коментар