Перейти до основного вмісту

STEM-дослідження “Теплові втрати електричного струму”

 

Автор

Шевченко Олег Миколайович ( shevchenkoom85@gmail.com)

Вікова категорія

Учні 8-11 класу



Актуальність проєкту

Основну частину електричної енергії ми отримуємо, використовуючи природні ресурси. Використання електроенергії зростає, а кількість ресурсів зменшується, що призводить до зростання вартості. Тому економне споживання ресурсів та зменшення втрат є важливим і економічно і екологічно.

Стислий опис проєкту

Основне завдання дослідження – прорахувати теплові втрати електричного стуму в масштабах власного будинку (квартири) та в масштабах країни. Для цього потрібно скласти приблизну карту прокладання електродротів у будинку (учні повинні запропонувати спосіб знайти ці дроти) та знайти їхній загальний опір.   Порахувавши втрати тепла, можна порахувати втрати у грошовому еквіваленті та у еквіваленті ресурсів. Інформацію про загальну довжину електромереж країни учні повинні знайти в інтернет мережі.

Очікувані результати проекту

Розуміння важливості раціонального та економного використання природніх ресурсів

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Фізика 8 клас – учня вивчають поняття опору провідника, а також закон Джоуля-Ленца, теплову енергію при спалюванні речовин.
T (технології)Інформатика – здійснюють пошук інформації в Інтернеті про загальну довжину та матеріали дротів ліній електропередач.
R (читання + письмо)Українська мова, 6 клас – створюють допис в соціальних мережах та на сайті школи про результати власного дослідження.
M (математика)Математика, 5-9 класи – учні здійснюють обрахунки економічних втрат

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Прилад для виявлення прихованих електродротів, штангельциркуль, комп’ютер чи телефон із підключенням до мережі Інтернет.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...