Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт “Гальванічний елемент з лимону”

 


Автор

Іщенко Ольга Василівна (olha.ishchenko102@gmail.com)

Вікова категорія

Учні 11 класу (ІІ курс закладу ПТО)

Актуальність проєкту

Коли життя “підсуне” вам лимон – зробіть з нього лимонад” (Дейл Карнегі).

Чудова порада! Та й напій вітамінний. Однак лимон – ще той фрукт! Про використання лимона в кулінарії знають всі. А ще він екологічний засіб для виведення плям та відбілювання тканин, особливо якщо у вас алергія на хімічні засоби. Якщо лимон тримати разом з іншими фруктами, вони довше залишатимуться свіжими. А на додачу – справжнє джерело енергії!

У багатьох країнах у продажу з’явився годинник-календар, в якому замість батарейок використовують свіжі фрукти. І знову лимон тут як тут.

Батарейки стали незамінними помічниками людини, вони широко розповсюджені та використовуються у багатьох електронних приладах. Батарейки незворотно перетворюють хімічну енергію в електричну енергію. Вони є одноразового використання, і після розрядки їх необхідно належним чином утилізувати.

Відомо, що батарейки містять важкі метали: кадмій, свинець, літій та ртуть. Коли вони потрапляють на сміттєзвалище, їхні оболонки внаслідок корозії з часом руйнуються і всі хімічні елементи потрапляють у навколишнє середовище. З часом токсичні речовини, які виділяє батарейка, через трофічні зв’язки накопичуються в організмі людини. Як наслідок, порушення обміну речовин в організмі та виникнення різних хвороб.

Щоб усього цього уникнути, потрібно знайти альтернативні джерела енергії!

Стислий опис проєкту

Здобувачі освіти отримують завдання власноруч створити “лимонну” батарейку. Учні заздалегідь вивчають суть явища “гальванічний елемент”, ознайомлюються з особливостями перетворення енергії хімічних реакцій в електричну енергію.

Викладач пропонує учням розробити алгоритм створення лимонної батарейки. Після цього учасники проекту повинні розрахувати вартість витратних матеріалів для майбутньої “лимонної” батарейки.

Очікувані результати проекту

Створена лимонна батарейка на основі всіх необхідних розрахунків.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Хімія, 11 клас (ІІ курс) – учні вивчають принцип дії гальванічного елемента; дотримуються правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; оцінюють негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримуються правил їхньої утилізації.
T (технології)Інформатика, 11 клас (ІІ курс) – шукають інформацію в Інтернеті про варіанти конструювання лимонної батарейки своїми руками та складають алгоритм.
E (інжиніринг)Матеріалознавство, ІІ курс – визначають необхідні матеріали та конструюють лимонну батарейку.
M (математика)Математика, 10 клас (І курс) – здійснюють розрахунки вартості витратних матеріалів для майбутньої лимонної батареї.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Для конструювання лимонної батарейки  Лимони, оцинковані шурупи, мідні монети, мультиметр, з’єднувальні провідники
Для презентації результатів роботи над проєктом  Комп’ютер, проектор, екран (дошка), принтер (для друку буклетів та алгоритмів)  

Діяльність після виконання проєкту

Змайструвати гальванічний елемент з “борщового” набору. Розміщений спеціальний контейнер для збору відпрацьованих батарейок та акумуляторів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...