Автор
Кубай Тетяна Юріївна (tanyabezr@gmail.com)
Вікова категорія
Учні 6-7 класів
Актуальність проєкту
Флювіальні форми рельєфу є надзвичайно динамічними й можуть змінюватись під впливом екзогенних чинників (після проходження зливових дощів, бурхливого сніготанення та підняття рівня води у ріках і у підсумку формування нових розмивів, підмивів, підтоплень й акумулятивних утворень на ріках), тому людям просто необхідно знати про закономірності їх утворення. Тому даний проєкт розширить знання учнів про внутрішні та зовнішні рельєфоутворюючі чинники і процеси, розвиватиме уміння аналізувати геоморфологічну карту; розвиватиме уміння працювати з картографічними джерелами знань, аналізувати інформацію, робити висновки; виховатиме почуття гармонії та відповідальності по відношенню до навколишнього середовища.
Стислий опис проєкту
Під час вивчення теми «Геоморфологічна будова України» спланувала змоделювати утворення долини річки в природі, й наглядно показати здобувачам освіти закономірності геоморфологічних процесів.
Проєкт потребує попередньої підготовки та матеріальних засобів: контейнер для досліду, емності з водою, трубка гумова, насіння ячменю. Для того щоб природні умови були наближені до реалістичних формуємо профіль залягання гірських порід характерних для місцевості Кіровоградської області (пошарово: відсів → відсів+пісок → пісок → пісок+грунт → грунт ). Після створення інсценуємо природне задренування (рослинний покрив) у вигляді молодих паростків ячменю, і лише потім зможемо змоделювати утворення річкової долини, випускаючи штучний потік води.

Після моделювання, учні переходять до дослідження флювіальних форм рельєфу своєї області. Вимірюючи довжини рік різних порядків, визначаючи відношення довжини до площі їхніх мікробасейнів, будують картограми горизонтального розчленування. Вони відображають нерівномірність просторового поширення долинних форм. За різночасовими картодіаграмами можна обчислити зміну густоти розчленування. За допомогою дешифрування аерофотоі космічних знімків можна швидко виявити ділянки розвитку флювіальних процесів, а також оцінити умови, що сприяють розвитку того чи іншого процесу у просторі та часі.
Очікувані результати проекту
Моделювання утвореня долини річки. Ознайомлення з найпоширенішими флювіальними формаим рельєфу України та своєї області та закономірностями їх утворення.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки) | Географія, 6-7 клас – вивчення природних особливостей свого краю та України. |
T (технології) | Інформатика, 6-7 клас – пошук інформації за допомогою інтернет-ресурсів. |
E (інжиніринг) | Трудове навчання, 6-7 клас – проєктування та створення моделі утворення флювіальних форм рельєфу в класі. |
M (математика) | Математика, 6-7 клас – вимірювання довжини рік різних порядків. |
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту
Комп’ютерне та програмне забеспечення (Google Maps, Google Earth), атлас, підручник, щоденник запису, туристичне спорядження, обладнання для створення грунтового профілю, обладнання для вимірювання гідрологічних показників, барометр, флюгер.
Діяльність після виконання проєкту
Створення карти через Google Maps, Google Earth, створення гербарію. Оформлення та опис процесу під час моделювання.
Коментарі
Дописати коментар