Автор
Пінчук Анна Сергіївна
Вікова категорія
Учні 6 класу
Актуальність проєкту
Хліб, спечений вдома більш ароматний і смачний на відміну від покупного. А використовувані інгредієнти і технологія приготування робить його також більш корисним. Адже нерідко на виробництві хліб “кваплять”, через що в результаті він швидко черствіє, пліснявіє і навіть може бути заражений картопляною паличкою.
Стислий опис проєкту
Проєкт передбачає дослідження процесу приготування хліба, виготовлення хліба в домашніх умовах.
Етапи реалізації проєкту
Назва етапу | Структура етапу |
Підготовчий | – вибір теми; – формування мети і завдань, – складання плану роботи |
Інформаційний | – планування спільної діяльності по досягненню поставлених задач; – збір та опрацювання інформації, – ознайомлення із технологічними етапами виготовлення хлібу, з поняттям пекарського відсотка, – вибір рецепту приготування хлібу |
Аналітичний | – розбір та систематизація матеріалів, – моніторинг цін на потрібні продукти (високого ґатунку) в основних супермаркетах, розташованих в мікрорайоні; – розрахунок ваги інгредієнтів для виготовлення буханки хліба; – розрахунок вартості потрібної кількості продуктів для однієї буханки. |
Діяльний | – зважування продуктів; – виготовлення хлібу; – зважування отриманого виробу. – обчислення вартості хлібини, враховуючи витрати на електроенергію, -порівняння вартості домашнього та купленого хлібу, – обчислити економію та зробити висновки; – оформлення проєкту, |
Узагальнюючий | – аналіз й самоаналіз участі в проєкті, – підготовити презентацію проєкту, – представити результати проєкту, захист роботи |
Заключний | – організувати обговорення підготовки, виконання, презентації проєкту, – оцінити особистий внесок кожного учасника у спільну роботу, – визначити недоліки та пропозиції по їх усунення, визначити проблеми й перспективи, що потребують розробки, – визначення подальших напрямків роботи. |
Очікувані результати проекту
В результаті реалізації даного STEM-проєкту набудуть досвіду:
- розв’язувати задачі прикладного змісту на виконання дій із десятковими дробами, знаходження середнього арифметичного значення величини, округлення, виконання відсоткових розрахунків, розв’язування пропорцій;
- проводити міні-маркетингові дослідження з метою визначення орієнтовної вартості готового виробу;
- виготовляти власний хліб в домашніх умовах;
- розуміти необхідність заощаджень та способи економії сімейного бюджету;
- використання комп’ютерних технологій для роботи з інформацією.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Математика – формування математичної компетентності учнів – оперувати числовою інформацією; розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів, інтерпретувати та оцінювати результати; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Економіка – формування соціальної та громадянської компетентності – аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами; орієнтуватися в широкому колі товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись, зокрема, і на математичні дані. |
T (технології) | Інформатика – формування ІК- компетентностей учнів – знаходити інформацію та оцінювати її достовірність, здатність застосовувати сучасні засоби інформаційних та комп’ютерних технологій для роботи з інформацією та розв’язання різноманітних задач; |
E (інжиніринг) | Трудове навчання – формування – виготовити власний продукт (хліб), визначення орієнтованої вартості витрачених матеріалів для виготовленого виробу. розуміти необхідність дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця; безпечно користуватися інструментами та електроприладами, критично ставитись до інформації про товари для збереження власного здоров’я. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Обладнання | Електропіч, сито, ваги з набором важків, мірний циліндр. |
Матеріали | Борошно, вода, сіль, цукор, олія, дріжджі сухі. |
Додаткова інформація
Діяльність після виконання проєкту
Дослідити можливості створення власної мініпекарні.
Коментарі
Дописати коментар