Перейти до основного вмісту

STEM-проєкт “Виготовлення хлібу”

 



Автор

Пінчук Анна Сергіївна

Вікова категорія

Учні 6 класу

Актуальність проєкту

Хліб, спечений вдома більш ароматний і смачний на відміну від покупного. А використовувані інгредієнти і технологія приготування робить його також більш корисним. Адже нерідко на виробництві хліб “кваплять”, через що в результаті він швидко черствіє, пліснявіє і навіть може бути заражений картопляною паличкою.

Стислий опис проєкту

Проєкт передбачає дослідження процесу приготування хліба, виготовлення хліба в домашніх умовах.

Етапи реалізації проєкту

Назва етапуСтруктура етапу
Підготовчий– вибір теми;
– формування мети і завдань,
– складання плану роботи
Інформаційний– планування спільної діяльності по досягненню поставлених задач;
– збір та опрацювання інформації,
– ознайомлення із технологічними етапами виготовлення хлібу, з поняттям пекарського відсотка,
– вибір рецепту приготування хлібу
Аналітичний– розбір та систематизація матеріалів,
– моніторинг цін на потрібні продукти (високого ґатунку) в основних супермаркетах, розташованих в мікрорайоні;
– розрахунок ваги інгредієнтів для виготовлення буханки хліба;
– розрахунок вартості потрібної кількості продуктів для однієї буханки.
Діяльний– зважування продуктів;
– виготовлення хлібу;
– зважування отриманого виробу.
– обчислення вартості хлібини, враховуючи витрати на електроенергію,
-порівняння вартості домашнього та купленого хлібу,
– обчислити економію та зробити висновки;
– оформлення проєкту,
Узагальнюючий– аналіз й самоаналіз участі в проєкті,
– підготовити презентацію проєкту,
– представити результати проєкту, захист роботи
Заключний– організувати обговорення підготовки, виконання, презентації проєкту,
– оцінити особистий внесок кожного учасника у спільну роботу,
– визначити недоліки та пропозиції по їх усунення, визначити проблеми й перспективи, що потребують розробки,
– визначення подальших напрямків роботи.

Очікувані результати проекту

В результаті реалізації даного STEM-проєкту набудуть досвіду:

  • розв’язувати задачі прикладного змісту на виконання дій із десятковими дробами, знаходження середнього арифметичного значення величини, округлення, виконання відсоткових розрахунків, розв’язування пропорцій;
  • проводити міні-маркетингові дослідження з метою визначення орієнтовної вартості готового виробу;
  • виготовляти власний хліб в домашніх умовах;
  • розуміти необхідність заощаджень та способи економії сімейного бюджету;
  • використання комп’ютерних технологій для роботи з інформацією.

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)Математика – формування математичної компетентності учнів – оперувати
числовою інформацією; розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати
і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів,
інтерпретувати та оцінювати результати; використовувати математичні методи у
життєвих ситуаціях.
Економіка – формування соціальної та громадянської компетентності – аналізувати
власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними
методами; орієнтуватися в широкому колі товарів на основі чітких критеріїв,
робити споживчий вибір, спираючись, зокрема, і на математичні дані.
T (технології)Інформатика – формування ІК- компетентностей учнів – знаходити інформацію та
оцінювати її достовірність, здатність застосовувати сучасні засоби інформаційних
та комп’ютерних технологій для роботи з інформацією та розв’язання
різноманітних задач;
E (інжиніринг)Трудове навчання – формування – виготовити власний продукт (хліб), визначення
орієнтованої вартості витрачених матеріалів для виготовленого виробу. розуміти
необхідність дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця;
безпечно користуватися інструментами та електроприладами, критично ставитись
до інформації про товари для збереження власного здоров’я.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту

Обладнання
Електропіч, сито, ваги з набором важків, мірний циліндр.

МатеріалиБорошно, вода, сіль, цукор, олія, дріжджі сухі.

Додаткова інформація

Презентація до проєкту

Діяльність після виконання проєкту

Дослідити можливості створення власної мініпекарні.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

STEM-проєкт: «Дощові черв′яки – архітектори родючих ґрунтів»

Автор Гореленко Інна, вчитель географії та біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ( innagor700@gmail.com ). Вікова категорія 10-12 років (5-7 класи). Актуальність проєкту Дощові черв’яки відіграють велику роль в ґрунті – крім того, що вони збирають гумус, так ще й беруть активну участь у інших процесах, що в ньому відбуваються: розкладання і окислення під впливом ґрунтових мікробів, в ході яких виділяються мінеральні речовини, якими живляться рослини. А щоб ці процеси відбувалися успішно, необхідно забезпечити наявність двох важливих умов – повітря і вологості. Саме ці умови і забезпечують дощові черв’яки – вони риють грунт, збагачуючи його повітрям, і забезпечують потрібний рівень вологості. Стислий опис   проєкту Мета: ознайомити школярів з  особливостями будови дощового черв'яка; визначити роль дощового черв'яка у підвищенні родючості грунту; ознайомитись з властивостями ґрунту, причинами, що впливают...

STEM-проєкт “Подарунок для сестри”

  Автор Волошина Наталія Іванівна (woloshynanatalia@gmail.com) Вікова категорія Учні 5-6 класів Актуальність проєкту Кожен любить отримувати подарунки. Та не завжди є кошти на придбання гарного подарунку для рідних та близьких. Чи можна самому зробити гарний подарунок, використовуючи знання, отримані на уроках у школі? Наскільки це вигідно в плані економії? Чи можна отримати задоволення від роботи? Цим питанням й присвячено проєкт. Стислий опис   проєкту Учні отримують завдання зробити подарунок – ляльковий будинок. Але спершу вони ознайомлюються з видами лялькових будинків (зображення, моделі). Вибирають  модель, роблять ескізи, прораховують матеріали та ресурси для виготовлення та оформлення роботи, визначають  палітру зовнішнього та внутрішнього дизайну. Очікувані результати проекту Виготовлення лялькового будинку для подарунку. Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів S (науки) T (технології) Інформатика : учні здійснюють пошук в Інтернеті відомостей про лял...

STEM-проєкт "З попелу в нове життя: магія побутової хімії"

  Автор Погрібняк Ольга Сергіївна, вчитель фізики, корекційний педагог КЗ ”Знам’янська спеціальна школа КОР”  ( olgapogribnyak@gmail.com ). Вікова категорія 6-10 спеціальні класи(порушення опорно-рухового апарату та інтелектуального розвитку). Актуальність проєкту Екологічна проблема Зола та попіл — це побічні продукти спалювання деревини, які часто просто викидаються, засмічуючи довкілля. Переробка попелу для виготовлення мила дозволяє зменшити кількість відходів та знайти їм корисне застосування. Економія ресурсів Виготовлення мила з попелу не потребує дорогих інгредієнтів чи складних технологій, що робить цей продукт доступним для кожного. Використання попелу як засобу чищення посуду та поверхонь може забезпечити суттєву економію сімейного бюджету, що дуже актуально для осіб з малим сукупним доходом. Відмова від хімії У сучасних мийних засобах міститься багато синтетичних компонентів, які можуть викликати алергії та забруднювати водойми. Натуральне мило та засоби чищення з ...