Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт “Фонтан-окраса школи”


 

Автор

Бабак Людмила Вікторівна (babakludmila5@gmail.com)

Вікова категорія

Учні 7 класу

Актуальність проєкту

Фонтан на шкільному подвір’ї здатен стати справжньої його окрасою та надавати естетичну насолоду, а також може стати місцем для відпочинку, наповнення енергією та чудовою фотозоною. А ще фонтан – яскравий приклад дії сполучених посудин. Виготовивши власноруч фонтан або його модель та дослідивши, як він діє, діти краще зрозуміють  та запам’ятають цю тему та створять корисну та гарну річ для школи. Це викличе збільшення інтересу до навчання та сприятиме створенню ситуації успіху для кожного учня.

Стислий опис проєкту

Учні отримують завдання створити фонтан на шкільному подвір’ї (якщо це зробити неможливо, то модель фонтану). Попередньо вони вивчають будову та принцип дії сполучених посудин, знайомляться із застосуванням їх у техніці та побуті. Вчитель пропонує учням з інтернет-джерел познайомитись  зі створенням найбільш відомих фонтанів на території нашої держави та за кордоном. Після цього діти створюють розрахунок вартості витратних матеріалів для створення фонтану.

Очікувані результати проекту

Створений фонтан (модель фонтану) на подвір’ї школи.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Фізика 9 клас – вивчають властивості сполучених посудин та їх застосування в життєдіяльності людей; досліджують будову та принцип дії фонтана.
Хімія 7 клас 
– вивчають властивості води.
T (технології)Інформатика, 5 клас – здійснюють пошук інформації в Інтернеті про способи конструювання фонтана своїми руками та складають інструкцію.
Інформатика, 6 клас – створюють презентацію про закон сполучених посудин та їх застосування в життєдіяльності людей.
R (читання + письмо)Українська література, 5-9 класи – читають твори вітчизняних та зарубіжних письменників, в яких описані сполучені посудини, особливості тиску рідин та газів та знаходять підтвердження законам фізики (або ж шукають помилки).
Українська мова, 6 клас – створюють інструкцію виготовлення моделі фонтана.
E (інжиніринг)Трудове навчання, 5-9 класи – визначають необхідні матеріали та конструюють модель фонтана.
A (мистецтво)Мистецтво, 7 клас – розробляють ескізи майбутньої моделі фонтана.
M (математика)Математика, 5-9 класи – розраховують  вартість необхідних матеріалів для майбутньої моделі фонтана, виконують креслення та здійснюють розрахунки розмірів самої моделі.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Для конструювання моделі фонтана  Пластикові пляшки, прозорі трубки різного діаметра, клей силіконовий, герметик, ізолююча стрічка, ножиці.
Для презентації результатів роботи над проєктом  Комп’ютер, проектор, екран (дошка), принтер (для друку інструкцій). 
Для створення ескізів майбутньої моделі фонтанаПапір, олівці, фарби.
Для створення креслення майбутньої моделі фонтанаПапір, олівці, лінійки.

Діяльність після виконання проєкту

Демонструвати дію моделі фонтана для 5 та 6 класів в рамках предметного тижня. Запропонувати учням внести ідеї для наступних проектів та експериментальних досліджень.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...