Автор
Козяр Олександр Іванович, (kozaroleks@gmail.com)
Вікова категорія
Учні 9 класів
Актуальність проєкту
Визначення основних шляхів подальшого інноваційного розвитку атомної енергетики, як визначальної складової енергетичної галузі України, дослідження напрямку розвитку сучасної космонавтики в контексті використання ядерних двигунів, дослідження радіаційного фону навколишнього середовища та створення безпечних умов для проведення навчального процесу.
Стислий опис проєкту
Проект розрахований на учнів 9 класу. Тривалість проекту до одного місяця, під час вивчення теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики». Клас поділений на 3 групи. Кожна група працювала за певним напрямком дослідження:
1 група – енергетика,
2 група – космічні технології,
3 група – безпека життєдіяльності та екологія.
Основна ідея полягає у дослідженні шляхів розвитку сучасної енергетики в контексті ядерних технологій та їх впливу на навколишнє середовище та організм людини.
Завдання та цілі:
- дослідження технологічних та економічних умов впровадження модульних ядерних реакторів малої потужності в енергетику України;
- дослідження можливостей використання ядерних ракетних двигунів в космічних подорожах;
- розрахунок та удосконалення технічних параметрів ядерних ракетних двигунів;
- визначення можливостей виготовлення ракетних двигунів в Україні;
- дослідження бюджетів космічних агенств різних країн та кількості запусків космічних ракет;
- історичний огляд створення об’єктів даного типу;
- огляд об’єктів атомної енергетики України;
- дослідження методів практичного виявлення та вимірювання радіоактивного
випромінювання та його впливу на організм людини; - формування навиків роботи з дозиметрами різних систем;
- практичне вимірювання радіаційного фону Новомиргородської ОТГ та складання радіаційної карти місцевості;
- дослідження радіаційного фону на території Златопільської гімназії та його динаміки протягом місяця;
- визначення радіозахисних речовин та продуктів.
Очікувані результати проекту
Сформувати навички використання комп’ютерних програм для представлення результатів роботи над проектом, навчитися аналізувати результати експериментів та пояснювати їх з наукової точки зору. Створити карту радіаційного фону місцевості. Виготовлення моделі космічного корабля з ядерним реактивним двигуном.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Фізика, 9 клас – складання порівняльної характеристики енергоефективності діючих реакторів та модульних реакторів малої потужності. Географія, 9 клас – дослідження альтернативних напрямків розвитку ядерних технологій, сучасного стану енергетики України та дослідження географії розташування малих модульних реакторів. Біологія, 9 клас – дослідження впливу радіоактивного випромінювання на різні органи людини, складання списку радіозахисних речовин та продуктів. Економіка – порівняльний аналіз бюджетів космічних агентств, |
.T (технології) | Інформатика, 9 клас – створення радіаційної карти місцевості (сервіси Google, Photoshop), створення презентації проекту (Power Point), побудова графіків вуглецевого сліду, діаграми вартості енергоресурсів, космічних запусків ракет (Excel), пошук інформації в мережі Інтернет. |
R (читання+письмо) | Вивчення історії винаходів у сфері космічних досліджень українськими вченими та історії створення проектів ядерних реактивних двигунів. |
E (інжиніринг) | Трудове начання, 9 клас – виготовлення моделі космічного корабля з ядерним реактивним двигуном та створення схеми ядерного реактивного двигуна для космічного корабля далекої дії. |
M (математика) | Алгебра, 9 клас – розрахунок вартості електроенергії виробленої різними електростанціями, розрахунок приросту електроенергії за типом електростанції, розрахунок енергоефективності атомних електростанцій в порівнянні зі станціями на вуглеводнях, розрахунок вихідних даних для атомних технологій об’єктів атомної енергетики. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Дозиметри різних типів, лабораторні зразки радіоактивних елементів, моделі ядерних реакторів різних типів, ноутбук, мультимедійний проєктор.
Діяльність після виконання проєкту
Проведення підсумкового уроку з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики», конференція з представлення результатів проєкту, проведення соціологічного опитування популярності напрямків проєкту, написання науково-дослідницьких робіт за темою проєкту та представлення на конкурсі-захисті Малої академії наук.
Коментарі
Дописати коментар