Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт “Моделювання утворення флювіальних форм рельєфу”

 


Автор

Кубай Тетяна Юріївна (tanyabezr@gmail.com)

Вікова категорія

Учні 6-7 класів

Актуальність проєкту

Флювіальні форми рельєфу є надзвичайно динамічними й можуть змінюватись під впливом екзогенних чинників (після проходження зливових дощів, бурхливого сніготанення та підняття рівня води у ріках і у підсумку формування нових розмивів, підмивів, підтоплень й акумулятивних утворень на ріках), тому людям просто необхідно знати про закономірності їх утворення. Тому даний проєкт розширить знання учнів про внутрішні та зовнішні рельєфоутворюючі чинники і процеси, розвиватиме уміння аналізувати геоморфологічну карту; розвиватиме уміння працювати з картографічними джерелами знань, аналізувати інформацію, робити висновки; виховатиме почуття гармонії та відповідальності по відношенню до навколишнього середовища.

Стислий опис проєкту

Під час вивчення теми «Геоморфологічна будова України» спланувала змоделювати утворення долини річки в природі, й наглядно показати здобувачам освіти закономірності геоморфологічних процесів.

Проєкт потребує попередньої підготовки та матеріальних засобів: контейнер для досліду, емності з водою, трубка гумова, насіння ячменю. Для того щоб природні умови були наближені до реалістичних формуємо профіль залягання гірських порід характерних для місцевості Кіровоградської області (пошарово: відсів → відсів+пісок → пісок → пісок+грунт → грунт ). Після створення інсценуємо природне задренування (рослинний покрив) у вигляді молодих паростків ячменю, і лише потім зможемо змоделювати утворення річкової долини, випускаючи штучний потік води.


Після моделювання, учні переходять до дослідження флювіальних форм рельєфу своєї області. Вимірюючи довжини рік різних порядків, визначаючи відношення довжини до площі їхніх мікробасейнів, будують картограми горизонтального розчленування. Вони відображають нерівномірність просторового поширення долинних форм. За різночасовими картодіаграмами можна обчислити зміну густоти розчленування. За допомогою дешифрування аерофотоі космічних знімків можна швидко виявити ділянки розвитку флювіальних процесів, а також оцінити умови, що сприяють розвитку того чи іншого процесу у просторі та часі.

Очікувані результати проекту

Моделювання утвореня долини річки. Ознайомлення з найпоширенішими флювіальними формаим рельєфу України та своєї області та закономірностями їх утворення.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Географія, 6-7 клас – вивчення природних особливостей свого краю та України.
T (технології)Інформатика, 6-7 клас – пошук інформації за допомогою інтернет-ресурсів.
E (інжиніринг)Трудове навчання, 6-7 клас – проєктування та створення моделі утворення
флювіальних форм рельєфу в класі.
M (математика)Математика, 6-7 клас – вимірювання довжини рік різних порядків.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Комп’ютерне та програмне забеспечення (Google Maps, Google Earth), атлас, підручник, щоденник запису, туристичне спорядження, обладнання для створення грунтового профілю, обладнання для вимірювання гідрологічних показників, барометр, флюгер.

Діяльність після виконання проєкту

Створення карти через Google Maps, Google Earth, створення гербарію. Оформлення та опис процесу під час моделювання.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...